Gå til innhold

Går det an å være delvis aseksuell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en heterofil mann og når jeg fantaserer blir jeg kåt av det meste med damer. Ingenting som tyder på at jeg er aseksuell.

Jeg har varierende erfaringer med damer, og ikke alle jeg har tent like mye på. Jeg har aldri klart å gå ned på en kvinne, selv om jeg i fantasien tenner på det. Jeg prøvde meg frem med en, men det føltes ikke naturlig. Er det et tegn på at noe er galt, eller er det bare preferanser?

Har alltid slitt med brekninger for små ting, f.eks når andre spyr, eller når jeg tenker på ekkel mat. Til og med når jeg stresser meg opp hvis jeg skal prestere et eller annet.

Er man delvis aseksuell om man ikke klarer oralsex? Personlig tør jeg ikke date for jeg regner det som en dealbreaker hos de fleste.

Anonymkode: 4f274...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er man delvis aseksuell om man ikke klarer oralsex? 

Nei.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en dealbreaker om du ikke liker oralsex. 

Her må du utfordre deg selv. Man blir vant til det etterhvert. Alt som er nytt kan være litt ekkelt i starten. Jeg hatet å suge pikk og runke de første årene jeg hadde sex , men nå elsker jeg det 

Anonymkode: 6b4b0...55e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er man delvis aseksuell om man ikke klarer oralsex? Personlig tør jeg ikke date for jeg regner det som en dealbreaker hos de fleste.

øøøøøøøh...på hvilken planet?

Anonymkode: e12ea...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Mange damer syns oralsex er kjedelig, så nei, det er ingen dealbraker.

Anonymkode: 428bf...506

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Her må du utfordre deg selv. Man blir vant til det etterhvert. Alt som er nytt kan være litt ekkelt i starten. Jeg hatet å suge pikk og runke de første årene jeg hadde sex , men nå elsker jeg det 

Det er absolutt ingen dealbreaker. Mange damer, meg selv inkludert, som ikke får noe nytelse av å motta oralsex. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Mange damer syns oralsex er kjedelig, så nei, det er ingen dealbraker.

Anonymkode: 428bf...506

Mange damer er en kraftig overdrivelse. Det fins et fåtall 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke å være delvis aseksuell å ikke like oralsex. Men, hvis du lurer på om det går ann å være delvis aseksuell sånn rent generelt, så er svaret på det ja. Jeg er det selv og det kalles demiseksuell.

Anonymkode: 3bd75...19e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I så fall er jeg delvis vegeterianer fordi jeg ikke liker kyllling, men spiser biff og svinekjøtt..

Anonymkode: c313e...9da

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke delvis aseksuell. Du har seksuelle preferanser, og det er helt greit. Alle har ting de liker mer, og ting de liker mindre. Folk er forskjellige.

Anonymkode: f07cb...7a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kreft i munnen er jo litt kjipt da.. Hvorfor skal ts gjøre noe han syns er ekkelt?

Anonymkode: 26bbc...1c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er en heterofil mann og når jeg fantaserer blir jeg kåt av det meste med damer. Ingenting som tyder på at jeg er aseksuell.

Jeg har varierende erfaringer med damer, og ikke alle jeg har tent like mye på. Jeg har aldri klart å gå ned på en kvinne, selv om jeg i fantasien tenner på det. Jeg prøvde meg frem med en, men det føltes ikke naturlig. Er det et tegn på at noe er galt, eller er det bare preferanser?

Har alltid slitt med brekninger for små ting, f.eks når andre spyr, eller når jeg tenker på ekkel mat. Til og med når jeg stresser meg opp hvis jeg skal prestere et eller annet.

Du har jo de som er «demiseksuell». Du kan jo lese deg litt opp på hva det betyr og om det er noe som kunne passet med slik du opplever alt :)

Jeg er selv demiseksuell og demiromantisk :) 

Anonymkode: c3ef5...713

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hatet å suge i starten og hatet det siden. Ergo, jeg suger ikke.

Går helt fint det også.

Anonymkode: a437e...a31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er mange som ikke liker oralsex

Anonymkode: f7846...714

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er aseksuell og blir kvalm av tanken på å ligge med noen. Har klart å gjøre det, men følte meg ekkel etterpå.

Anonymkode: 2a093...ba0

AnonymBruker
Skrevet

Ordet aseksuell betyr i utgangspunktet at man ikke har noen seksualdrift. Det gjelder kun 1%.

Jeg vet at noen utvider begrepet til å være skala. Det er kanskje lurt for praktiske formål å ikke skille skarpt mellom null drift og bittelitt drift

TS er ikke aseksuell bare fordi han har fantasier som han ikke liker i praksis. Han er kanskje litt sensitiv for ting man regner som "skittent."

Anonymkode: bbda5...030

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, dette er bare preferanser - selv er jeg ikke spesielt glad i å bli gått ned på.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er en dealbreaker FOR NOEN! Herlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mulig at de kvinnene du har tilgang på sex med ikke er spesielt attraktiv. Derfor blir jo sex med de ganske kjedelig. Når du fantaserer kan du jo fantasere om faktisk attraktive jenter.

Anonymkode: 24297...c77

Skrevet

Kanskje du bare må bli kjent med noen for at det skal være naturlig, godt eller i det minste mindre ekkelt. For min del tenner jeg på oralsex med min samboer, men takler ikke en gang tanken på noen andre. Hadde jeg vært singel hadde nok ting som kreft, kjønnsykdommer osv satt en skikkelig stopper for det og vært uaktuelt i en ONS setting. Ellers er det jo mye som er litt småekkelt under sex når man tenker over det, men er man i humøret er det liksom ingen grenser igjen🤣

Nå skriver du jo at du har vært sammen med noen du ikke tenner spesielt på da, så det er kanskje ikke rart at du ikke vil være så intim da....det er jo ikke noe must eller en dealbreaker for mange heller. Har hørt om de som ikke tør å ta i mot heller så du finner nok noen, men kanskje best å være ærlig på at det ikke er helt din greie før du havner i senga med noen så hun ikke tror det er henne det er noe galt med....

Skrevet

Askesuell er en skala. 

Det å ikke like oralsex, er mer en preferanse. 
Og man har lov å ikke like oralsex, men være åpen om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...