Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far sliter med å sette grenser for sin sønn. Han stoler ikke på seg selv som far og har gått i kompis fellen. Det har vært mye motstand ifra mor, de har delt samvær. Dvs: alt far gjør er "regler" og alt blir motarbeidet. Bare så enkelt som å spise mat med kniv og gaffel blir imøtekommet som en regel. Pusse tenner, en regel. Nå handler det om mobilbruk og at tlf må av og vekk når barnet skal sove, noe som jeg føler må til siden gutten sover dårlig og kan være våken til 24.00 og lenger før han får sove. Gutten er 12 år, dette innførte vi for en stund tilbake, men tilbakemelding fra mor var FY så stygg dere e. Og da har hun satt gutten opp mot far, noe som er helt unødvendig. Så nå er det en kamp og alltid de samme diskusjonene som må tas fordi mor har sagt....  Far innser ikke at han må stole på seg selv og gjøre det som er best hos han for å ivareta sønnen. Dette er bare ett av mange eksempler. Dette sliter på meg som samboer, at alt er en motpol for mor. Alt er negativt. Det skaper ikke rom for prøvelser fordi mor har sagt.  Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 5aa6d...854

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, så synes jeg far her burde ta en prat med barnemor. Skal man jobbe sammen for barnet, eller skal man gjøre barnet til ett våpen i en kamp mellom mor og far?

Det andre, er at far må finne sine verdier. Hva er viktigst - å være kompis med barnet så barnet blir fornøyd her og nå, eller være en trygg og god grunnpilar med gode verdier, som barnet vil se nytte av hele livet, men ja, det vil kanskje være en kamp her og nå. 

Anonymkode: c2a1a...228

AnonymBruker
Skrevet

Er det samme jeg forsøker si, men samarbeid med mor er vanskelig da det er så mye. Mor har demonisert far i alle år etter de gikk fra hverandre, og tatt alle disse konfliktene med å kjørte på far, mens barnet alltid har hørt på. BV har vært involvert, det går fint en liten stund, men så fort det blir henlagt så er det på ann igjen.  Tøft å stå på sidelinjen her, og jeg vil bare vise til svar her, at det er akkurat det samme jeg sier og. Men annen hver uke så er jo dilemmaet oppe igjen, de samme tingene. Barnet setter seg opp mot far føler jeg siden mor gjør det samme🥺

Anonymkode: 5aa6d...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...