Gå til innhold

Jeg er lei av å bære holdninger han fremprovoserer..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg melder med en gutt,som jeg er veldig interessert i- Egenskapene jeg liker hos han er at han er så aktiv og sosial, han er ofte i godt humør og liker å kose seg. Kose seg betyr for han å være sosial, det er her han henter energi.

Jeg går 1 året på universitetet, og har et verv ved siden av. Jeg jobber mye med skole, men likevel finner jeg tid til å snakke,spørre og ta initsiativ. Jeg forstår ikke hvorfor han hele tiden legger over samtalene til å mene at jeg krever for mye av han.

Han har sagt han synes jeg maser, men jeg vet at han liker å være sosial, så da er det bare å anta at han ikke vil være sosial med meg. Vennene hans sin kultur, er ganske køddete kultur, hvor man er litt stor på det, men egentlig er ganske ressurssterk. De er flinke til å stille opp forhverandre, invitere med på ting, dra på ferier og oppleve sammen, og skape minner.

Mange av vennene hans er opptatt av å oppleve nye ting, ha masse relasjoner og være med på alt det nye som skjer. Dette er en god gjeng, og de er flinke til å inkludere hverandre. Jeg stusser over at han virker så tilbakeholden med meg, og har spurt han flere ganger om hvorfor han ikke bare slapepr mer av samme med meg- Og da mener jeg ikke at han holder tilbake, det er mer som at han mener han gjør meg en kjempetjeneste med å ha kontakt med meg.

Det er hva jeg opplever i det siste.

Hver gang jeg tar opp og konfronterer,så skygger han banen. Jeg har sagt at dette er vondt, og da sier han at jeg klager på han. Det virker rett og slett som at han bare vil ha en del av meg, og det er når jeg hyller han for å være kjekk, noe jeg gjør ganske ofte.

Jeg plukker opp, at han virker til å se ned på meg, for å ikke klare å opprettholde et sosialt liv, og at han virker til å tillegge meg egenskaper som at jeg "bare er sånn" når jeg faktisk sitter inne med ønske om å få til mer sosial fritid, men ike har mulighet. Det er vondt for meg, fordi jeg ikke føler at jeg kan være driekte med han, det er altfor tidlig i relasjonen vår, til at han får vite sårbare punkter og jeg sliter med å føle meg utilstrekkelig.

Jeg vil ikke avbryte,men jeg orker ikke at han snakker nedsettende til meg og oppfører seg som at relajsjonen stort sett skal dreie seg om hans ønsker. Jeg kan si at jeg får svar, men blir halvveis svar. Når jeg tar opp,så sier han at vi snakker forbi hverandre, men saken er jo at han ikke snakker i det hele tatt.

jeg vet ikke hvordan jeg kan få han til å åpne seg. Jeg har tenkt at det handler om å være generøs med kontakten, og la han vite hva som skjer hos meg, men jeg kan ikke unngå den elefanten i rommet, som kommer hver gang han virker til å være missfornøyd,uten å si hva eller hvorfor.

Hittil har det gått så langt, at jeg har spurt han rett ut, sagt hvorfor han synes jeg er så dårlig og hvorfor han oppfører seg som han gjør meg en kjempetjeneste-Men da sier han at kjemien kansje ikke er så bra-Når alle oppegående vil reagere på at han bare er ufin!

Jeg er ikke vant til en slik oppførsel, og synes det er ubehagelig at han tillater seg dette!

Jeg vil ikke gi slipp,men sånn det er nå virker seg som at det er eneste måten å vise at jeg er like kul og klarer meg like bra som han-at jeg svarer med samme mynt.

Synes det er utrolig trist at han vil ha og ønsker en skjevfordeling,når ingen av oss synes det er noe hyggelig!

Jeg har sagt at jeg ikke gidder bære på humøret hans!

Noen som har erfaringer med hvordan snu en slik skjevfordeling? Om hvorfor den oppstår og hva som letter?

Anonymkode: 54153...cf0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke helt tak på hva som er problemet, men hva med å ikke ta kontakt med ham en periode? Hvis han føler det blir for mye, la ham være den som tar kontakt. Hvis han sier han ikke synes kjemien er så bra, så kanskje han ikke er så interessert?

Anonymkode: 21a68...5a8

• Liker 6
Skrevet

Det der er ikke liv laga. Kom deg videre.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Orket ikke å lese hele denne rotete avhandlingen så nøye, men hvis han synes at du maser så får du slutte å kontakte ham så ofte.

Har dere i det hele tatt truffet hverandre?

Anonymkode: d7504...b05

• Liker 8
Skrevet

He's just not that into you. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hittil har det gått så langt, at jeg har spurt han rett ut, sagt hvorfor han synes jeg er så dårlig og hvorfor han oppfører seg som han gjør meg en kjempetjeneste-Men da sier han at kjemien kansje ikke er så bra-Når alle oppegående vil reagere på at han bare er ufin!

Han sier det jo rett ut her.. Han er ikke nok interessert i deg. Sorry 

Anonymkode: e057b...897

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du "maser" og hele tiden skal konfrontere ham. 

Jeg hadde gått lei av deg ganske fort. 

Anonymkode: 62f6f...094

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det virker som du "maser" og hele tiden skal konfrontere ham. 

Jeg hadde gått lei av deg ganske fort. 

Hva er alternativet da?

Sånn jeg ser det,såner det at vi ikke snakker og blir gående rundt og tillegge egenskaper,undre og lure..

Membran være noe du uqr forstått her,som du ikke har nevnt enda når det kommer til denne situasjonen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er alternativet da?

Sånn jeg ser det,såner det at vi ikke snakker og blir gående rundt og tillegge egenskaper,undre og lure..

Membran være noe du uqr forstått her,som du ikke har nevnt enda når det kommer til denne situasjonen?

Jeg gidder ikke å gå rundt grøten,drt er lite hensiktsmessig

Hvisbhan skal være så pro sine egne kongresser,ser jrgbikke hvorfor rjrg ikke skal gjøre det samme

Overbevis meg

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Når folk sier at kjemien ikke er så stor, da betyr det egentlig at de ikke er interesserte i deg. Dette er en klar kode for det. 

Når folk sier at du maser, da mener de at de vil være i fred. 

Om de mener de gjør deg en kjempetjeneste ved å ha kontakt med deg, da er du egentlig et veldedighetsprosjekt de nedlatende forbarmer seg over. 

Anonymkode: a9d29...426

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når folk sier at kjemien ikke er så stor, da betyr det egentlig at de ikke er interesserte i deg. Dette er en klar kode for det. 

Når folk sier at du maser, da mener de at de vil være i fred. 

Om de mener de gjør deg en kjempetjeneste ved å ha kontakt med deg, da er du egentlig et veldedighetsprosjekt de nedlatende forbarmer seg over. 

Likevel opphever han tidligere blikkering og gjør seg ilgjengelig via SOME😹🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gidder ikke å gå rundt grøten,drt er lite hensiktsmessig

Hvisbhan skal være så pro sine egne kongresser,ser jrgbikke hvorfor rjrg ikke skal gjøre det samme

Overbevis meg

Ts

Er du full?

Anonymkode: 1a4ee...f82

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Likevel opphever han tidligere blikkering og gjør seg ilgjengelig via SOME😹🙈

Så du sier han har blokkert deg. Det gjør man ikke med damer man er interessert i. 
Selv om han opphever blokkeringen, betyr det ikke at han liker alle meldingene. Han sier jo at du maser og at kjemien ikke stemmer. Ta et hint! At folk er tilgjengelige på SoMe betyr ikke at de vil ha meldinger. Der kan være andre hensyn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, du må ta deg sammen. Han gir jo beng i deg og du bare fortsetter å mase. 

Anonymkode: 17400...746

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ønsker ikke så tett kontakt med deg. Gi ham litt avstand. Jeg tror nok ikke dette er så levedyktig

Anonymkode: 1360e...954

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han ønsker ikke så tett kontakt med deg. Gi ham litt avstand. Jeg tror nok ikke dette er så levedyktig

Anonymkode: 1360e...954

Jaa-my plan exactly..sykt dårlig å velge indirekte taktikk,han gidder jo bare ikke å gi mer enn hva han får

Trist,men er sånn han er

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så du sier han har blokkert deg. Det gjør man ikke med damer man er interessert i. 
Selv om han opphever blokkeringen, betyr det ikke at han liker alle meldingene. Han sier jo at du maser og at kjemien ikke stemmer. Ta et hint! At folk er tilgjengelige på SoMe betyr ikke at de vil ha meldinger. Der kan være andre hensyn. 

Hahah,morsomste innspillet!

Hvilke andre hensyn skulle det være?

Uansett kjip fyr kjipe handlinger.

Ego uten like.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaa-my plan exactly..sykt dårlig å velge indirekte taktikk,han gidder jo bare ikke å gi mer enn hva han får

Trist,men er sånn han er

Hva er det han får hos deg da? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at dere er bare bekjente og ikke i et forhold, og da lurer jeg på hvorfor du tror og mener at han har forpliktelser ovenfor deg ? 
Jeg skjønner godt at han sier at du er masete. 
Du virker slitsom og pågående,  og med en slags idé om at du vet hans eget beste til en hver tid. 
La mannen være i fred og begynne å tenk over hvordan du oppfatter vennskap og hvor grensene går for hvordan et sunt vennskap fungerer 

Anonymkode: 6935e...e2c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en du bare melder med? Har du ikke møtt ham?

Anonymkode: 65db2...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...