Gå til innhold

Ulovlig hunderase på Finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

det er disse som er de 2 første og begge sier at golden biter mest. Men dette er absolutt ikke en av de rasene som er farligst for folk eller hunder.

Anonymkode: 44a8b...29a

Jeg er enig i det du skriver, og vil legge til at om det er riktig at golden retriever er hunden som biter flest i løpet av et år, tenker jeg at det er en helt naturlig forklaring på det. Det er mange familier som velger den typen hund, og det er nok mange som lar barn håndtere den typen hund alene. Langt færre ville latt ungen klatre på en rottweiler eller mastiff...
Jo oftere det er nærkontakt mellom barn og hund, jo oftere vil det forekomme bitt, pga misforståelser, eller at hunden ikke har blitt hørt og forstått. 

Men de sakene hvor det oppstår virkelig alvorlige skader eller død, det er ikke retrieverne som er årsaken der...  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Myrmica skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i det du skriver, og vil legge til at om det er riktig at golden retriever er hunden som biter flest i løpet av et år, tenker jeg at det er en helt naturlig forklaring på det. Det er mange familier som velger den typen hund, og det er nok mange som lar barn håndtere den typen hund alene. Langt færre ville latt ungen klatre på en rottweiler eller mastiff...
Jo oftere det er nærkontakt mellom barn og hund, jo oftere vil det forekomme bitt, pga misforståelser, eller at hunden ikke har blitt hørt og forstått. 

Men de sakene hvor det oppstår virkelig alvorlige skader eller død, det er ikke retrieverne som er årsaken der...  

Er akkurat det jeg prøver å si, takk👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt med off topic da

Anonymkode: 7701f...8bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg kan ikke komme med statistikker for Norge fordi det finner jeg ikke når jeg søker på dette, så hvis noen har en link til den statistikken med raser inkludert, gjerne legg til den.

Det føres ingen statistikk over hvilke raser som biter mest i Norge, så at golden ligger høyt på lista blir bare spekulasjon. 

Anonymkode: 5c21a...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det føres ingen statistikk over hvilke raser som biter mest i Norge, så at golden ligger høyt på lista blir bare spekulasjon. 

Anonymkode: 5c21a...7e7

Golden blir nevnt hver gang det er snakk om bitestatistikk så vet ikke helt med spekulasjon

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 18.04):

Slike annonser kommer alltid tilbake

Forsøker seg igjen. Nå med "Bully" fjernet fra annonsetittelen.

Det er jusufovicabi på Rasta som holder på med dette.

Anonymkode: 4ab28...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Annonsen er allerede slettet.

Anonymkode: 4ab28...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...