AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Har barn i kommunal barnehage, om det har noe å si. Har ikke fått tilbud om foreldresamtale dette barnehageåret. I fjor hadde vi kun en samtale og da skrev pedagogen så vidt noen linjer fra samtalen. Alt stod bra til, kanskje det var grunnen? Det første året i barnehagen, på en annen avdeling med en annen pedagog fikk vi nærmest 3 sider om vårt barn. Alt stod i grunn bra til den gang også. Skal det være så forskjellig og hvor mange samtaler skal man ha ila. ett år? Jeg er ikke bekymret men det er greit å vite litt om hvordan barnet har det i barnehagen. Anonymkode: 6667f...c29 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Dere skal få tilbud om to samtaler i løpet av et barnehageår. Har dere behov for mer, eller pedagogen ser det er behov for flere samtaler skal dette legges til rette for. Hilsen pedleder i kommunal barnehage Anonymkode: 954e5...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere skal få tilbud om to samtaler i løpet av et barnehageår. Har dere behov for mer, eller pedagogen ser det er behov for flere samtaler skal dette legges til rette for. Hilsen pedleder i kommunal barnehage Anonymkode: 954e5...a3a Hvor står dette? Anonymkode: 04709...56d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor står dette? Anonymkode: 04709...56d Hos oss står det i årsplanen under «samarbeid mellom barnehage og hjem». https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/meld-st-24-20122013/id720200/?ch=10 Her er det skrevet om hvorfor det er mange av barnehagene som har to foreldresamtaler per år. Men det står også «St.meld. nr. 41 (2008-2009) ble det varslet at departementet ville vurdere å innføre en plikt for barnehagen til å tilby to foreldresamtaler i året. Brenna-utvalget støttet forslaget om plikt til å tilby to samtaler. Barnehagelovutvalget mente derimot at å lovfeste plikt til å tilby to foreldresamtaler i året medfører uhensiktsmessig detaljstyring, og tilrådde ikke dette. Etter utvalgets vurdering bør det være opp til foreldrene og personalet i den enkelte barnehage å vurdere hvor mange foreldresamtaler det er behov for.» Hos meg står det i min stillingsbeskrivelse og på nettsiden. Hadde jeg vært deg så hadde jeg hørt om hvordan praksisen er i din barnehage og hvis man ønsker en samtale så er det jo bare og be om det. vanlig praksis er to samtaler i løpet av året Anonymkode: 954e5...a3a 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Det vanlige er en på høsten og en på våren. Evt flere hvis det er noe spesielt. Har hatt tre barn gjennom barnehage, både kommunalt og privat. Anonymkode: 6e3f9...60a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Vi har fått to samtaler i året. Et barn stod alltid alt bra til med, andre barne var det av og til noen bekymringer. Barnehagen vår har et skjema som de som jobber tettest på barnet fyller ut( pedagog fyller ut, de andre leser over og legger til/korrigerer). Der sier beskriver de kort barnets utvikling/fungering på ulike punkter sosialt, språklig og motorisk. Som forelder ser jeg at det må være litt jobb med papirarbeidet, men pedagogen hos eldste begrunna det med at det var for å sikre at det ble fanga opp om det var noe. Anonymkode: 4427c...be0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har vært på en samtale de to årene mitt barn har gått i barnehagen. Den ene utgikk pga sykdom og vikar, jeg sa det var greit. Så var det ingenting i høst, jeg etterlyste. Får se nå i vår da. Jeg er jo interessert i å høre hvordan det går med barnet, litt utover de raske samtalene ved levering/henting Anonymkode: 35158...49a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 Vi har også hatt to samtaler i året, en på høsten og en på våren Anonymkode: a1de3...ae3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 Du kan etterspørre foreldresamtale hvis du ikke har fått tilbud dette barnehageåret. Standarden er to samtaler ila ett barnehageår. Flere om foreldre eller pedagoger mener det er nødvendig. Anonymkode: 18480...96e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå