AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Del Skrevet 9. mars 2023 skal på jobbintervju den kommende uken og vil forberede meg best mulig. Har vært på ett intervju og la merke til at spørsmålet jeg slet mest med var å svare på hvordan jeg ville løst ulike scenarioer. Kan dere som har vært borti sånne scenario spørsmål fortelle hva slags scenarioer dere fikk? Vil prøve å løse de så kanskje jeg er litt mer forberedt til neste gang😊 Vet godt at folk får forskjellige scenarioer og at det er vanskelig å vite hva intervjuer kommer opp med, men er vært et forsøk å øve på denne måten. Anonymkode: fd853...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 9. mars 2023 #2 Del Skrevet 9. mars 2023 LItt usikker på hva du spør om, siden det høres ut som om du har fått vite at du skal svare på scenarioer? Men mener du et helt konkret tilfelle, med svar? For noen år siden var jeg i et intervju i en hjemmetjeneste-stilling og da ble jeg spurt om (noe sånt): Du kommer til en eldre kvinne som er ny for deg, og det er ikke mye informasjon om henne, og på planen står det at du skal innom for å se at hun har spist middag. Hun åpner døren selv. Du spør om dere kan sette dere ned ved kjøkenbordet, hun er imøtekommende, men hun finner ikke roen, hun setter seg ned men like fort er hun oppe og har noe hun skal gjøre, og hun snakker på inn- og ut-pust, og du får ikke helt tak i om hun har spist eller ikke. Du observerer at hun er tynn. Og så er spørsmålet: Gjør du noe, hun virker jo ikke "syk"? Er det noe problem her? Det var flere sånne, og ganske like og like enkle (så enkle eller kompliserte som du gjør det selv) situasjoner. Poenget er at du basert på den tilgjengelige informasjonen du har, skal fortelle noe om hvordan du vil prioritere, hva slags informasjon som er viktig å finne og om det bør settes igang noen tiltak, det vi sykepleiere kaller sykepleieprosessen: datainnsamling problemformulering formulering av sykepleietiltak iverksetting av planen evaluering og justering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Del Skrevet 9. mars 2023 Jeg har fått spm om hvordan jeg ville prioritert pasienter ut fra hva de ber om når de trykker på trygghetsalarmen sin på natten. Sykepleier i hj.spl her. Det ringte på tre stk samtidig. En som hadde falt, en som ville på do og en som hadde brystsmerter. Kan man delegere noe? Hva tar du først? Hva vet du om pasienten? Er pasienten alene? Så må man svare og gi en begrunnelse på hva du gjør. Anonymkode: e6c19...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Del Skrevet 10. mars 2023 Har fått akuttbehandling av GI-blødning, STEMI-retningslinjer og væskeresuscitering av akutt sykt barn. Anonymkode: 476f2...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå