AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Som overskriften sier, det er slik jeg føler det. Har brukt noen dager på å roe meg ned, men er så usikker på hva jeg skal gjøre med situasjonen og om jeg overreagerer. Jeg hadde levert begge barna mine på hver sin avdeling, etter dette skulle jeg på foreldresamtale, denne tok rundt en times tid. Barnehagen er delt opp sånn at de minste barna har et eget området, og de eldste har et skjermet området lenger unna. Det er derfor ikke mulig å se fra den lille avdelingen til den store, hvis dette gir mening. Når jeg kommer ut fra foreldresamtalen finner jeg det minste barnet mitt på knappe to år på isen i bunn av en bratt sklie på området til de store barna, det er et under at han ikke har slått seg! Hen gråt og var redd og fortvilet der hen lå helt alene. Jeg tar så barnet mitt med opp til den lille avdelingen, å de kommer med en vag unnskyldning om at den ene ansatte hadde gått inn og når hun kom ut igjen var hen borte. Denne syns jeg er fort tynn, for selv om èn ansatt går inn er det fortsatt to igjen ute som skal følge med. Jeg må tilbake på jobb men sender en mld i appen til barnehagen for å høre hvordan det går. Jeg får da en lang avhandling hvor de beklager seg men kommer plutselig med en helt annen historie enn da jeg snakket med dem i barnehagen. Denne gangen mener de at de hadde telt opp barna to ganger og at ved den andre opptellinga oppdaget de at hen var borte. Jeg kjenner jeg blir utrolig usikker på hele situasjonen, spesielt når de plutselig endrer historie, fordi de tydeligvis skjønner at de har gjort en brøler. Føler meg overhode ikke trygg på å sende barnet mitt tilbake, å tankene bare flyr. Hvor lenge lå hen der alene på isen? Hadde jeg i det hele tatt fått beskjed om denne hendelsen hvis jeg ikke tilfeldigvis oppdaget det selv? Jeg tror vel spørsmålet mitt her egentlig er om jeg overreagerer. Jeg skjønner at alle kan gjøre feil, men feil som dette bør vel strengt talt ikke skje? Hadde de enda bare vært ærlige, men endring av historie underveis er noe som skurrer for meg. Er dette noe jeg bør ta videre til styrer? Anonymkode: 0fada...578 3 2 1
~white lady~ Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som overskriften sier, det er slik jeg føler det. Har brukt noen dager på å roe meg ned, men er så usikker på hva jeg skal gjøre med situasjonen og om jeg overreagerer. Jeg hadde levert begge barna mine på hver sin avdeling, etter dette skulle jeg på foreldresamtale, denne tok rundt en times tid. Barnehagen er delt opp sånn at de minste barna har et eget området, og de eldste har et skjermet området lenger unna. Det er derfor ikke mulig å se fra den lille avdelingen til den store, hvis dette gir mening. Når jeg kommer ut fra foreldresamtalen finner jeg det minste barnet mitt på knappe to år på isen i bunn av en bratt sklie på området til de store barna, det er et under at han ikke har slått seg! Hen gråt og var redd og fortvilet der hen lå helt alene. Jeg tar så barnet mitt med opp til den lille avdelingen, å de kommer med en vag unnskyldning om at den ene ansatte hadde gått inn og når hun kom ut igjen var hen borte. Denne syns jeg er fort tynn, for selv om èn ansatt går inn er det fortsatt to igjen ute som skal følge med. Jeg må tilbake på jobb men sender en mld i appen til barnehagen for å høre hvordan det går. Jeg får da en lang avhandling hvor de beklager seg men kommer plutselig med en helt annen historie enn da jeg snakket med dem i barnehagen. Denne gangen mener de at de hadde telt opp barna to ganger og at ved den andre opptellinga oppdaget de at hen var borte. Jeg kjenner jeg blir utrolig usikker på hele situasjonen, spesielt når de plutselig endrer historie, fordi de tydeligvis skjønner at de har gjort en brøler. Føler meg overhode ikke trygg på å sende barnet mitt tilbake, å tankene bare flyr. Hvor lenge lå hen der alene på isen? Hadde jeg i det hele tatt fått beskjed om denne hendelsen hvis jeg ikke tilfeldigvis oppdaget det selv? Jeg tror vel spørsmålet mitt her egentlig er om jeg overreagerer. Jeg skjønner at alle kan gjøre feil, men feil som dette bør vel strengt talt ikke skje? Hadde de enda bare vært ærlige, men endring av historie underveis er noe som skurrer for meg. Er dette noe jeg bør ta videre til styrer? Anonymkode: 0fada...578 Uff🌸 Jeg hadde nok bedt om en samtale med styrer, ja. Man skal kjenne seg trygg på at barna blir godt nok ivaretatt i barnehagen. Det er varierende kvalitet i barnehagene rundt omkring, så det er viktig å ta tak i avvik når det skjer. 3
Sofakona Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Ja litt....du vet ikke hvor lenge barnet ditt var der..om barnet ditt er gammelt nok til å gå,kan han faktisk sneket seg unna. Det at du får to forskjellige historier kan jo være at disse hadde to forskjellige synspunkter på hva som skjedde og når. Selfølgelig skal ikke et barn være alene...men om du kom ut at barnet hadde vært der i 1 minutt så ser jeg ikke faren ved det. Og det er nok mye du ikke får beskjed om...som dette...da hadde de ikke gjort noe annet og oppdatert foreldre en å faktisk være der. Lille Ola løp som første man ut, lille Ola lekte med de andre, Ola snek til deg 2 agurk biter..dette fikk han ikke lov til. Etc... 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Ja litt....du vet ikke hvor lenge barnet ditt var der..om barnet ditt er gammelt nok til å gå,kan han faktisk sneket seg unna. Det at du får to forskjellige historier kan jo være at disse hadde to forskjellige synspunkter på hva som skjedde og når. Selfølgelig skal ikke et barn være alene...men om du kom ut at barnet hadde vært der i 1 minutt så ser jeg ikke faren ved det. Og det er nok mye du ikke får beskjed om...som dette...da hadde de ikke gjort noe annet og oppdatert foreldre en å faktisk være der. Lille Ola løp som første man ut, lille Ola lekte med de andre, Ola snek til deg 2 agurk biter..dette fikk han ikke lov til. Etc... Det var samme person jeg snakket med i barnehagen, som serverte en annen historie over meldinger i appen, det er derfor jeg finner det hele rart.. Føler vel mye av problemet er at jeg aldri får vite hvor lenge han faktisk lå der, fordi jeg føler jeg ikke kan stole på hva de sier når de endrer historien sin😞 Anonymkode: 0fada...578
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Hadde ikke tatt dette opp med styrer. Kan jo også godt stemme at en ansatt gikk inn, mens de andre hadde opptelling. Anonymkode: 28be2...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Hvorfor skriver du hen hele tiden når du tidlig i innlegget skriver at det er en HAN Anonymkode: 53047...a37 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skriver du hen hele tiden når du tidlig i innlegget skriver at det er en HAN Anonymkode: 53047...a37 En glipp kan vel skje, spiller det virkelig noen rolle.. Anonymkode: 0fada...578 1
kaleidoskop Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 Da ungen min gikk på småbarn var han helt rå på å stikke av når de voksne snudde ryggen til. Han klarte å klatre over selve gjerdet til bhg også 🙈 De fortalte at de ikke alltid hadde full kontroll på han. Men som oftest var de andre avdelinger ute, de voksne viste han var en utbryter. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke tatt dette opp med styrer. Kan jo også godt stemme at en ansatt gikk inn, mens de andre hadde opptelling. Anonymkode: 28be2...1ae Takk for svar, ja det kan godt hende, syns bare det er merkelig at dette ikke hørte med til historien til å begynne med. Anonymkode: 0fada...578
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Dette bør du ta opp med styrer. De må skjerpe rutinene sine. Anonymkode: 50eb5...ee4 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Dette hadde ikke jeg godtatt. De bør ha såpass oversikt når barnet er så små. Jeg hadde varslet styrer. De burde absolutt bli bedre på rutinene. Anonymkode: ca991...a83 5 1
Sofakona Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde ikke tatt dette opp med styrer. Kan jo også godt stemme at en ansatt gikk inn, mens de andre hadde opptelling. Anonymkode: 28be2...1ae Nettop. Jeg har jobbet i barnehage og når du har en avdeling på 15-20 barn kan det ofte bli kaos. Sier ikke at barn skal stikke av,men noen er flinke til å åpne døren og ikke høre etter. Barnet her kan jo nesten akkurat kommet bort til isen når mor kom ut...om barna ble kledd på 10.00 og mor kom 10.05 eks...og barnet var der har den ikke vært der lenge. Og siden de ansatte telte opp hadde de nok gått ut ganske kjapt . Siden de var på vei ut ville ikke dette barnet blitt alene i 15 minutter likesom.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 kaleidoskop skrev (5 minutter siden): Da ungen min gikk på småbarn var han helt rå på å stikke av når de voksne snudde ryggen til. Han klarte å klatre over selve gjerdet til bhg også 🙈 De fortalte at de ikke alltid hadde full kontroll på han. Men som oftest var de andre avdelinger ute, de voksne viste han var en utbryter. Hadde nok ikke følt det på samme måte hadde de andre avdelingene vært ute, men han lå der helt alene på det store området, klarer ikke få bildet ut av hodet.. Anonymkode: 0fada...578
