AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Hei! Til dere som hadde veldig sterk fødselsangst, hvordan opplevde dere fødselen? Skjønner at dette er veldig varierende, men ifht til angsten for å føde, følte dere at det gikk greit? Anonymkode: 5be2e...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Ja det gikk supert Fikk planlagt ks Anonymkode: b91a3...eff 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det gikk supert Fikk planlagt ks Anonymkode: b91a3...eff Så godt å høre! var det strenge kriterier for å kunne få det planlagt? Og hvordan var det å ligge på operasjonsbordet våken? Anonymkode: 5be2e...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Jeg fikk også planlagt ks. Ikke behagelig på noen måte, men hadde alt under kontrollerte former. Fikk litt beroligende av ukjent type under selve snittet, føltes veldig merkelig og absurd. Og jeg trente core i svangerskapet så jeg kunne fint bevege meg og løfte ved hjelp av annet enn magemusklene allerede første uken. Anonymkode: 6849c...f16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk også planlagt ks. Ikke behagelig på noen måte, men hadde alt under kontrollerte former. Fikk litt beroligende av ukjent type under selve snittet, føltes veldig merkelig og absurd. Og jeg trente core i svangerskapet så jeg kunne fint bevege meg og løfte ved hjelp av annet enn magemusklene allerede første uken. Anonymkode: 6849c...f16 Nei, er litt det jeg ser for meg også. Må være fryktelig merkelig opplevelse. Men føler meg tryggere å tenke på en planlagt keisersnitt enn en fødsel. så fint, har lest litt at det er «ulempen» med å ta keisersnitt, at man ikke får løftet noe særlig og føler seg syk i en stund etter keisersnittet. Men opplevelsen var såpass grei at du kunne gjort det igjen? Anonymkode: 5be2e...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, er litt det jeg ser for meg også. Må være fryktelig merkelig opplevelse. Men føler meg tryggere å tenke på en planlagt keisersnitt enn en fødsel. så fint, har lest litt at det er «ulempen» med å ta keisersnitt, at man ikke får løftet noe særlig og føler seg syk i en stund etter keisersnittet. Men opplevelsen var såpass grei at du kunne gjort det igjen? Anonymkode: 5be2e...fe0 Absolutt. Men tren core, det er redningen. Få gjerne hjelp av PT. Anonymkode: 6849c...f16
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Til dere som hadde veldig sterk fødselsangst, hvordan opplevde dere fødselen? Skjønner at dette er veldig varierende, men ifht til angsten for å føde, følte dere at det gikk greit? Anonymkode: 5be2e...fe0 Når fødselen nærmet seg og jeg var på overtid roet det seg. Gruet meg. Men 2uker overtid, stor og sliten, så det gikk fint, selv med tung fødsel. Jeg kunne få ks men valgte å føde naturlig. Fødet igjen og. Snakk med jordmor. Anonymkode: fbeaf...070
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Hos meg var det motsatt. Var ikke redd første gangen, men da fødselen ikke gikk som planlagt og det ble hastekeisersnitt ble jeg så utrolig redd for å måtte ha keisersnitt igjen da jeg ble gravid på nytt. Fikk gå til samtale hos en jordmor på Ullevål og det hjalp veldig. Neste fødsel gikk heldigvis fint så jeg slapp keisersnitt. Så vil anbefale å snakke med en jordmor om det du er redd for. De er gode til å lytte er min erfaring❤️ Anonymkode: f5985...326
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Da fødselen startet var jeg faktisk mest oppgira og spent. Jeg var mest redd for smertene og å ikke håndtere det hele. Smertene bygget seg gradvis opp, og jeg fokuserte på èn rie av gangen og tenke ikke i det hele tatt på noe forbi den rien. Jeg fikk aldri panikkangst underveis, noe jeg trodde jeg kom til å få, selv ikke da det på slutten av fødselen ble litt i overkant vondt. Tror det er noe som skjer i kroppen i slutten av svangerskapet, som forbereder oss litt. Selv hadde jeg mange runder med panikkangst i svangerskapet, men på slutten var det akkurat som om det roet seg. Jeg gikk jevnlig til samtaler hos en jordmor med fødselsangsten min gjennom hele svangerskapet, og tok "Positiv fødsel"-kurset. Dette hjalp meg veldig. Så mye at jeg faktisk tror jeg kan klare det en gang til. Anonymkode: 66067...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå