Gå til innhold

Vanskelig forhold til sjefen etter kort "fling"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min begynte for et halvt år siden og flørte med meg , og gi meg masse oppmerksomhet. Jeg var avvisende i starten,  og har vel egentlig vært ganske tilbakeholden hele veien. Både med tanke på jobben min, ryktet og at jeg ikke ønsket en slik relasjon på jobb. Dessuten er han ganske mye eldre enn meg. 

Vi har hatt et godt vennskap , men han har hele tiden vært veldig på at han vil at jeg skal stole på han , og at han er trygg og stabil osv. Så for noen uker siden ga jeg litt etter og flørtet tilbake. Vi tekstet og ga klemmer / kyss etter arbeidstid på jobben. Jeg var fortsatt litt tilbakeholden pga jobben. Sist uke sa han at han var forelsket i meg , og vi hadde det egentlige hyggelig. Men på mandag ble han plutselig helt avvisende mot meg,  og sa at han ikke ville dra meg ned i dette her og at det kom til å bety at han mistet jobben sin dersom det kom ut. Han sa at det ikke var noe annet han ønsket enn å være med meg,  men at han ikke turte lenger. 

Jeg sitter bare igjen som et stort spørsmålstegn.. siden jeg hele tiden har vært litt tilbakeholden,  så gir jeg litt etter og da trekker han seg. Jeg føler også at det kom helt ute av det blå. Jeg føler meg også dum. Nå på jobben er det skikkelig kleint , og vi hilser ikke en gang. Hver gang jeg blir med i en gruppesamtale han er med i , så slutter han å delta i samtalen , eller ignorerer at jeg er der. Jeg prøver å heve meg over det, men det er skikkelig vanskelig. Jeg kjenner jeg gruer meg til jobb hver dag. 

For ordens skyld , vi har ikke hatt sex.

Noen som har noen råd? Eller har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 8e9b6...46e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tippet en av to ting:

1. Noen har på en eller annen måte fanget opp denne nesten-relasjonen og gjort han oppmerksom på hva han risikerer.

2. Han har brukt deg for å fôre sitt eget ego om at han «still got it»

Uansett hvordan du vrenger på det, så har han vært en pikk som du bare får heve deg over - det fikser du 😉👍

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å involvere seg med ledere er høl i huet. Hvorfor? Fordi det som skjer deg kunne du forutsett. Og unngått. 

Anonymkode: 7590f...3da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt, men for meg virker det dom han har søkt spenning i en travel jobbhverdag.  
Når du ha litt etter så fikk den bekreftelsen han trengte. 
Bare oppfør deg som han er fjern bekjent, og jeg hadde også begynt å se meg etter en ny jobb. 
Bare tenk tanken om dere hadde vært et par, og han fikk nye kvinnelige ansatte av og til …  

Anonymkode: dbbc0...c59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å involvere seg med ledere er høl i huet. Hvorfor? Fordi det som skjer deg kunne du forutsett. Og unngått. 

Anonymkode: 7590f...3da

Jeg er fullstendig klar over det. Derfor jeg var helt avvisende så lenge, og skulle jo aldri gitt etter.  Så vet at jeg ikke er noe "offer", og at det er min egen skyld. Jeg er bare glad i jobben min, og i kollegene mine, så vil egentlig ikke bytte jobb heller.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer nok til å gå bra… «æildri i værda»

Anonymkode: 4b649...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre er å be om en privat samtale med din leders leder. Og så forteller du historien slik du legger den frem her. Og så lar du ballen rulle. 

For om du lar dette gå så kommer din leder til å forsøke å skvise deg ut. Så lenge du jobber i firmaet og (pun intended) under han, så er risikoen for at du forteller om hans overtramp overhengende. Denne risikoen har han stor interesse for å fjerne, og det innebærer å enten fjerne deg eller gjøre deg ufarlig (les: få deg til å se inkompetent og tullete ut). Du må altså få historien ut før han kommer godt i gang med sin plan. Eller bytte jobb.

Hva enn du gjør: ikke hold historien for deg selv og tenk at dette ordner seg. Da lar du han fortelle den, og jeg kan garantere deg at hans historie ikke får deg til å se oppegående ut. Det kommer til å være noe ala «Ts la seg etter meg noe helt voldsomt, og jeg måtte bastant avvise henne i flere omganger. Det er litt kleint..»

Anonymkode: d524c...c5f

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å være etterpåklok, men neste gang noen fortsetter å flørte med deg når du oppfører deg avvisende, så varsler du om trakassering til verneombud eller noen andre som har mulighet til å håndtere dette videre formelt. 
Du skal ikke behøve å forholde deg til uønsket oppmerksomhet av denne typen på jobb. 
Sjefen din har et særlig ansvar for ikke å utnytte sin stilling til å "tvinge" noen til å gjøre slike ting de ikke vil.

Jeg tror, som flere, at noen har fått nyss i at det har vært noe som skjedde mellom dere, og at sjefen har fått vite hva han risikerer ved å holde på slik. 

Anonymkode: dd053...061

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det beste du kan gjøre er å be om en privat samtale med din leders leder. Og så forteller du historien slik du legger den frem her. Og så lar du ballen rulle. 

For om du lar dette gå så kommer din leder til å forsøke å skvise deg ut. Så lenge du jobber i firmaet og (pun intended) under han, så er risikoen for at du forteller om hans overtramp overhengende. Denne risikoen har han stor interesse for å fjerne, og det innebærer å enten fjerne deg eller gjøre deg ufarlig (les: få deg til å se inkompetent og tullete ut). Du må altså få historien ut før han kommer godt i gang med sin plan. Eller bytte jobb.

Hva enn du gjør: ikke hold historien for deg selv og tenk at dette ordner seg. Da lar du han fortelle den, og jeg kan garantere deg at hans historie ikke får deg til å se oppegående ut. Det kommer til å være noe ala «Ts la seg etter meg noe helt voldsomt, og jeg måtte bastant avvise henne i flere omganger. Det er litt kleint..»

Jeg er enig i dette, men lurer på om du har bevis i tilfelle han prøver å fremstille det som at det er du som har prøvd deg på han? Har du eposter eller tekstmeldinger?

Anonymkode: a6b4f...e82

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i dette, men lurer på om du har bevis i tilfelle han prøver å fremstille det som at det er du som har prøvd deg på han? Har du eposter eller tekstmeldinger?

Anonymkode: a6b4f...e82

Nei.. Har egentlig ikke det. Vi snakket sammen på snap. Men vet om en som så at han tok tak i meg på jobben da jeg avviste han , og som så at jeg sa nei og gikk videre. Jeg fant på en annen historie på hva som skjedde den gangen, men det er det eneste jeg har. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er også enig i denne. 

Om noen har sett (siden dette begynte) at han har holdt på slik gjentatte ganger, kan du jo henvise til dem som vitner. 
Ellers er jo alt av skriftlig flørting som bevis å regne. 
Men strengt tatt trenger du ikke å bevise at det har skjedd noe mellom dere. Du må bevise at han "har lagt seg etter deg" og forsøkt å få deg til å flørte. 
Særlig det at han har snakket til og behandlet deg annerledes enn andre, og at dette har pågått over tid.

Han har helt rett, altså, at om det kommer ut at dere har innledet et forhold, så er det han som får sparken og ikke du. Fordi han er din sjef, han er eldre enn deg, og har et særlig ansvar for å ikke utnytte den makten han i tråd av dette har over deg. 

For alt du vet kan han jo ha et rykte på seg internt i bedriften på å ha gjort dette før også, og dermed er det lett for deg å bli trodd.

Anonymkode: dd053...061

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde du dere skulle gifte dere? Eller at alt skulle bli som før?

Anonymkode: 5ee6b...496

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her går det fort i svingene. ! Han tilkjennegjorde sin forelskelse forrige uke - og allerede nå er det personalsak ? 

Da er ikke  dette den store kjærligheten hvertfall ,siden dere begge har så lite is i magen . 

Anonymkode: af886...6c3

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporing/tull,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Her går det fort i svingene. ! Han tilkjennegjorde sin forelskelse forrige uke - og allerede nå er det personalsak ? 

Da er ikke  dette den store kjærligheten hvertfall ,siden dere begge har så lite is i magen . 

Anonymkode: af886...6c3

Det er ikke personalsak? 

Vi var sammen på fredag, og da sa han at han begynte å bli forelsket i meg. Vi kysset litt , men så stoppet jeg det fra å gå lenger. Vi har vel kysset og klemt i to ukers tid. Men jeg har som sagt vært tikbakeholden. Han har sagt hele veien at vi skal ta ting i mitt tempo , og at jeg kommer til å se at han er trygg og stabil etter hvert.  Vi snakket ikke i helgen,  men på mandag var han plutselig veldig ignorerende og da sa han at han ville avslutte ting med meg. Han begrunnet det i at han kom til å miste jobben osv. Etter dette har han vært helt kald mot meg , sluttet å hilse og jeg opplever at han ignorer meg. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke personalsak? 

Vi var sammen på fredag, og da sa han at han begynte å bli forelsket i meg. Vi kysset litt , men så stoppet jeg det fra å gå lenger. Vi har vel kysset og klemt i to ukers tid. Men jeg har som sagt vært tikbakeholden. Han har sagt hele veien at vi skal ta ting i mitt tempo , og at jeg kommer til å se at han er trygg og stabil etter hvert.  Vi snakket ikke i helgen,  men på mandag var han plutselig veldig ignorerende og da sa han at han ville avslutte ting med meg. Han begrunnet det i at han kom til å miste jobben osv. Etter dette har han vært helt kald mot meg , sluttet å hilse og jeg opplever at han ignorer meg. 

Ts

Men han har jo rett. Han kan miste jobben pga av det.  På tide å avslutte det hele.

Anonymkode: 66b1a...986

• Nyttig 1
Skrevet

Hva ønsker du selv innerst inne med denne mannen? Hvis dere hadde blitt godt kjent og ikke jobbet sammen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Hva ønsker du selv innerst inne med denne mannen? Hvis dere hadde blitt godt kjent og ikke jobbet sammen?

Han er egentlig ikke min type  , så hadde aldri blitt noe mer uansett sikkert. Jeg er vel egentlig mest sur på meg selv,  fordi jeg ikke stod på mitt og sa nei som jeg gjorde i starten. Men, da har jeg lært det til neste gang. Så synes jeg det er irriterende at han ignorerer meg osv. som om det er jeg som har gjort noe. 

Ts

Skrevet

Han har garantert dame, og hun har fått nyss i det hele.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være han innså at det var galt når du ble litt med på det. Da gikk det opp for han liksom. Been there, done that. 

Anonymkode: 1f0d8...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...