Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor 2 timer unne mine foreldre. 10 min unna hans. Jeg flytta til hans hjemsted, vi eier et hus sammen, ingen barn.

Vi har kommet i en diskusjon, hvor jeg mener han er veldig urimelig. Jeg har avtalt å "feire" påskeaften med min far. Han er syk og alene, så jeg ønsker det. Samboer sier han kan bli med, men nekter overnatte. Jeg tenkte kanskje sove der 1 eller 2 netter, når vi først er der. 

Samme med 17 mai. Samboer er ikke opptatt av den dagen, så sa vi kunne reise til min far. Skal kjøre mor til flytoget ganske tidlig, så tenker det er best å sove over. Hvis ikke må vi reise herfra kl 05. 

Men det nekter han så klart. Sier at da blir han ikke med. Syns han gjør det så vanskelig for meg! Skjønner ikke at det er så vanskelig å sove hjemmefra 1 natt. Men han nekter. Skulle ønske han kunne tenkt, dette betyr mye for henne, så jeg biter det i meg. Men neida.. 

Er det jeg som er urimelig her? Har Samboer rett? 

Anonymkode: a80d1...fb9

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bor 2 timer unne mine foreldre. 10 min unna hans. Jeg flytta til hans hjemsted, vi eier et hus sammen, ingen barn.

Vi har kommet i en diskusjon, hvor jeg mener han er veldig urimelig. Jeg har avtalt å "feire" påskeaften med min far. Han er syk og alene, så jeg ønsker det. Samboer sier han kan bli med, men nekter overnatte. Jeg tenkte kanskje sove der 1 eller 2 netter, når vi først er der. 

Samme med 17 mai. Samboer er ikke opptatt av den dagen, så sa vi kunne reise til min far. Skal kjøre mor til flytoget ganske tidlig, så tenker det er best å sove over. Hvis ikke må vi reise herfra kl 05. 

Men det nekter han så klart. Sier at da blir han ikke med. Syns han gjør det så vanskelig for meg! Skjønner ikke at det er så vanskelig å sove hjemmefra 1 natt. Men han nekter. Skulle ønske han kunne tenkt, dette betyr mye for henne, så jeg biter det i meg. Men neida.. 

Er det jeg som er urimelig her? Har Samboer rett? 

Anonymkode: a80d1...fb9

Så du mener at han skal følge din pipe hele tiden? Du er ikke urimelig, men vil han ikke, så vil han ikke. Respekter det. Det hadde vært annerledes om dere hadde hatt barn. Du kan fint dra alene uten han. 

Anonymkode: 42d8f...4ab

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere skal være med hans familie hele tiden og du blir med selv om du ikke alltid vil, så ja, da er han urimelig som aldri vil bli med til din familie. 

Anonymkode: 7295e...586

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du mener at han skal følge din pipe hele tiden? Du er ikke urimelig, men vil han ikke, så vil han ikke. Respekter det. Det hadde vært annerledes om dere hadde hatt barn. Du kan fint dra alene uten han. 

Anonymkode: 42d8f...4ab

Nei jeg mener ikke det. Men jeg vil gjerne ha han med. Syns det er urettferdig han nesten ber meg velge. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke bare du dra, så gjør han hva enn det er han har lyst til? Synes forøvrig han er veldig egoistisk, det er slett ikke urimelig av deg å ville ha et par dager hos dine.

Anonymkode: 9fd55...fa5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke nok informasjon. 

Hvor mye tid forventer han at dere bruker med hans foreldre? Du sier at de bor nærme, men ingenting om hvor ofte dere treffer dem. 

Er han en fyr som generelt aldri er særlig komfortabel med å overnatte andre steder? 

Er dette første gang disse spørsmålene er oppe til diskusjon?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Jeg synes han er urimelig, men vil han ikke får jo du bare reise alene, du kan ikke la være pga samboeren 😉

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor vil du ha ham med? spesielt hvis han ikke har lyst?

hvorfor ikke dra alene?

Anonymkode: b5cfb...376

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er urimelig ja.

Anonymkode: 824f6...f5c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han sagt at han aldri vil overnatte? Og gitt noen grunner til det?

Selv kan jeg være ganske ukomfortabel hos andre, for eksempel i situasjoner der man kan risikere å møte hverandre i baderomsdøra midt på natta. 

Jeg og mannen (også barnløse) splitter oss ofte. Neste helg skal jeg til mine, han drar til sine. For vi ser jo at vi ikke har like stort behov her. 

Om vi er sammen alle sammen så er det som regel hos oss. 

Anonymkode: 74977...0cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må dere dra sammen?

Anonymkode: 19a6c...c51

• Liker 4
Skrevet
billie833111 skrev (4 minutter siden):

Ikke nok informasjon. 

Hvor mye tid forventer han at dere bruker med hans foreldre? Du sier at de bor nærme, men ingenting om hvor ofte dere treffer dem. 

Er han en fyr som generelt aldri er særlig komfortabel med å overnatte andre steder? 

Er dette første gang disse spørsmålene er oppe til diskusjon?

Hans foreldre er ofte hos oss, siden de bor nærme. Jeg er ikke der så ofte, men så er de er til gjengjeld veldig ofte. 

Er ikke komfortabel med å sove andre steder, men samtidig så visste han veldig godt at familien min bor 2 timer unna når vi ble sammen. Er ikke første gang nei. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Hans foreldre er ofte hos oss, siden de bor nærme. Jeg er ikke der så ofte, men så er de er til gjengjeld veldig ofte. 

Er ikke komfortabel med å sove andre steder, men samtidig så visste han veldig godt at familien min bor 2 timer unna når vi ble sammen. Er ikke første gang nei. 

Da drar du selv alene :) 

Anonymkode: 9fd55...fa5

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja han er urimelig. Han burde støtte deg i dette som er viktig for deg. Det er snakk om to dager i året han må gjøre noe han ikke vil, såklart bør han strekke viljen sin litt for deg og være med å overnatte. Han må ha utrolig dårlig familiære verdier og være veldig egoistisk om han bare skal ha dere til å dra til hans foreldre og ikke dine! 

Anonymkode: 43518...076

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor vil du ha ham med? spesielt hvis han ikke har lyst?

hvorfor ikke dra alene?

Anonymkode: b5cfb...376

Jeg vil jo gjerne være med han både påskeaften og 17 mai. Syns det er urettferdig han gjør så jeg må velge. At om han skal være med kan jeg ikke kjøre mor til flytoget. Eller velge feire uten han. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Er han med til jul, og feiring av runde dager og slikt?

Eller er det bare disse dagene som tross alt ikke er så viktig for et voksent menneske han foretrekker å ta det som dagstur, eller bli hjemme? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja han er urimelig. Han burde støtte deg i dette som er viktig for deg. Det er snakk om to dager i året han må gjøre noe han ikke vil, såklart bør han strekke viljen sin litt for deg og være med å overnatte. Han må ha utrolig dårlig familiære verdier og være veldig egoistisk om han bare skal ha dere til å dra til hans foreldre og ikke dine! 

Anonymkode: 43518...076

Han vil jo være med til mine, men bare ikke overnatte. Men noen ganger så er det mest praktisk å overnatte. Men det nekter han. Virker som det er på hans premisser eller ingenting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er han med til jul, og feiring av runde dager og slikt?

Eller er det bare disse dagene som tross alt ikke er så viktig for et voksent menneske han foretrekker å ta det som dagstur, eller bli hjemme? 

Nja, litt opp og ned. Han er med hvis det er dagstur. Stort sett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det er du som har gjort det største offeret her - du har akseptert at dere skal bo på hans hjemsted og med kort vei til hans familie! Da synes jeg det minste han kan bidra med er å være raus på reiser til ditt hjemsted. Det innebærer han også blir med, viser at han er en del av familien og støtter deg. Jeg synes han er urimelig. 

Anonymkode: 24272...559

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil jo gjerne være med han både påskeaften og 17 mai. Syns det er urettferdig han gjør så jeg må velge. At om han skal være med kan jeg ikke kjøre mor til flytoget. Eller velge feire uten han. 

Men hvorfor er det så viktig for deg at han skal være med? Jeg skjønner meg ikke på sånne folk. Evt kan jo du overnatte og så kommer han i egen bil på dagstur akkurat dagen dere skal feire? Hvorfor er det så viktig for deg at han mååå overnatte der han også? 

Anonymkode: 642ba...f03

• Liker 11
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...