AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #21 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke noe problem. Det er bare å øke prisene og ta inn det tapte. De er jo beskyttet av tollmurer, så det spiller ingen rolle at det går litt opp og ned. De får inn summene de skal ha før eller siden uansett. Det blir importert myyyye kjøtt til Norge. Og Nortura kan ikke bare sette opp prisene, for da tar ikke kjedene inn varene deres og selger heller sine egne EMV. Anonymkode: 0b020...43b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #22 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig. Jeg har ikke erfarng fra slaktebransjen, men fra en bransje som på papiret er blant de mest og best regulerte i landet. Men i praksis så er det jo noe helt annet. Var på jobbintervju nylig og andregangsintervjuet gikk stort sett ut på om jeg forstod at regelverket var laget av noen som ikke forstod bransjen, at jeg jeg forstod at pressen og interesseorganisasjoner var ute etter å ta oss så jeg derfor måtte være forsiktig med hva som ble delt i sosiale medie og det ble brukt uttrykk som judas om de som rapporterte til myndighetene. Vil understreke at bransjen min ikke er helt Texas. Det er ikke slik at alle eller de fleste regler blir brutt. Men det er langt mer Texas enn det man skulle tro om man kun leste hvordan det etter reglene skal fungere. Og det er bare et tidssspørsmål før det kommer store presseoppslag om hvor hule reglene er og konsekvensene av det. Anonymkode: 53dfe...c18 Ingen erfaring men du bare føler du kan bombastisk hevde at det ikke foregår..ok. Anonymkode: e1ee9...454
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #23 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det har jeg også, har dømt svennebrev i flere fylker .Noen bedre en andre og jo mye av det er slik jeg beskriver. Om du ikke har stått på en linje og arbeidet så vet du ingenting om hva som foregår. Om du tror at du får med deg alt som foregår ved og besøke slakterier rundt om i landet så er du naiv Anonymkode: e1ee9...454 Jeg har stått på en linje og arbeidet. I mange, mange, mange timer. Jeg har også personlig sett på avliving av sikkert 10 000+ dyr. Anonymkode: 6b4c3...de7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #24 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja det er det jeg skriver, har avlivd tusenvis av dyr gjennom min ungdom, strøm/bolt/gass er bedøvelse, og det er ikke uvanlig at en gris som ikke er stukket våkner til live i ett skollemaskin, og jeg regner med du vet hva som skjer der. Ja det oppleves som renslig, men hadde vært interessant og vite hva som var jobben din når du besøker, om du tilbringer mye tid og har arbeidet der eller om det bare er inspeksjon/rådgivning eller annet og da er det jo klart du ikke får med deg særlig mye annet en fastsatte rutiner. Anonymkode: e1ee9...454 Hah, dette er bullshit! Selvsagt er det høyst uvanlig at en gris våkner til i skoldemaskinen! Jeg vet om ett tilfelle (20+ år siden), og jeg hørte om det i forbindelse hvor traumatiserende det hadde vært for de involverte. På fjørfe har jeg vært borte i noen flere, hvor vi kunne se at de ikke hadde vært avblødd skikkelig da de gikk i skåldekaret, men vi vet ikke om de var bevisste. Dette ble tatt svært alvorlig. Anonymkode: 6b4c3...de7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #25 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har stått på en linje og arbeidet. I mange, mange, mange timer. Jeg har også personlig sett på avliving av sikkert 10 000+ dyr. Anonymkode: 6b4c3...de7 År eller timer ? 5000 lam, 3-500 storfe og 3-4000 gris på en uke er normalt med slakt for ett slakteri med litt størrelse på en høstdag Anonymkode: e1ee9...454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå