Kaffekanne Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Er det noen som har strikket sjal til bunaden? Har lyst til å gjøre det nå, men er så usikker på farge. Svart, rød eller kanskje grønn. Noen som har lyst til å dele bilde som inspirasjon?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Hadde grønnfargen i bunaden vært mer mosegrønn tror jeg det hadde vært fint med grønt sjal, men den er jo så rar og tror det hadde sett rart ut både med sjal i den grønnfargen, og sjal i en annen grønnfarge. Jeg har brodert sjal og det er svart, synes det er veldig fint. Men tror rødt sjal i samme nyanse som bunaden hadde blitt fint og 😊 Ingen bilder, bare i hodet mitt 😄 Anonymkode: 66161...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har rød trønderbunad. Har ikke sjal til, men skulle jeg hatt ville jeg valgt rødt(samme som stakken, eller svart. Kanskje svart med rødt mønster? Anonymkode: 82e98...4b2
Kaffekanne Skrevet 9. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2023 Takk for svar. Kan være enig i at den grønnfargen egner best som kanter og underskjørt 😄 Får se om jeg finner rødt garn som matcher. Det er nydelig det sjalet med broderier også, men litt annen prisklasse. Kanskje neste gang😊 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Kaffekanne skrev (6 minutter siden): Takk for svar. Kan være enig i at den grønnfargen egner best som kanter og underskjørt 😄 Får se om jeg finner rødt garn som matcher. Det er nydelig det sjalet med broderier også, men litt annen prisklasse. Kanskje neste gang😊 Moren min fikk en syerske på Melhus (tror jeg) til å brodere sjal, og da bare mønsteret fra veska mi nederst på sjalet (på spissen når jeg har det over skuldrene), det ble litt billigere enn det offisielle sjalet 😊 Synes det ble finere og, synes sjalet til Husfliden har så rare farger som ikke matcher med selve bunaden. Men tror et strikket sjal kommer til å bli kjempefint 😀 Anonymkode: 66161...ca4
Kaffekanne Skrevet 9. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moren min fikk en syerske på Melhus (tror jeg) til å brodere sjal, og da bare mønsteret fra veska mi nederst på sjalet (på spissen når jeg har det over skuldrene), det ble litt billigere enn det offisielle sjalet 😊 Synes det ble finere og, synes sjalet til Husfliden har så rare farger som ikke matcher med selve bunaden. Men tror et strikket sjal kommer til å bli kjempefint 😀 Anonymkode: 66161...ca4 Så smart 😃 Jeg har stusset litt på hvordan det ikke kunne være marchende mønster, men det var mer på veske og lue.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Kaffekanne skrev (17 minutter siden): Takk for svar. Kan være enig i at den grønnfargen egner best som kanter og underskjørt 😄 Får se om jeg finner rødt garn som matcher. Nå husker jeg ikke hva det heter i farten, men Husfliden selger i alle fall garn i samme farger som bunaden. Aner ikke pris da. Anonymkode: 9bdd0...45d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå husker jeg ikke hva det heter i farten, men Husfliden selger i alle fall garn i samme farger som bunaden. Aner ikke pris da. Anonymkode: 9bdd0...45d Da skal jeg høre med Husflisen, takk for tipset Anonymkode: 6ccc6...e1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå