Gå til innhold

Finnes det gratis skriveprogram?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.Som spørsmålet sier.Finnes det?Og da mener jeg ikke et som er gratis i 2 mnd liksom.Jeg kan ingenting om data,har en gammel laptop(som fungerer perfekt forøvrig),men jeg skulle så gjerne hatt muligheten til å skrive lengre tekster.Jeg har ikke råd til noe dyrt skriveprogram selv om det er det jeg ønsker meg mest.Så hva gjør en når en har skrivekløe og dårlig råd?

Anonymkode: 818e4...376

Skrevet

OpenOffice

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, open office.

Anonymkode: 7d67f...74a

AnonymBruker
Skrevet

Tror det finnes i Google også hvis du har konto. Google dokumenter.. 

Anonymkode: 77d35...3b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Feil, OpenOffice er utdatert og det er etterkommeren LibreOffice som gjelder nå.

https://www.libreoffice.org/discover/libreoffice-vs-openoffice/

https://no.libreoffice.org

Anonymkode: dbd23...bba

Så vidt jeg vet kan man fortsatt bruke openoffice. 
Ingenting feil med svaret mitt. 

Så bra at det finnes bedre alternativer, men det gjør ikke svaret mitt til «Feil».

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (16 minutter siden):

Så vidt jeg vet kan man fortsatt bruke openoffice. 
Ingenting feil med svaret mitt. 

Så bra at det finnes bedre alternativer, men det gjør ikke svaret mitt til «Feil».

Kan selvfølgelig bruke det men det har ikke blitt oppdatert på snart 10 år, det mangler også mange funksjoner som har blitt viktigere med årene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wordpad

Anonymkode: e4e70...18d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan selvfølgelig bruke det men det har ikke blitt oppdatert på snart 10 år, det mangler også mange funksjoner som har blitt viktigere med årene.

Men poenget er jo at svaret ikke var feil. Så dropp den der.

Prøv deg heller på «foreslår libreoffice, det er mer moderne og bedre utviklet». Fremfor en bastant holdning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OpenOffice eller Google Docs fesk

Anonymkode: 9bb77...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Google Documents, hvis du har en Google konto.

Anonymkode: ea89b...63e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Brukte OpenOffice og så LibreOffice i mange år (og AbiWord, bittelitt), men nå bruker jeg nesten utelukkende Google Docs. Savner ingenting fra de større office-suitene. Hvis jeg i jobbsammenheng må bruke Microsoft Office gjør jeg jo det, men som privatperson kan jeg aldri se for meg at jeg betaler for et skriveprogram igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på hvor glade Google er i å lagre data, lurer jeg på hvorfor noen her foreslår et produkt fra Google - blir det ikke omtrent som å skrive noe vel vitende om at man blir overvåket og spionert på ...?

Kanskje greit for dem som er vant til at Statsi utplasserte skjulte mikrofoner i det tidligere DDR og vil ha litt nostalgi i hverdagen, eller har en spesiell seksuell fetisj for spionasje, men rimelig uforståelig med et normalt forhold til privatliv.

Anonymkode: dca95...3f2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Med tanke på hvor glade Google er i å lagre data, lurer jeg på hvorfor noen her foreslår et produkt fra Google - blir det ikke omtrent som å skrive noe vel vitende om at man blir overvåket og spionert på ...?

Kanskje greit for dem som er vant til at Statsi utplasserte skjulte mikrofoner i det tidligere DDR og vil ha litt nostalgi i hverdagen, eller har en spesiell seksuell fetisj for spionasje, men rimelig uforståelig med et normalt forhold til privatliv.

??

Anonymkode: 9bb77...f6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Unngår Google så langt det lar seg gjøre, men å unngå Google helt er vanskelig.

Jeg vet det ble spurt etter gratis programvare, men skal likevel slå et slag for Microsoft Office. Har du OneDrive, som er både billigere og bedre enn både DropBox og Google Drive, så får du Office for hele familien med på kjøpet.

Ellers er LibreOffice et OK alternativ.

Anonymkode: c15d8...469

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt på å miste hele eksamensbesvarelsen min en gang med LibreOffice. Ofte hvis man skal lime inn noe litt komplisert formatert tekst (for eksempel tabeller og slikt) så kan hele programmet fryse. Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg stoler derfor nesten bare på word/office.

Anonymkode: 70864...afe

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet det ble spurt etter gratis programvare, men skal likevel slå et slag for Microsoft Office. Har du OneDrive, som er både billigere og bedre enn både DropBox og Google Drive, så får du Office for hele familien med på kjøpet.

Hvordan er det billigere og bedre?

Per nå bruker jeg Google Drive, som koster meg 170 kroner i året. Tilsvarende abonnement koster 199 hos Microsoft. Går vi opp et hakk, tar Google 899 for 2 TB, mens MS tar 829 for 1 TB.

Anonymkode: 647f2...ba5

AnonymBruker
Skrevet
On 3/9/2023 at 3:42 PM, mereo said:

Prøv deg heller på «foreslår libreoffice, det er mer moderne og bedre utviklet». Fremfor en bastant holdning.

Det blir jo som å foreslå office 95, for å sette det på spissen, men joa. Den du diskuterer med er ikke den eneste med bastante holdninger...

Anonymkode: 63d9d...a08

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Laste onedrive-abb er nå "MS 365 Basic", og som du sier, det er onedrive med basisfunksjonene i Office (word, excel osv.).

200,- i ÅRET (!), hvorpå du også har 100 gb onedrive som en bonus. Fungerer veldig godt sammen med office, det er godt integrert og gir funksjonalitet som ikke finnes i google drive blant annet (revisjonskontroll med mer).

Anonymkode: 63d9d...a08

Skrevet
On 3/9/2023 at 3:42 PM, mereo said:

Men det er jo feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...