AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Vi er et gift par, som har laget fire barn sammen . Vi har ikke felles økonomi. Mannen tjener 1,1 mill, og jeg tjener 300.000,- i året. Mannen eier huset vi bor i, han har også tre biler og to båter. Jeg eier en bil. Siden mannen eier huset, betaler han på lånet, og strømmen vi bruker. Vi kjøper begge matvarer. Jeg betaler alt til barna, og vasker alltid huset èn gang i uken, jeg måker og gjør div rundt og i huset. Jeg leverer barna på barnehage/skole. Jeg vasker alle klærne våre. Andre som har det slik som vi har det? Anonymkode: 240c5...f39
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Ville ikke bodd i et hus jeg ikke var med å eie. Hva gjør du om ekteskapet tar slutt? Alt du evt står igjen med er klærne dine, og muligens litt møbler. Det heter kvinnefellen. Anonymkode: 05fc0...242 3
Portia Catonis Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Du tuller nå, sant? Det er jo klassisk kvinnefelle.. Den dagen det blir slutt står du på bar bakke og eier ingenting. Lykke til med å finne bolig til deg selv og 4 barn, med 300.000 i året😐 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Og der var kvinnedagen over... Anonymkode: b405d...489 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Dårlig betalt hushjelp og aupair som i tillegg må betale alt for barna. God deal! Anonymkode: 72432...613 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Jeg tenker at dere ikke har et likesidet forhold. At det virker som du ikke er fornøyd i forholdet. Han virker virker ekstremt egosentrisk og gjerrig. Han virker ikke investert i deg eller deres forhold, og jeg tenker at jeg er skeptisk til hans intensjoner ifh. til deres ekteskap og familie. Anonymkode: 86abb...e05 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Hvis hus og biler ble kjøpt for midler tjent mens dere var gift skal dere uansett dele verdiene likt. Anonymkode: 2d77a...192 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Dere var rett. Jeg er ikke lykkelig. Jeg ønsker å eie huset sammen med han, og da hadde jeg betalt på huset også. Jeg føler meg som en hushjelp. Dessuten så gjør vi Ingenting sammen i fritiden vår, som et par. Det ønsker jeg at vi skal gjøre. Jeg kommer heldigvis til å arve mye penger, så det økonomiske kommer til å bedre seg innen kort tid. Ts Anonymkode: 240c5...f39 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dere var rett. Jeg er ikke lykkelig. Jeg ønsker å eie huset sammen med han, og da hadde jeg betalt på huset også. Jeg føler meg som en hushjelp. Dessuten så gjør vi Ingenting sammen i fritiden vår, som et par. Det ønsker jeg at vi skal gjøre. Jeg kommer heldigvis til å arve mye penger, så det økonomiske kommer til å bedre seg innen kort tid. Ts Anonymkode: 240c5...f39 Har du snakket med mannen din om dette? Hva sier han da? Anonymkode: 0de1e...a66
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Har han særeie? Alt som er ervervet i løpet av ekteskapet er nemlig i utgangspunktet felles. Anonymkode: df84d...fdd 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi er et gift par, som har laget fire barn sammen . Vi har ikke felles økonomi. Mannen tjener 1,1 mill, og jeg tjener 300.000,- i året. Mannen eier huset vi bor i, han har også tre biler og to båter. Jeg eier en bil. Siden mannen eier huset, betaler han på lånet, og strømmen vi bruker. Vi kjøper begge matvarer. Jeg betaler alt til barna, og vasker alltid huset èn gang i uken, jeg måker og gjør div rundt og i huset. Jeg leverer barna på barnehage/skole. Jeg vasker alle klærne våre. Andre som har det slik som vi har det? Anonymkode: 240c5...f39 Hvem får barnetrygden? Hvem betaler for ferier? Hvem betaler for barnas aktiviteter? Hvem betaler for restaurantbesøk? Anonymkode: dde3b...b3f 1
isw Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er et gift par, som har laget fire barn sammen . Vi har ikke felles økonomi. Mannen tjener 1,1 mill, og jeg tjener 300.000,- i året. Mannen eier huset vi bor i, han har også tre biler og to båter. Jeg eier en bil. Siden mannen eier huset, betaler han på lånet, og strømmen vi bruker. Vi kjøper begge matvarer. Jeg betaler alt til barna, og vasker alltid huset èn gang i uken, jeg måker og gjør div rundt og i huset. Jeg leverer barna på barnehage/skole. Jeg vasker alle klærne våre. Andre som har det slik som vi har det? Anonymkode: 240c5...f39 Som andre her har sagt - dette er ikke bra. Du har absolutt ingen sikkerhet hvis dette forholdet ikke går bra, og du risikerer å bli presset i forholdet. Jeg leser mellom linjene en lite sympatisk mann. Hva skal man med tre biler og to båter? Hvorfor ønsker han ikke at du skal eie noe av huset? Har dere særeie eller felleseie? Hva er planen å gjøre hvis forholdet skjærer seg?
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er et gift par, som har laget fire barn sammen . Vi har ikke felles økonomi. Mannen tjener 1,1 mill, og jeg tjener 300.000,- i året. Mannen eier huset vi bor i, han har også tre biler og to båter. Jeg eier en bil. Siden mannen eier huset, betaler han på lånet, og strømmen vi bruker. Vi kjøper begge matvarer. Jeg betaler alt til barna, og vasker alltid huset èn gang i uken, jeg måker og gjør div rundt og i huset. Jeg leverer barna på barnehage/skole. Jeg vasker alle klærne våre. Andre som har det slik som vi har det? Anonymkode: 240c5...f39 Eide han huset før dere ble gift? Eller kjøpte dere huset etter dere ble gift?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Nei, vi har det ikke slik. Ikke tror jeg det er så veldig mange andre par som har det heller. Skaff deg en bedre betalt jobb i det minste, og kjøp tjenester som til husvask og snømåking. Anonymkode: 01708...aef
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 Tror ikke på dette. Troll. Eller idiot. Anonymkode: afc22...a13 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #17 Skrevet 9. mars 2023 Jeg tenker at det er helt utrolig at det finnes damer som deg. Du har det mye verre en husmødrene på 50-tallet. Hvorfor ønsker du å leve slik? Anonymkode: 42afd...38b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #18 Skrevet 9. mars 2023 Du bør kanskje vurdere å ta noe mer utdanning, slik at du kan få en jobb der du tjener mer. Blir det slutt, kommer du til å ende alene med en helt elendig pensjon når den tid kommer. Anonymkode: e1124...1fc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #19 Skrevet 9. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Dere var rett. Jeg er ikke lykkelig. Jeg ønsker å eie huset sammen med han, og da hadde jeg betalt på huset også. Anonymkode: 240c5...f39 Du tjener 300,000,- Selvsagt har du da ikke rom for å betale ned på hus. Først og fremst bør du gjøre noe med inntektssituasjonen din, og ikke minst kommunisere med mannen. Kanskje dere ikke er så uenige om å ville gjøre noe med situasjonen. Anonymkode: 3459a...56e 1
Andro Skrevet 9. mars 2023 #20 Skrevet 9. mars 2023 Du betaler alt til barna?? Det burde vel han gjøre? Alene? Jeg anbefaler deg å ta en rådgivningstime på et familievernkontor, og legge fram dette, for å få en veiledning om hvor du skal begynne å nøste. I verste fall kan man faktisk søke ektefellebidrag fra en ektefelle, også når man bor sammen. Selv ville jeg funnet meg en bedre betalt jobb, egen bolig og flyttet, siden jeg aldri under noen omstendighet ville stilt meg i en posisjon hvor jeg var avhengig av en annen privatpersons penger. Det er det ingen frihet i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå