Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare for å gjøre en lang historie kort. 

Jeg ble nylig innlagt på sykehuset, og kunne strengtatt ha død. Årsak? 

Ubehandlet Gonore i åresvis. Eksen har tydeligvis vært utro.

Jeg er god på å sjekke meg. Når jeg har vært singel og har hatt sex med en ny, tar jeg alltid en undersøkelse etter. Dette er noe man lærer at det er lurt å gjøre og noe jeg alltid har gjort. Men, hva med når man er i lange forhold ? 

Jeg har aldri tenkt tanken at min x kunne ha vært utro, vi hadde riktig nok ikke noe aktivt sexliv, men fremdeles har jeg ikke tenkt tanken, av forskjellige årsaker. 

Samt at ved hver graviditet så blir man "screenet" .  Det hele ble aldri vurdert. Når jeg ble lagt inn på sykehuset, ble ikke "riktige" tester gjort heller, siden jeg ikke er i "risiko-gruppen". 

Men, nå har jeg lært. Og jeg tror det er en viktig lærepenge man fint kan dele med andre kvinner. 

Selv om man er i lange forhold og man ikke føler noen bekymringer angående utroskap og den slags, så er det en god ide og ta en test med jevne mellomrom ala en gang i året. Dette for å ivareta sin egen helse og sikkerhet. Mest sannsynlig kommer testen din negativ tilbake, men da vet du! og du kan fortsette livet ditt trygt. 

Anonymkode: aca4e...948

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra det gikk fint med deg tross alt. 

Har en venninne som jobber på legekontor, hun forteller at det er ektepar der som har sine svin på skogen som er og tester seg der ektefellen mest sannsylig ikke vet om ting. 

Anonymkode: 5f792...436

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har en venninne som jobber på legekontor, hun forteller at det er ektepar der som har sine svin på skogen som er og tester seg der ektefellen mest sannsylig ikke vet om ting. 

Ja! altså hadde jeg vært utro, så hadde jeg jo testet meg før jeg hadde hatt sex med mannen min igjen. Men, jævlig dumt når det ikke skjer.. 

Så man kan jo fader ikke satse på at folk har vett nok til å gjøre det eller... Så fra nå av har jeg lært at jeg kommer til å ta en test årlig, så får legen bare tenke hva han vil om mine årsaker for å teste eller ikke, skulle jeg ha fått en ny lege. Nå vil jo min lege for alltid forstå hvorfor jeg vil teste meg årlig i langvarige forhold. 

Men, damer gonore kan komme som leddsmerter og utslett! det hadde jeg i et årstid, jeg ble utredet for lupus... Helt til jeg var fylt opp med puss i bekkenet og endte på operasjonsbordet og sepsis. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja! altså hadde jeg vært utro, så hadde jeg jo testet meg før jeg hadde hatt sex med mannen min igjen. Men, jævlig dumt når det ikke skjer.. 

Så man kan jo fader ikke satse på at folk har vett nok til å gjøre det eller... Så fra nå av har jeg lært at jeg kommer til å ta en test årlig, så får legen bare tenke hva han vil om mine årsaker for å teste eller ikke, skulle jeg ha fått en ny lege. Nå vil jo min lege for alltid forstå hvorfor jeg vil teste meg årlig i langvarige forhold. 

Men, damer gonore kan komme som leddsmerter og utslett! det hadde jeg i et årstid, jeg ble utredet for lupus... Helt til jeg var fylt opp med puss i bekkenet og endte på operasjonsbordet og sepsis. 

Det er en egen plass i helvete for sånne menn som eksen din 💀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MacadamiaNut skrev (12 timer siden):

Det er en egen plass i helvete for sånne menn som eksen din 💀

Han var alt eksen min når jeg ble "lagt inn." Men, jeg tror jeg fremdeles er i sjokk. Jeg har aldri tenkt tanken at han kunne ha vært utro. 

Jeg forstår at alle "kan", men jeg har faktisk aldri tenkt i den retningen.

Veldig sjokkerende opplevelse. 

Skrevet

Har du tenkt til å konfrontere ham med det? Si "hei, jeg vet at du var utro"?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 23.32):

Dette er ekstremt uprofesjonelt av din venninne. Hvordan i alle dager vet hun at ekteparene hun snakker om ikke vet noe og går bak ryggen på hverandre? For alt hun vet har de åpne ekteskap og sex med andre og ønsker derfor å være trygge på at de ikke sprer sykdom. Venninnen din burde slutte å synse om mennesker hun ikke kjenner og heller gjøre jobben sin. 

Anonymkode: 1177a...f69

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde noe av det samme med eksen min. Jeg fikk plutselig store smerter i underlivet. Etter hvert fant legen ut at det var klamydia. Åtte år inn i forholdet, og vi bare begge jomfru når vi ble sammen 🙃🙃

Anonymkode: 0cfd8...cc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 8.40):

Dette er ekstremt uprofesjonelt av din venninne. Hvordan i alle dager vet hun at ekteparene hun snakker om ikke vet noe og går bak ryggen på hverandre? For alt hun vet har de åpne ekteskap og sex med andre og ønsker derfor å være trygge på at de ikke sprer sykdom. Venninnen din burde slutte å synse om mennesker hun ikke kjenner og heller gjøre jobben sin. 

Anonymkode: 1177a...f69

Det er ingen venninne. Dette er bare anonym brukers synsing. Hen er «venninnen». 

Anonymkode: bf865...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...