Gå til innhold

Er det noen med rød trønderbunad her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har strikket sjal til bunaden? Har lyst til å gjøre det nå, men er så usikker på farge. Svart, rød eller kanskje grønn.

Noen som har lyst til å dele bilde som inspirasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde grønnfargen i bunaden vært mer mosegrønn tror jeg det hadde vært fint med grønt sjal, men den er jo så rar og tror det hadde sett rart ut både med sjal i den grønnfargen, og sjal i en annen grønnfarge. 

Jeg har brodert sjal og det er svart, synes det er veldig fint. Men tror rødt sjal i samme nyanse som bunaden hadde blitt fint og 😊 

Ingen bilder, bare i hodet mitt 😄

Anonymkode: 66161...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rød trønderbunad. Har ikke sjal til, men skulle jeg hatt ville jeg valgt rødt(samme som stakken, eller svart. Kanskje svart med rødt mønster?

Anonymkode: 82e98...4b2

Skrevet

Takk for svar.

Kan være enig i at den grønnfargen egner best som kanter og underskjørt 😄

Får se om jeg finner rødt garn som matcher.

Det er nydelig det sjalet med broderier også, men litt annen prisklasse. Kanskje neste gang😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kaffekanne skrev (6 minutter siden):

Takk for svar.

Det er nydelig det sjalet med broderier også, men litt annen prisklasse. Kanskje neste gang😊

Moren min fikk en syerske på Melhus (tror jeg) til å brodere sjal, og da bare mønsteret fra veska mi nederst på sjalet (på spissen når jeg har det over skuldrene), det ble litt billigere enn det offisielle sjalet 😊 Synes det ble finere og, synes sjalet til Husfliden har så rare farger som ikke matcher med selve bunaden. 

Men tror et strikket sjal kommer til å bli kjempefint 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Moren min fikk en syerske på Melhus (tror jeg) til å brodere sjal, og da bare mønsteret fra veska mi nederst på sjalet (på spissen når jeg har det over skuldrene), det ble litt billigere enn det offisielle sjalet 😊 Synes det ble finere og, synes sjalet til Husfliden har så rare farger som ikke matcher med selve bunaden. 

Men tror et strikket sjal kommer til å bli kjempefint 😀

Så smart 😃

Jeg har stusset litt på hvordan det ikke kunne være marchende mønster, men det var mer på veske og lue. 

AnonymBruker
Skrevet
Kaffekanne skrev (17 minutter siden):

Takk for svar.

Nå husker jeg ikke hva det heter i farten, men Husfliden selger i alle fall garn i samme farger som bunaden. Aner ikke pris da. 

Anonymkode: 9bdd0...45d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå husker jeg ikke hva det heter i farten, men Husfliden selger i alle fall garn i samme farger som bunaden. Aner ikke pris da. 

Anonymkode: 9bdd0...45d

Da skal jeg høre med Husflisen, takk for tipset 

Anonymkode: 6ccc6...e1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...