Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forlot kone og sønn da han var 3 år.  Etablerte ett liv utenfor Norge.  Ikke spør hvorfor, men jeg hadde det ikke bra på det tidspunktet.

Jeg har på en måte gått videre. Etter 15 år har han tatt kontakt og ønsker å besøke meg.  

Jeg er redd hva han ønsker.  Vil han ha meg som far eller lage bråk? Jeg har ny kone og barn.

Dere kjenner den følelsen, når man har gjort dumt mot noen, så er man redd for å stå i det.

Jeg har imidlertid ivaretatt han og hans mor økonomisk. Vi hadde noen eiendommer som jeg overførte til moren slik at de skal være økonomisk sikret

Hvordan bør jeg håndtere dette?

Anonymkode: d4de5...5a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du møter han såklart. Det er din plikt. Snakk på tlf først for å bli litt kjent.

Anonymkode: c9f1c...039

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forlot kone og sønn da han var 3 år.  Etablerte ett liv utenfor Norge.  Ikke spør hvorfor, men jeg hadde det ikke bra på det tidspunktet.

Jeg har på en måte gått videre. Etter 15 år har han tatt kontakt og ønsker å besøke meg.  

Jeg er redd hva han ønsker.  Vil han ha meg som far eller lage bråk? Jeg har ny kone og barn.

Dere kjenner den følelsen, når man har gjort dumt mot noen, så er man redd for å stå i det.

Jeg har imidlertid ivaretatt han og hans mor økonomisk. Vi hadde noen eiendommer som jeg overførte til moren slik at de skal være økonomisk sikret

Lage bråk? Du bør selvsagt møte han. Kanskje forklare hvorfor det ble som det ble. Det er mye dummere å stå i det dumme du har gjort enda lenger. 

Anonymkode: 7a094...e81

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna. Han trenger ikke en feig unnskyldning av en mann i livet sitt. 

Anonymkode: 5be6a...c69

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lage bråk?

Som i at du ikke har fortalt din nåværende kone at han eksisterer?

Han vil sannsynligvis bare bli kjent.

Anonymkode: 527a8...359

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Her er det bare og gjøre din plikt som faren til dette barnet.

Han er like mye ditt barn som de nye barna dine, han er nok veldig nysgjerrig på deg og du skylder han såpass i det aller minste

Endret av Endorfin
  • Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vis at du er mer moden nå enn du var da du sviktet ham.

Vis at du vil være en del av hans liv fremover - og følg det opp.

Inkluder ham i livet ditt.

Vær glad du får en mulighet du ikke kunne forvente å få.

Vær en god far for ham og alle dine barn.

Dere kan få et godt og givende forhold som kan bli viktig både for han, for deg og for dine andre barn - men da må du vise ham både ydmykhet, vise selvinnsikt, be om unnskyldning, takke for en ny sjanse, vær oppriktig interessert i ham, vis ham omtanke, respekt og kjærlighet.

Å ta kontakt med deg slik din sønn nå har gjort er veldig tøft gjort av ham, han risikerte å nok en gang bli avvist av deg.

Vis ham at du tar imot den gaven han nå gir deg, du får mulighet til å bli kjent med din eldste sønn.

Anonymkode: 8f891...7cb

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Legg deg langflat om han kritiserer det. 

Selv om du ikke oppførte deg som en mann og far den gang så vis at du er det nå med å face det du frykter. 

Anonymkode: 9b226...4a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du bare vært kvinne...

Men som mann får du ikke sympati på kvinneguiden med din historie.

Anonymkode: 06a5b...a27

Skrevet

Dette er er tilfelle av «ærlighet varer lengst».

Møt ham med åpent sinn. Det skylder du ham. Gjort er gjort, men du kan muligens bidra til at han slår seg mere til ro med at du forlot ham.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen forskjell om det hadde vært en kvinne.

Men nå er det ikke like vanlig at kvinner bare forlater sine barn da.

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper at en kvinne hadde nærmest blitt henrettet her inne for å gjøre noe sånt.

Det er mer "akseptabelt" av en far å stikke enn det er for en mor.

• Liker 2
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ingen forskjell om det hadde vært en kvinne.

Men nå er det ikke like vanlig at kvinner bare forlater sine barn da.

Men det skjer.

Det som imidlertid aldri har skjedd, er at en kvinne har overført eiendommer til mannen hun forlot.

• Liker 1
Skrevet

Det er greit om du er nervøs, men gi han en sjanse. Han har sikkert lyst å bli kjent. At du har bidratt mye økonomisk kan ikke erstatte en far.

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta imot han, gi hjertevarme kun en sønn fortjener og gi han en god forklaring på det som skjedde,  uten å skylde på mora hans eller snakke sygt om henne 

Anonymkode: aea98...b4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får være like tøff nå som du var når du forlot kona og sønnen din den gangen.
Hvorfor tror du at sønnen din vil lage bråk?   
Kan du tenke deg hvordan det har vært å vokse opp uten en far ? 
Han vil vel møte deg og se hvem som er faren hans ? Enkelt og greit. 
Da tar du  deg sammen og oppfører deg som et normalt menneske og lar gutten få de svarene han trenger. 
Er jo rart om du ikke har fortalt familien din om sønnen din i Norge.  
Du kan ikke oppføre deg som en reddapyse som ungene sier

Anonymkode: 88d67...6e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tipper at en kvinne hadde nærmest blitt henrettet her inne for å gjøre noe sånt.

Nettopp. Tråden hadde blitt stengt på rekordtid pga all hetsen, hvis det var snakk om en kvinne. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Din nye kone vet selvsagt ingenting om dette?

Anonymkode: 7520d...a2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du selv tenkt som 15-åring i en sånn sitiasjon? Og hvor godt kjenner du moren, hvordan var hun som yngre? Eplet faller ofte ikke så langt fra stammen.

Anonymkode: 090fa...7fc

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Naturen er bare sånn for de fleste dyrearter at små barn trenger mor mer enn far. Inkludert arten homo sapiens. Vi endrer ikke millioner av år med evolusjon med noen tiårs "utopiske" ønsketenkninger om hvordan vi mennesker burde vært. Deal with it.

Anonymkode: 090fa...7fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...