Gå til innhold

Dere med erfaring med bihule-problemer. Noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har et problem med bihulene (eller nesa/ører) men jeg vet ikke hva, eller om det bare er etterslep fra en virusinfeksjon. Har hørt at bihuleproblemer kan vare lenge, så vet ikke når man skal være "bekymret" heller. Har familie som har hatt for rundt 6+ måneder med bihule-trøbbel, og at dette er "normalt" når man først får krøll med de.

Jeg hadde en kraftig influensa/virusinfeksjon (ikke covid) i desember. Jeg fikk problemer med det ene øret, som er vanlig for meg, så jeg brukte litt Otrivin for å få dempet trykket. 

Fikk etterhvert en del blod i busene mine. Jeg brukte ikke for mye Otrivin, det vet jeg. Hadde ikke neseblod eller mye blod i busene. Det var bare litt blodspor i buser og snørr. 

Fikk bort problemer med øret, ble selvsagt frisk. 

Men jeg sliter fortsatt med en del blod i busene/blod i snørr (og generelt mer buser, men ikke nok til at jeg må snyte meg konstant). Det er ikke overdrevet mye snørr, eller blod. Men spesielt når jeg står opp om morgenen, er busene harde langs neseveggene, og det er spor av blod. Jeg syns da dette begynner å bli veldig lenge, eller? Vet de med skikkelig bihule-problemer sier de kan gå månedvis med smerter og alt mulig.

Jeg vil understreke at jeg har ikke, på noe tidspunkt, hatt ubehag eller smerter i bihulene. De virker heller ikke hovne (?) eller noe som helst. Jeg bare antar bihuler, ettersom det er ofte der det blir problemer - men også fordi i februar fikk jeg litt spor av blod i det ene øyet (samme side som jeg hadde øretrykk). Det så ut som jeg hadde et sprengt blodkar i øyet, men jeg fant ingen sprengte blodkar. Jeg vet dette er en ting som kan skje for de med store problemer med bihulene. Har kjenninger som har hatt blod sivende ut av øyet - og at leger har sagt at dette kan skje / er "normalt" osv og ufarlig.

Jeg har nå begynt med saltvannspray og neseolje, og det ser ut som at dette hjelper på litt. Det er litt færre buser, og de er ikke harde lengre. 

Dere som har hatt problemer med bihuler, høres dette kjent ut? Hvor lenge pleier dere å ha problemer når de først får tak?

(Jeg skal til vikarlege senere for noe annet, så vurderer å ta dette opp om det ikke gir  seg - men vet noen leger mener man ikke får komme med flere problemer samtidig fordi det tar så tid? Så jeg vet ikke om jeg tør ta opp flere enn 1 ting på en konsultasjon.)

Jeg forventer ikke helsepersonell-svar jeg, det vet jeg. Jeg bare ønsker å høre fra de som av egen erfaring.

Anonymkode: 7276d...3cf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme problemet her, holdt på med veldig tykt snørr i det ene neseboret som renner ned i halsen, pluss blodbuser siden november. Har ikke inntrykk av at det er noe farlig, bare veldig irriterende. 

Anonymkode: b82d9...9f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samme problemet her, holdt på med veldig tykt snørr i det ene neseboret som renner ned i halsen, pluss blodbuser siden november. Har ikke inntrykk av at det er noe farlig, bare veldig irriterende. 

Anonymkode: b82d9...9f9

Jøsses! Var du syk før dette skjedde eller bare dukket det opp?

Anonymkode: 7276d...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Var masse plaget med bihuler for 20 år siden. Det gikk over da jeg kjøpte nesehorn på apoteket. Fyll det med saltvann, og skyll hver dag eller oftere. Det letter trykket på ørene også. Hornet koster bare en hundrings, tror jeg, og det varer evig. Hvis du har en fast rutine og skyller hver morgen, så hjelper det. Lykke til 🙂

Anonymkode: ccc88...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...