AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Alkohol. Hvis man skal på fest og kunne tenke seg å ta med en tredjedels eller fjerdedels flaske med noe, og spare på resten hjemme til en senere anledning, er det noen som har noen innspill på hva slags flaske jeg bør helle over på, evt om jeg får kjøpt egnede tomme flasker til en billig penge noe sted? Anonymkode: 883b0...ae4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Kjøp en sprite flaske eller fanta topic, hell ut 1/3 og fyll på resten med sprit så har du gode drinker utover kvelden Anonymkode: c7d58...f1c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøp en sprite flaske eller fanta topic, hell ut 1/3 og fyll på resten med sprit så har du gode drinker utover kvelden Anonymkode: c7d58...f1c Ikke helt det jeg tenkte. Hvis man har alkohol som ikke skal blandes med noe og man ikke har lyst til å ta med hele flaska, så kan det kanskje være greit å helle over mesteparten til en annen flaske som man legger igjen hjemme. Anonymkode: 883b0...ae4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Samme det vel..? Så lenge du ikke har tenkt å oppbevare alkoholen i den flaska i mange år så har det vel absolutt null å si. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her? Spørsmålet er så rart at jeg tror nesten det? Anonymkode: 25d35...f6d 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Hvor i det huleste kan du ikke bruk ei vanlig plastflaske? Ei 0,5 liter brusflaske? Jeg gjør det ofte. Du vet de selger vodka på plastflasker? Vin også. Tror det du skal bekymre deg mest for, er den alkoholen du inntar Anonymkode: 4f90b...06b 3
Brunhilde Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Denne typen flaske får du i forskjellige størrelser og på flere butikker. Den jeg lenker til kommer fra Europris, men Jernia, Ikea og sikkert mange andre kjøkkenutstyrsbutikker selger tilsvarende. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alkohol. Hvis man skal på fest og kunne tenke seg å ta med en tredjedels eller fjerdedels flaske med noe, og spare på resten hjemme til en senere anledning, er det noen som har noen innspill på hva slags flaske jeg bør helle over på, evt om jeg får kjøpt egnede tomme flasker til en billig penge noe sted? Anonymkode: 883b0...ae4 Hvis du er 16-22 så bruk en tom brusflaske, hvis du er eldre så tar du med noe annet å drikke Anonymkode: 4da2d...63e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet? Folk må da få oppbevare ting akkurat som de vil. Støtter vedkommende over meg her, sånne flasker får du også på Søstrene Grene tror jeg... Er jo litt penere enn ei brukt brusflaske. Anonymkode: 62441...fb0 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet? Folk må da få oppbevare ting akkurat som de vil. Støtter vedkommende over meg her, sånne flasker får du også på Søstrene Grene tror jeg... Er jo litt penere enn ei brukt brusflaske. Anonymkode: 62441...fb0 Penere? Ja, må passe på at det matcher klesstilen, ellers blir det flaut Anonymkode: 4f90b...06b 1
Brunhilde Skrevet 10. mars 2023 #10 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Penere? Ja, må passe på at det matcher klesstilen, ellers blir det flaut Anonymkode: 4f90b...06b Jeg syns, at hvis man er voksen og skal ha (litt) drikke med seg, så ser det atskillig bedre ut med en patentflaske enn en brukt halvliters Pepsi Max. Nå skal det sies at hvis jeg tar med meg, for eksempel gin, til gode venner, så tar jeg med hele flasken så alle kan forsyne seg. Jeg er langt over den alderen der man bare tar med drikkevarer til seg selv. Kanskje derfor jeg syns sprit på en brukt brusflaske er litt kjipt. 4
Snok1 Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 (endret) Jeg synes det er litt spesielt å ikke ha med en hel flaske som man kan by fra, men situasjonen gitt ville jeg valgt en litt romslig lommelerke. Endret 10. mars 2023 av Snok1 4
Brunhilde Skrevet 10. mars 2023 #12 Skrevet 10. mars 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er litt spesielt å ikke ha med en hel flaske som man kan by fra, men situasjonen gitt ville jeg valgt en litt romslig lommelerke. Lommelerke er jo en god idé, det tenkte jeg ikke på en gang, men det er jo faktisk litt stilig. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Skrevet 10. mars 2023 Brunhilde skrev (3 timer siden): Jeg syns, at hvis man er voksen og skal ha (litt) drikke med seg, så ser det atskillig bedre ut med en patentflaske enn en brukt halvliters Pepsi Max. Nå skal det sies at hvis jeg tar med meg, for eksempel gin, til gode venner, så tar jeg med hele flasken så alle kan forsyne seg. Jeg er langt over den alderen der man bare tar med drikkevarer til seg selv. Kanskje derfor jeg syns sprit på en brukt brusflaske er litt kjipt. Hvis man er voksen så fyller man ikke over på andre flasker, man tar med hele flaska eller la være å ta den med Anonymkode: 4da2d...63e
Daria Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 Er man over studentalder, er vel en litt stilig lommelerke det eneste man kan slippe unna med. Alternativt ville jeg helt det jeg ikke vill ha med meg på en annen flaske og tatt med den halvfulle originalflasken - det ser litt bedre ut. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 Kjøp små flasker på polet? Du får både små sprit og vinflasker. Litt rar problemstilling for meg også. Vant med at folk deler, og at vertskapet får eventuelle rester Anonymkode: 1fdd0...60b 1 1
Brunhilde Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis man er voksen så fyller man ikke over på andre flasker, man tar med hele flaska eller la være å ta den med Anonymkode: 4da2d...63e Og det var vel egentlig det jeg skrev der du ikke hadde uthevet det du siterte, var det ikke?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Enig i at det er bedre å kjøpe en mindre flaske og ta med den. Da kan du evt ha en liten du kan fylle på fra en stor om du havner i samme situasjon igjen. Vanligvis tar man vel med hele flasken og deler med seg, men ser at i noen situasjoner (et kort vors, eller man skal være et annet sted det er naturlig å ha med bare litt) passer ikke det. Anonymkode: d04a6...21d
Trish Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 Er folk så snobbete at de bryr seg om hvilken flaske alkoholen er på? Spesielt når man har med for å bruke selv? Lommelerke må jo være fint da
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 Her synser dere for mye om ting dere ikke vet noe om. Vi var to personer og det var nok til oss begge. Jeg var innstilt på å dele. Anonymkode: 883b0...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå