AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har vokst opp med julepynt fra november til februar, påskepynt hele påskemnd og gjerne ut april. 17. Mai frem til sankthans osv.min mor er et monster når det kommer til høytider og hun vil så gjerne at de skal vare så lenge som mulig 😅. Jeg synes det ødelegger mye av kosen og stemningen. Og nå har jeg akkurat fått egen leilighet og flytter strax hjemmefra 😁 så det jeg nå lurer på er når de fleste pynter til jul, påske, 17.mai og diverse.?? Anonymkode: d30af...1a4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Jeg klarer ikke helt å avgjøre om du er seriøs, eller om du harselerer med de som er glade i å pynte tidlig til jul, men jeg velger å svare seriøst. Jeg pynter til advent til første desember, eller første søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Etter 15.desember kommer det litt og litt julepynt, frem til alt pyntes lille julaften. (Juleduker kommer på på ettermiddagen julaften). Det tas ned senest 13. januar, men vanligvis første helgen etter 6.januar. Det lille jeg har av påskepynt kommer opp onsdag før skjærtorsdag, og forsvinner 3.påskedag. 17.mai pynter jeg ikke til, annet enn en pen duk, pene blomster, servietter og lys i rødt, hvitt og blått, og bortsett fra blomstene er pynten bare for denne ene dagen. Anonymkode: 8f8a9...7b1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Jul; pynter gradvis fra første søndag i advent. Treet er siste som kommer opp, ca 10 dager før jul. Alt tas ned 1.januar. Påske; Finner frem da vi tar helgevasken torsdag før påskeuka. Pakker ned mandagen, før det er jobb igjen. 17.mai; setter frem på morgenen (flagg, servietter, bjørkeris, stearinlys), pakker ned på kvelden. Halloween; setter frem et-par uker før, rydder ned noen dager inn i november. Fastelavensriset står faktisk fortsatt fremme, det er bare latskap. Gjør det du føler for. Her inne blir du gjerne møtt med de som mener at de har fasiten. Typisk vil jeg nå raskt bli angrepet for å pynte for tidlig til jul, og hvorfor jeg da ikke henger ut flagget noen uker før 17.mai. Anonymkode: 432d7...e04
Maskinfører Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Adventstjerna henger oppe hele året sammen med Adventstaken påskepynt har ikke vært framme siden siste påsken mor levde Mars/April 2011
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg klarer ikke helt å avgjøre om du er seriøs, eller om du harselerer med de som er glade i å pynte tidlig til jul, men jeg velger å svare seriøst. Jeg pynter til advent til første desember, eller første søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Etter 15.desember kommer det litt og litt julepynt, frem til alt pyntes lille julaften. (Juleduker kommer på på ettermiddagen julaften). Det tas ned senest 13. januar, men vanligvis første helgen etter 6.januar. Det lille jeg har av påskepynt kommer opp onsdag før skjærtorsdag, og forsvinner 3.påskedag. 17.mai pynter jeg ikke til, annet enn en pen duk, pene blomster, servietter og lys i rødt, hvitt og blått, og bortsett fra blomstene er pynten bare for denne ene dagen. Anonymkode: 8f8a9...7b1 Jeg mente ikke å tråkke noen på tærne, jeg bryr meg ikke hva andre gjør i sitt hjem, vil bare vite hva som er mest vanlig.. Anonymkode: d30af...1a4
Cottontail Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Pynter til advent første søndag /1. desember. Mye lys, blomster (amaryllis, svibler.. ) Utover i desember kommer mer pynt, (det som er veldig rødt, nissete, julekrybbe, juletre osv kommer siste uken før julaften). Fjerner alt ca andre helgen i januar (første helgen hvis den er sen). Fastelavensris: kjøper uken før av sanitetskvinnene. Står et par uker. Påsken har vi på hytta, da pynter vi når vi kommer opp til påskeferie. Blomster, kvister, lys, servietter, noe pynt barna har laget osv. 17. mai : flagg, kvister, servietter og lys. Noen uteblomster på trapp /veranda. Halloween: mindre nå som vi ikke har små barn hjemme. Men setter ut lys, og tenner kanskje mer lys enn vanlig inne. Har vi selskap rundt allehelgens-tid dekker og pynter vi med høstfarger. Setter lys på gravene til nær familie.
Bombasi Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 (endret) Pynter til jul fra midten av november, og i år er det første gang jeg skal pynte til påske, noe jeg kommer til å gjøre fredagen før palmesøndag. Ellers pynter jeg ikke til noe Endret 9. mars 2023 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Da jeg flyttet i min første bolig hadde jeg svært lite julepynt, så da pyntet jeg rundt den 20.desember. Satte bare frem adventstjerne og sånn den første søndag i advent. Nå har jeg flere kasser med julepynt, så da begynner jeg å pynte, litt hver dag, fra 1. søndag i advent. Pynten står til 20.dag jul, i år sto juletreet fram til kyndelmesse, 2. februar. Påskepyntet, som ikke er så mye, finner jeg fram fredag før palmesøndag og den står til første helg etter påske. I år så er vel det rundt den 14./15. april. Påskeris ordner jeg en uke eller deromkring før palmehelga. Nå bor jeg i Sverige, så jeg feirer ikke 17.mai så veldig mye. Men henger bare ut det norske flagget den 17. og kjøper kanskje noen blomster og finner frem en duk til middagsbordet. Jeg pyntet ikke så mye til 17.mai da jeg bodde i Norge heller, ikke mer enn det rakk jeg å ordne den 16. Halloween ordner jeg noen dager før bare, og setter ut lys i gresskarene på Halloween. Anonymkode: 22afa...9cc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Jul: De to julepynteskene tas fram ca. 15. desember. Det 120 cm høye plastjuletreet blir pynta samtidig eller i løpet av uka. Vi pynter treet så tidlig siden ingen av oss er hjemme på dagene rundt julaften. Julepynten tas ned ca. 10-15. januar. Påske: Fyller opp påskeeggene med smågodt en dag midt i påska og de står framme på en skuffeseksjon i et hjørne. Tror ikke vi har noe annen påskepynt. Grunnlovsdag til min manns land: Flagger med hans nasjons flagg den dagen, setter opp kvelden før. 17. mai: Samme som over. Har også et lite Norgesflagg i tre som blir stående på et lite bord i noen dager. Halloween, Sankthans og annet som blir nevnt her, markerer vi ikke. Vi er i 40-åra uten barn. Anonymkode: c1a38...8da
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Advent ; første søndag i advent. Jul ; ca 20.desember til 20.dag jul Påske ; til palmehelga og ned tirsdag etter påske, evt første helg etter påske. 17.mai ; pynter 16.mai og rydder vekk 18. Anonymkode: 54867...98c 1
skreppamedleppa Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Har advent fra første søndag i advent. Pynter til jul i den siste uken før jul, treet kommer opp 23 og julen og adventstjernen og hele rukkelet taes vekk 1 januar. Pynter til påske helgen palmesøndag er i (fre/lør) og blir tatt vekk dagen etter 2. påskedag 17. mai er det ikke så mye pynting, slenger opp flagget på morningen. Taes ned ved solnedgang. Halloween er det en del pynting, ca en ukes tid, tar det frem helgen før Halloween og putter en del vekk en dag eller to etter halloween, skjønt mye får stå fremme både før og etterpå da det er typiske ting jeg selv forbinder med høsten, og høsten er lang...
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Jeg pynter ikke. Får jeg julepynt i gave regiftes det. Anonymkode: ef6bf...789
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Julen starter hos oss rundt 1 advent med adventsstjerner og så kommer juletreet opp helgen før julaften og så ryddes julen ut 13 dag eller nærmeste helg.. Påsken starter fredag før påskehelgen og varer til helgen etter.. 17 mai er en dag, evt pynt settes frem 16 og ryddes bort om kvelden evt dagen etter Haloween driver vi ikke med hos oss.. Anonymkode: ded7b...275 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Pynter til advent den dagen av første desember og første søndag i advent som kommer først. Selve julepynten kommer opp lille julaften, men vi pynter begrenset. Har blant annet ikke juletre. Tar ned alt tjuende dag jul. Fastelavn er sjelden noe jeg husker før dagen plutselig er der. Påskepynten tas fram fredag før palmesøndag og tas ned andre påskedag på kvelden. 17. mai markerer vi overhodet ikke. Halloween-pynt er på en måte mine farger. Vi har ikke barn, så vi går ikke all in på dette, men jeg kjøper gjerne en bukett med Halloween-tema i slutten av oktober. Anonymkode: 70691...bc3
Arkana Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Jul: Litt pynt 1. desember/1. søndag i advent, men 80% kommer fram lille julaften. Pynten tas ned 13. dag jul eller nærmeste helg. Påske: Pynter fredag eller lørdag før palmesøndag og tar ned 2. påskedag. 17. mai pynter jeg bare selve dagen. Fastelavnsris kjøper jeg når jeg ser de står og selger dem, og kaster når bladene ikke er grønne lenger, så det kan gjerne bli stående noen uker. For meg er dette mer vårpynt enn bare fastelavn. Halloween: Ingen pynt innendørs, men lager ofte en gresskarlykt som står ute. Den kastes dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 Jul Starter å pynte til 1. søndag i advent med stjernen. Juletreet kommer opp rundt luciadagen. Pakker ned dageen før skolen starter, ofte 2.-3. januar Påske Ikke noe annet enn påskeegg. Pakker bort når skolen starter igjen 17. mai Flagget heises, og kanskje noen penklær tas på Halloween Neh. Ungen går på knask eller knek og er utkledd etter eget ønske. Jeg tilrettelegger for henne. Feirer i grunnen ikke så mye eller hardt da den såkalte kosen har forsvunnet. Anonymkode: 031f7...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå