Gå til innhold

Hjelp til beregning av mat til selskap.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart arrangere en bursdagsfeiring. Det blir 25 gjester (fire barn). Vi skal ha buffet med fire varmretter (og ris + salat utenom). Hvor mange porsjoner av hver varmrett tror dere erfarne selskapsverter at vi trenger? Jeg synes det er så vanskelig å beregne og er både redd for å beregne for lite eller å sitte igjen med massevis av rester (mest redd for det første, restene spiser vi alltids opp).

Anonymkode: 1005b...737

AnonymBruker
Skrevet

500 g pr person 

Anonymkode: 0aca3...7e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

500 g pr person 

Tilbehør i tillegg 

AnonymBruker
Skrevet

Høres litt tullete ut. Oftest går det en del mer av noen retter enn andre. Jeg ville heller gått for en gryterett med tilbehør, evt pølser/noe annet enkelt til barna. 

Anonymkode: f4299...7fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å svare om vi vet hvilke retter det er snakk om, og litt om omstendighetene. Er det på et tidspunkt der folk er sultne (lenge siden sist måltid, har vært aktive, osv)? Er de fleste ganske altetende? Er noen av rettene mer tilrettelagt barna? Er det snakk om store barn (tenåringer spiser mye) eller 2åringer?

Anonymkode: 2f3c9...de1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres litt tullete ut. Oftest går det en del mer av noen retter enn andre. Jeg ville heller gått for en gryterett med tilbehør, evt pølser/noe annet enkelt til barna. 

Anonymkode: f4299...7fb

Hva er tullete? At man har lyst til å servere noe annet enn den standar gryteretten som alle alltid skal ha fordi det blir for mye "jobb" med andre ting? Hadde blitt sjelegald om jeg endelig kom i et selskap med en annen servering enn snitter eller gryterett. 

Til TS så kan jeg dessverre ikke være behjelpelig med porsjonsberegning, men satster på noen andre her på KG kan det :) 

Anonymkode: 2871a...e46

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville tenkt 17 personer på hver rett. Og hvis det ble tomt for noe gjør det ingenting. Så ville jeg  lagt plass i fryseren og fryst ned i porsjonsbokser/middagsporsjoner alt som blir igjen (for det blir nok mye rester av noe av det). 

Anonymkode: 57f45...8a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...