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Nettop. Jeg har jobbet i barnehage og når du har en avdeling på 15-20 barn kan det ofte bli kaos. Sier ikke at barn skal stikke av,men noen er flinke til å åpne døren og ikke høre etter. Barnet her kan jo nesten akkurat kommet bort til isen når mor kom ut...om barna ble kledd på 10.00 og mor kom 10.05 eks...og barnet var der har den ikke vært der lenge. Og siden de ansatte telte opp hadde de nok gått ut ganske kjapt . Siden de var på vei ut ville ikke dette barnet blitt alene i 15 minutter likesom. På en småbarnsavdeling syns jeg det hører skremmende ut at en ansatt sier det kan bli såpass kaos at se mister oversikten. Anonymkode: ca991...a83 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Nettop. Jeg har jobbet i barnehage og når du har en avdeling på 15-20 barn kan det ofte bli kaos. Sier ikke at barn skal stikke av,men noen er flinke til å åpne døren og ikke høre etter. Barnet her kan jo nesten akkurat kommet bort til isen når mor kom ut...om barna ble kledd på 10.00 og mor kom 10.05 eks...og barnet var der har den ikke vært der lenge. Og siden de ansatte telte opp hadde de nok gått ut ganske kjapt . Siden de var på vei ut ville ikke dette barnet blitt alene i 15 minutter likesom. Jeg kledde selv på barnet for utelek da gruppa var på vei ut når vi kom like før 9. når jeg er ferdig på samtale rundt 09:50 er det da jeg finner han alene på isen. Anonymkode: 0fada...578
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar, ja det kan godt hende, syns bare det er merkelig at dette ikke hørte med til historien til å begynne med. Anonymkode: 0fada...578 Trenger ikke å være noe mer enn at den ansatte ble litt stressa av situasjonen. Kan hvertfall kjenne meg igjen på det i jobb hvis noe uforventet skjer, at jeg tenker i etterkant at jeg ikke fikk sagt vesentlige ting, og kan da ta det opp i etterkant dersom jeg har følt at jeg har gitt en ufullstendig forklaring. Har selv en kar som på 4 år, som er en liten luring. Barnehagen er veldig obs på det nå, da de vet at han fort ser sitt snitt til å snike seg unna om han ser muligheten til det. Når det er sagt så er det ingenting galt med å snakke med styrer, om dette er noe som vil gjøre deg bekymret fremover. Anonymkode: 28be2...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trenger ikke å være noe mer enn at den ansatte ble litt stressa av situasjonen. Kan hvertfall kjenne meg igjen på det i jobb hvis noe uforventet skjer, at jeg tenker i etterkant at jeg ikke fikk sagt vesentlige ting, og kan da ta det opp i etterkant dersom jeg har følt at jeg har gitt en ufullstendig forklaring. Har selv en kar som på 4 år, som er en liten luring. Barnehagen er veldig obs på det nå, da de vet at han fort ser sitt snitt til å snike seg unna om han ser muligheten til det. Når det er sagt så er det ingenting galt med å snakke med styrer, om dette er noe som vil gjøre deg bekymret fremover. Anonymkode: 28be2...1ae Takk for svar, godt å høre litt andre synspunkter på saken. Føler på mange måter jeg er litt inhabil fordi jeg fort kan bli for overbeskyttende da det er mitt eget barn. Anonymkode: 0fada...578
Sofakona Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): På en småbarnsavdeling syns jeg det hører skremmende ut at en ansatt sier det kan bli såpass kaos at se mister oversikten. Anonymkode: ca991...a83 Dessverre kan det bli det. Du aner ikke hvor mye sykdom der er blandt ansatte og hvor mye vikarer det kan bli. Og da blir det fort litt stress. Men om dette er små barns avdeling så la oss si det er 3 voksne på jobb..det skal da skiftes bleier, kle på flere lag med klær, sko etc..så skal en ansatt gjøre seg selv klar til å gå ut...og legg til kanskje 15 barn
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 Har jobbet i flere barnehager og det er alltid noen av de små som liker å stikke bort fra gruppa, leke i busker , gjemme seg osv. Tror ikke jeg ville tenkt så mye på det altså. Har selv måtte løpe etter 2 åringen min under henting fordi hu bare løper å gjemmer seg ute 🙈 Anonymkode: 7e6b4...236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå