AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Vi skal snart arrangere en bursdagsfeiring. Det blir 25 gjester (fire barn). Vi skal ha buffet med fire varmretter (og ris + salat utenom). Hvor mange porsjoner av hver varmrett tror dere erfarne selskapsverter at vi trenger? Jeg synes det er så vanskelig å beregne og er både redd for å beregne for lite eller å sitte igjen med massevis av rester (mest redd for det første, restene spiser vi alltids opp). Anonymkode: 1005b...737
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 500 g pr person Anonymkode: 0aca3...7e9 Tilbehør i tillegg Anonymkode: 0aca3...7e9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Høres litt tullete ut. Oftest går det en del mer av noen retter enn andre. Jeg ville heller gått for en gryterett med tilbehør, evt pølser/noe annet enkelt til barna. Anonymkode: f4299...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Det er lettere å svare om vi vet hvilke retter det er snakk om, og litt om omstendighetene. Er det på et tidspunkt der folk er sultne (lenge siden sist måltid, har vært aktive, osv)? Er de fleste ganske altetende? Er noen av rettene mer tilrettelagt barna? Er det snakk om store barn (tenåringer spiser mye) eller 2åringer? Anonymkode: 2f3c9...de1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres litt tullete ut. Oftest går det en del mer av noen retter enn andre. Jeg ville heller gått for en gryterett med tilbehør, evt pølser/noe annet enkelt til barna. Anonymkode: f4299...7fb Hva er tullete? At man har lyst til å servere noe annet enn den standar gryteretten som alle alltid skal ha fordi det blir for mye "jobb" med andre ting? Hadde blitt sjelegald om jeg endelig kom i et selskap med en annen servering enn snitter eller gryterett. Til TS så kan jeg dessverre ikke være behjelpelig med porsjonsberegning, men satster på noen andre her på KG kan det Anonymkode: 2871a...e46
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Tror jeg ville tenkt 17 personer på hver rett. Og hvis det ble tomt for noe gjør det ingenting. Så ville jeg lagt plass i fryseren og fryst ned i porsjonsbokser/middagsporsjoner alt som blir igjen (for det blir nok mye rester av noe av det). Anonymkode: 57f45...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå