Gå til innhold

Kondens på soveromsvindu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det må være meg det kommer fra. Og at forskjellen i temperatur inne og ute skaper kondens på ruta. Somverommet er ikke brukt til klestørk, og det ligger ikke i nærheten av bad eller kjøkken. 

Anonymkode: 65917...204

Det pleier å være litt kondens på vinduene, når jeg tørker klær. Jeg har vaskerom i første etasje men oppe i andre etasje så blir det allikevel kondens på vindu, når det er veldig kaldt ute. Ellers aldri, kun når det er minusgrader og jeg har hengt opp klær til tørk.

Anonymkode: e1c21...132

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 11.47):

Jeg må nok heve temperaturen da. Liker ikke å sove i tørr panelovnluft, derfor har jeg aldri varme på der.

La soveromsdøra stå åpen et par timer før du legger deg, og ha den litt på gløtt gjennom natta, så vil du kjenne forskjell. 

Anonymkode: a0a36...fed

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 10.52):

Jeg har ikke på varme på soverommet. 

Dette er feilen. Sett på litt varme, f.eks 15-16˚C, og luftfuktigheten i rommet vil bli redusert.

JEg gjorde som deg tidligere og fikk problemer med svartsopp i rommet. Det gikk vekk så fort jeg satte på litt varme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 11.02):

Men er dette noe alle opplever når det er kaldt ute? Eller gjør jeg noe feil? Det blir ikke borte om jeg har åpent vindu heller. 

Det er bare slik når det ikke er varme nok i rommet. Er slik her også, men nesten ikke noe da radiator står på litt, på det kaldeste. Setter du deg i en kald bil, uten å starte den, får du samme resultat.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har samme problemet på det ene soverommet (det hvor mannen og jeg sover). Det er dårlig ventilasjon der, og vi skal utbedre det, men har ikke kommet så langt. Men ellers hjelper det betydelig å ha soveromsdøren åpen på dagtid, og på gløtt om natten. 

Anonymkode: a137d...117

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har god ventilasjon på soverommet, men vinduet er veldig gammelt og trekkfullt. Vi sover alltid med vinduet på gløtt hele året og med døren igjen pga dyrene som vi har, og på vinteren blir det litt isete helt nederst. Malingen er flakket av der og vi ser at treverket begynner å bli ødelagt. Det skyldes dårlige vinduer hos oss.  Så nye vinduer står på planen her nå til sommeren. 

Endret av Ms. Steele

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...