Gå til innhold

Noen her som har giftet seg i København?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Vi har lyst på et rolig bryllup bort fra familiemas og kjas :) Og derfor tenker vi litt på å kanskje dra til København. Og da er jeg litt nyskjerrig på hva slags hotell dere brukte, fotograf, frisør osv og hvor mye kostet det?? Det blir bare meg,sambo og ungene våres.

Håper på råd og tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi skal gifte oss i København i juni. Vi skal giftes i sjømanskirken. Har booket kirke (selvsagt), fotograf, frisør og solist i kirken.

Skal til København i slutten av januar og finne hotel til overnatting pluss restaurant til middagen (pluss shoppe selvsagt..... :sjenert: ).

Send meg gjerne en pm om du vil ha mer info.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Vi skal også gifte oss i København, i mai. Har dere fått anbefalt en restaurant? Hvilken frisør har du booket?

Skrevet

Vi skal gifte oss i København i juni (ved ambassaden). Vi har sett litt på nettsiden aok.dk (Alt om København), der har vi funnet hotell og holder nå på å sjekke ut restauranter. Synes imidlertid det er vanskeligere å finne ut om frisører og blomsterforhandlere nå på forhånd. Aner ikke hvordan vi skal gjøre det. (Vi skal ikke dra dit før bryllupet.)

Skrevet

Hei!

Jeg har bestilt frisørtime hos Tove som sjømannskirka i København har en link til. Har søkt på nettet etter restauranter, men det er vanskelig å vurdere en restaurant ut fra internettsider. Har dere funnet noen??

Kan du som skal til København i slutten av januar gi noen gode råd etter turen? Hvilken fotograf har dere booket?

Jeg prøvde å sende en pm, men fikk det ikke til..

Skrevet

Vi har ikke funnet noen restaurant ennå. Er enig med deg, gjest, at det er vanskelig å bedømme en restaurant ut i fra internettsider. Men jeg har fått gode referanser både på St.Gjærtruds kloster og Salt, så får vi se om vi ender opp på noen av dem, eller andre. Tips mottas fortsatt med takk :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Lurer på hva du fant ut i København, Bolle? Har du noen anbefalinger til oss andre som skal gifte oss i København? Restaurant? Fotograf? Blomster?

Håper å høre fra deg snart :)

Skrevet
Hei.

Lurer på hva du fant ut i København, Bolle? Har du noen anbefalinger til oss andre som skal gifte oss i København? Restaurant? Fotograf? Blomster?

Håper å høre fra deg snart :)

Hei!

Jeg følger visst ikke helt med her jeg.

Hadde en flott og hektisk tur til Kbh 27. og 28. januar.

Vår opprinnelige plan var egentlig å holde et "by-bryllup", men så fant vi en veldig koslig plass utenfor sentrum.

Vi har valgt å bo på hotel og spise på restaurant som ligger litt nord (7 km) for sentrum, Charlottenlund heter det der, eller nærmere bestemt Skovshoved (tar 15 min fra sentrum med s-tog eller 25 min med buss). Det er like ved sjøen, med havutsikt og ved stranda. Det er i nærheten av et aquarium og en dyrehave med tivoli (www.dyrehavsbakken.dk). Vi skal ha med tre små barn så da blir det koslig å få med seg dette på søndagen. Vi skal bo på Skovshovedhotel, et veldig flott lite hotel (som også har restaurant som vi skal spise på fredagen). De holder også bryllupsfester hos seg. Sjekk ut www.skovshovedhotel.dk.

Vi skal spise på Skovsriderkroen som ligger i 10 min gange fra hotellet, www.skovriderkroen.dk. En veldig flott restaurant, hvor vi først skal ha en mottakelse for gjestene, mens vi tar bilder, og så en god middag. Det er en stilig bar der, og en nattklubb som er oppe til morgenkvisten. Vi tenkter å gå dit etter av barna er lagt på hotellet (hvor besteforeldre blir igjen som barnvakt) og jeg har hoppet i en annen kjole.

Apropos kjole. Jeg kjøpte kjole når jeg var der. Har desverre ikke bilde, men den er litt rembo-aktig, men de skal gjøre den om litt. Er veldig fornøyd!

Vi blir sansynligvis å bruke en lokal blomsterforhandler, så kan desverre ikke hjelpe her.

Hotel som var mest aktuelle for oss var:

Hotel Admiral

Grand Hotel

The Square

Restauranter som vi vurderte seriøst var:

Søren K - www.sørenk.dk

Hansens køkken og bar - www.hansenskoekkenogbar.dk

Salt - www.salt.no

Bastionen og Løven - www.bastionen-loven.dk

Stk. gertrud kloser - www.sanktgertrudskloster.dk

Gastronomique - www.gastronomique.dk

Jeg skal bruke frisør og stylist Camilla Hentze, som jeg kom i kontakt med via et dansk forum. Hadde prøvetime med henne i Kbh og hun er kjempe-søt og flink. Hun kommer til hotellet på den store dagen.

Tips om andre frisører:

Ayoe Person - www.ayoepercon.com - kommer på hotellet

Charlotte Elstad - www.makeupartist.dk - kommer på hotellet

Studio No - www.no.dk - frisørsalong

Ellers skal jeg bruke en fotograf som heter Morten Meldgaard, tror han egentlig er en hobbyfotograf, derfor ganske billig. Men jeg har sett mange av hans bilder og han er kjempeflink! Se www.foto-bryllup.dk .

Vi var ellers innom kirken og ble kanskje litt overrasket over hvor liten og enkel den var. Jeg hadde bestilt solist, men den har jeg avbooket - det hadde blitt litt merkelig. :forvirret: Men det er et fint oppholdsrom der og kirken passer fint til et lite bryllup som vi skal ha.

Jeg skal forresten tilbake i begynnelsen av mai, for å prøve/hente kjolen jeg kjøpte. (og shoppe litt... :sjarmor: ) Butikken: www.ypdress.dk, men kjolen jeg kjøpte ligger ikke der.

Håper dere får bruk for noe av dette. :klem:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Takk for tips, Bolle! Det høres deilig ut å være ferdig med det meste av planleggingen! Stedet dere har valgt ser virkelig flott ut!!

Skrevet
Takk for tips, Bolle! Det høres deilig ut å være ferdig med det meste av planleggingen! Stedet dere har valgt ser virkelig flott ut!!

Flott at du likte plassen vi har valgt! Vi (eller mest meg) har surfet nettet opp og ned, fått litt tips her og der, og det er så godt at vi endelig har fått alt på plass og kan lage en invitasjon!

:klem:

Skrevet
Flott at du likte plassen vi har valgt! Vi (eller mest meg) har surfet nettet opp og ned, fått litt tips her og der, og det er så godt at vi endelig har fått alt på plass og kan lage en invitasjon!

:klem:

Glemte å logge meg inn, ser jeg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...