AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Del Skrevet 9. mars 2023 Noen som har tips til matoppbevaringsbokser/glass/beholdere til babymat som ikke er i plast og som tåler fryser? Anonymkode: f042a...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Del Skrevet 9. mars 2023 Jeg har glassbeholdere fra IKEA. Har både klips-lokk (disse er plast, men er jo ikke i kontakt med maten), og tre-lokk som jeg bruker i kjøleskapet. Anonymkode: 2ffcd...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Del Skrevet 9. mars 2023 Det meste du finner som er i glass? Godt utvalg overalt. Anonymkode: dd560...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Noen som har tips til matoppbevaringsbokser/glass/beholdere til babymat som ikke er i plast og som tåler fryser? Anonymkode: f042a...bbb Jeg ser ikke helt den store verdien av å velge å ikke bruke silikon, ts? Altså: alt av barneklær, madrasser, leker og yttertøy er av plast. Et barn av 2023 drikker nanoplast fra kranen. Toget er rett og slett gått fra «leve uten plast» i en slik grad at forsøket er fåfengt. Og, joda, du kan fryse babymat i små syltetøyglass. Men det er jo upraktisk å bære rundt på glass nok til en dag ute i veska. De knuser. Ønsker du dem likevel? Google «syltetøyglass». Alt glass av denne typen tåler fryser. Alt tåler ovn. Men setter du det frossent i ovn eller varmt i fryser? Da knuser det. Anonymkode: c02fb...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har glassbeholdere fra IKEA. Har både klips-lokk (disse er plast, men er jo ikke i kontakt med maten), og tre-lokk som jeg bruker i kjøleskapet. Anonymkode: 2ffcd...6fe Takk for tips, skal se etter det neste gang jeg tar turen dit! Anonymkode: f042a...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det meste du finner som er i glass? Godt utvalg overalt. Anonymkode: dd560...e8b Ønsket konkrete tips. Det finnes glass overalt, men ikke nødvendigvis i passe størrelser, eller som kan fryses ned, derfor jeg spør :) Anonymkode: f042a...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ser ikke helt den store verdien av å velge å ikke bruke silikon, ts? Altså: alt av barneklær, madrasser, leker og yttertøy er av plast. Et barn av 2023 drikker nanoplast fra kranen. Toget er rett og slett gått fra «leve uten plast» i en slik grad at forsøket er fåfengt. Og, joda, du kan fryse babymat i små syltetøyglass. Men det er jo upraktisk å bære rundt på glass nok til en dag ute i veska. De knuser. Ønsker du dem likevel? Google «syltetøyglass». Alt glass av denne typen tåler fryser. Alt tåler ovn. Men setter du det frossent i ovn eller varmt i fryser? Da knuser det. Anonymkode: c02fb...e37 Har du tips til praktiske oppevaringsbokser i silikon? :) Anonymkode: f042a...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ønsket konkrete tips. Det finnes glass overalt, men ikke nødvendigvis i passe størrelser, eller som kan fryses ned, derfor jeg spør Anonymkode: f042a...bbb Vet ikke hvor du har sett, men alle steder som selger slike bokser har godt utvalg av størrelser. Blir som at jeg skal liste opp alle butikker som selger slikt Anonymkode: dd560...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg ser ikke helt den store verdien av å velge å ikke bruke silikon, ts? Altså: alt av barneklær, madrasser, leker og yttertøy er av plast. Et barn av 2023 drikker nanoplast fra kranen. Toget er rett og slett gått fra «leve uten plast» i en slik grad at forsøket er fåfengt. Og, joda, du kan fryse babymat i små syltetøyglass. Men det er jo upraktisk å bære rundt på glass nok til en dag ute i veska. De knuser. Ønsker du dem likevel? Google «syltetøyglass». Alt glass av denne typen tåler fryser. Alt tåler ovn. Men setter du det frossent i ovn eller varmt i fryser? Da knuser det. Anonymkode: c02fb...e37 Det er jo ingen grunn til å la være å minimere plastbruk bare fordi allerede bruker mye. Det er sviktende logikk. Jo mindre plast jo bedre, særlig i kontakt med næringsmidler. Og en del av oss tilstreber å kjøpe klær i naturstoff (ikke skallbekledning så klart) og ha treleker fremfor plast. Så nei, alt er ikke av plast. jeg brukte silikonform til å fryse mat i terninger, tok det ut av formen når det var frossent og la oppi glassbeholder. Clahs ohlson har glassbeholdere i mange størrelser, men ikke små nok til babyporsjoner. Pass på at silikonformen er beregnet på næringsmidler, mye kinaræl som selges som jeg ikke tror er like trygt, uten at jeg har sikre kilder. Jeg kjøpte på kitchn eller noe lignende. Anonymkode: e6851...687 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Del Skrevet 9. mars 2023 Finnes silikonposer til oppbevaring av mat. Lekue silikonpose Anonymkode: 91c0e...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 9. mars 2023 #11 Del Skrevet 9. mars 2023 Disse fra IKEA som heter IKEA 365+ får du i mange forskjellige størrelser, de minste som er 180ml er vel de eneste som kun kommer med plast lokk. Resten finnes med plast, silikon eller tre lokk. Jeg har nesten bare disse til matoppbevaring, for er så enkelt at man kan putte de rett i ovnen, og at lokkene går om hverandre på veldig mange av de. Så slipper å lete etter ett spesifikk lokk. https://www.ikea.com/no/no/cat/matoppbevaring-20606/?page=5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Del Skrevet 9. mars 2023 Jeg har glassbokser fra ikea og stålbokser fra beeorganic. Veldig fornøyd 😊 Anonymkode: 5d524...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå