Gjest bil Skrevet 28. desember 2005 #1 Skrevet 28. desember 2005 Bilen min blir avskiltet på fredag og har nettopp funnet ut at jeg ikke får min "nye" før i april/mai kanskje juni. Jeg er avhengig av bil i jobben. Hva er forskjellen på å leie og lease? Hva bør jeg gjøre? Har ikke veldig god råd... Noen firma å anbefale? Bor i Bergen.
moka Skrevet 28. desember 2005 #2 Skrevet 28. desember 2005 hvis du skal vrake bilen, ikke bare avskilte den, trenger du ikke gjøre det før før 1. mars er det vel. hvis det er årsavgiften du tenker på. er det ikke defor så vet jeg ikke...... du kan ikke få bil gjennom jobben disse mnd da? siden du er avhengig å ha bil i jobben...
Gjest Varg-Menja Skrevet 28. desember 2005 #3 Skrevet 28. desember 2005 Dersom du bare skal ha bil en begrenset periode ville jeg kjøpt en billigbil som må vrakes om seks måneder pga EU-kontroll. Å leie bil over så lang tid er mye dyrere... Leie bil går ut på at d betaler en leie for å ha bilen, også leverer den tilbake. Lease bilen går ut på det samme, men du binder deg for noen år og får en utkjøpspris på bilen når denne perioden er over.
philippa starck Skrevet 28. desember 2005 #4 Skrevet 28. desember 2005 Skal du lease bil, må du gjøre det for tre år.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Auto23 i fyllingsdalen har ganske rimelige priser på leiebil. Da er jo både forsikring og alt annet med i prisen. Men ellers er det sikkert billigere å å kjøpe et "gammelt vrak" å bruke den noen måneder. Men kan du være sikker på at den er driftssikker og starter når du trenger den? Det er jo også noe du må ta stilling til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå