Gå til innhold

Er det noen her inne som er flinke med fargevalg i leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken farge burde jeg velge på veggen på kjøkkenet . Kjøkkenet er hvit. Hvilken farge burde jeg ha på lister? Jeg trenger tips. 

Anonymkode: c9104...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken hvitfarge på kjøkkenet? Farge på gulv? Tilstøtende rom? Tak?

Anonymkode: 7660d...b5d

AnonymBruker
Skrevet

Listene bør være standardhvit (bomull) - den fargen ferdigmalte hvite lister har. Ellers står du fritt til å velge farger du liker. Det er lurt å kjøpe en fargeprøve, for det er ikke alltid man får riktig inntrykk av en liten lapp slik man finner i butikken og på fargekart.

Anonymkode: 4d7ed...5f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Listene bør være standardhvit (bomull) - den fargen ferdigmalte hvite lister har. Ellers står du fritt til å velge farger du liker. Det er lurt å kjøpe en fargeprøve, for det er ikke alltid man får riktig inntrykk av en liten lapp slik man finner i butikken og på fargekart.

Anonymkode: 4d7ed...5f6

Hvorfor mener du listene bør være i bomull? Det krasjer fort med mange farger. 

Anonymkode: 8963c...03e

• Liker 2
Skrevet

Kommer veldig an på hvilken hvitfarge det faktisk er på kjøkkenet. Jeg ville funnet fargekoden til kjøkkenet, og så tatt det derifra. Innenfor alle farger kan du finne noe som passer til hvit, men fortsatt er det ikke alle nyanser av alle farger som passer til alle nyanser av hvit. Eksempelvis er det noen beige og grå toner som passer til bomull, mens andre beige og grå toner ikke passer i det hele tatt. 

Personlig synes jeg det er fint med lister i samme farge som veggen. Men det kommer også veldig an på rommet. Min erfaring er at det er fint å få mer proff fargerådgivning. Eksempelvis Jotun fargerådgivning på nett, eller gjennom noen Maxbo-butikker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 15.59):

Hvorfor mener du listene bør være i bomull? Det krasjer fort med mange farger. 

Anonymkode: 8963c...03e

Ja, bomull er faktisk en lysegul farge. 
TS, hvitt er ikke bare hvitt! Det er helt nødvendig at du finner ut hvilken fargekode det «hvite» kjøkkenet har før du velger farge. I tillegg må du se på fargen på gulvet, lyset i rommet, og fargen i nærliggende rom. Anbefaler å be Jotuns fargeblogg om hjelp. 

Anonymkode: f0bd6...d49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville malt vegger og lister samme farge - en annen farge enn hvit. 

Anonymkode: b64fe...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...