AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 For mange år siden lå jeg med noen et par ganger ikke helt frivillig. Det har vært fortrengt i flere år, men begynner så smått å komme tilbake. Men jeg sitter med så mye spørsmål jeg trenger svar på for å komme meg videre. Jeg har kun navn og adresse å gå etter, ingen nummer eller annen kontaktinfo. Er det greit å sende et brev til denne personen, eller er det skikkelig merkelig? Har ingen planer om å henge ut denne personen, men bare spørre om hva som skjedde og hvor mange ganger vi egentlig møttes og sånt. Anonymkode: ac262...458
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Det kan vel ikke være noe galt i det. Kanskje han også er interessert i å mimre om gamle dager? Anonymkode: 4f3d1...a06
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Herregud nei. Bruk heller psykolog. Fortid er fortid. Mannen er sikkert godt gift og har barn i dag. Skal ei krakilsk dame fra fortiden plutselig sende brev så driter du deg ut. Gå videre og tenk det var en lærdom. Du lærte at slik likte du ikke og gjør det aldri igjen. Ikke dvel i fortiden. Det er over. Se fremover. Anonymkode: 36f1f...5e7 6 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Hva vil "ikke helt frivillig" i praksis si? Og er du sikker på i hvilken grad disse nye minnene er reelle? Spør bare mtp forskning som går på dette med falske minner. Anonymkode: a9577...204
Flintis Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Det kan være stort sprik i virkelighetsoppfatningen her og takler du dette?
MaestroR Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For mange år siden lå jeg med noen et par ganger ikke helt frivillig. Det har vært fortrengt i flere år, men begynner så smått å komme tilbake. Men jeg sitter med så mye spørsmål jeg trenger svar på for å komme meg videre. Jeg har kun navn og adresse å gå etter, ingen nummer eller annen kontaktinfo. Er det greit å sende et brev til denne personen, eller er det skikkelig merkelig? Har ingen planer om å henge ut denne personen, men bare spørre om hva som skjedde og hvor mange ganger vi egentlig møttes og sånt. Anonymkode: ac262...458 Hva mener du med «ikke helt frivillig»
ntrane Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 hukommelse, minne er svært dårlig vitne. Jeg tror på deg Ts, men risikoen for å gjøre feil kan ikke denne mannen utsettes for. Å sende et brev med alvorlige anklager på fortrengte minner er rimelig drøy. innlegg #3 nevner det på en ufin måte, men her hadde jeg heller gått til psykolog/terapeut. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 MaestroR skrev (50 minutter siden): Hva mener du med «ikke helt frivillig» Jeg hadde en mistanke om hva som kom til å skje, men møtte opp likevel. Sto plutselig der midt i det og turte ikke gå. Var 16 og dum. ntrane skrev (2 minutter siden): hukommelse, minne er svært dårlig vitne. Jeg tror på deg Ts, men risikoen for å gjøre feil kan ikke denne mannen utsettes for. Å sende et brev med alvorlige anklager på fortrengte minner er rimelig drøy. innlegg #3 nevner det på en ufin måte, men her hadde jeg heller gått til psykolog/terapeut. Ja det er det jeg vet, derfor jeg nevnte at jeg ikke kommer til å henge ut, men bare spørre hva som egentlig skjedde. Kommer aldri til å nevne at jeg føler det var overgrep, for jeg er faktisk ikke sikker på om hen vet at det var ufrivillig. Anonymkode: ac262...458
Elaine Marley Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Hadde heller prøvd hypnose. Anonymkode: dca2d...386
MaestroR Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg hadde en mistanke om hva som kom til å skje, men møtte opp likevel. Sto plutselig der midt i det og turte ikke gå. Var 16 og dum. Ja det er det jeg vet, derfor jeg nevnte at jeg ikke kommer til å henge ut, men bare spørre hva som egentlig skjedde. Kommer aldri til å nevne at jeg føler det var overgrep, for jeg er faktisk ikke sikker på om hen vet at det var ufrivillig. Anonymkode: ac262...458 Hvor gammel var han du hadde sex med ?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 MaestroR skrev (44 minutter siden): Hvor gammel var han du hadde sex med ? 28 Anonymkode: ac262...458
MaestroR Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 28 Anonymkode: ac262...458 Så synd at du ikke turte å si fra at du ikke ville, men hvordan ble dere kjent ?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 MaestroR skrev (10 minutter siden): Så synd at du ikke turte å si fra at du ikke ville, men hvordan ble dere kjent ? Internett. Han bodde i samme by som meg, så vi skulle henge litt. Jeg vet at jeg var skikkelig dum og naiv som møtte han. Og nå ønsker jeg å vite hva som egentlig skjedde for å vite hva jeg har gjort og ikke. Ønsker meg realiteten, og ikke hva jeg tror har skjedd. Anonymkode: ac262...458
billie833111 Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Internett. Han bodde i samme by som meg, så vi skulle henge litt. Jeg vet at jeg var skikkelig dum og naiv som møtte han. Og nå ønsker jeg å vite hva som egentlig skjedde for å vite hva jeg har gjort og ikke. Ønsker meg realiteten, og ikke hva jeg tror har skjedd. Anonymkode: ac262...458 Det er svært lite sannsynlig at han vil kunne gi deg noe som helst klarhet i dette, så ikke få slike forhåpninger. Han var 28, du var 16 - han kommer jo mest sannsynlig til å påstå at han var full og ikke husker, eller at det aldri skjedde overhodet. Ellers må han jo innrømme at det ikke var innafor av ham som en voksen mann, å møte en sekstenåring for sex! Selv om det ikke var direkte overgrep hvis han trodde du ønsket det og det aldri ble sagt "nei", så er det utnyttelse av en ung jente uansett. Ingen mann med respekt for kvinner og jenter holder på slik. Jeg tror du har hengt deg veldig opp i dette som eneste løsning for å bli ferdig med det, men den eneste måten er dessverre å gå innover. Føle på følelsene og jobbe deg gjennom alle sammen, helst i samråd med psykolog. Han er grunnen til at du bærer på vonde følelser, men han er ingen løsning for å gi slipp på det for godt dessverre. Sender meg store klemmer. Det er vanskelig å sitte med sånne store tanker og store følelser, så jeg håper du finner closure ❤️
MaestroR Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Internett. Han bodde i samme by som meg, så vi skulle henge litt. Jeg vet at jeg var skikkelig dum og naiv som møtte han. Og nå ønsker jeg å vite hva som egentlig skjedde for å vite hva jeg har gjort og ikke. Ønsker meg realiteten, og ikke hva jeg tror har skjedd. Anonymkode: ac262...458 Jeg skjønner ønsket ditt, men hvorfor husker du ikke (alkohol / dop )
MaestroR Skrevet 9. mars 2023 #17 Skrevet 9. mars 2023 Du ønsker altså å ta kontakt med han for å få vite hva som skjedde, er det lenge siden det skjedde ?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #18 Skrevet 9. mars 2023 Jeg tenker som flere andre at det kanskje vil være lurere å snakke med en psykolog om disse tingene, i alle fall først. Er dette noe du har fortrengt på grunn av traume eller er det noe du ikke husker på grunn av feks rus? Det å ta kontakt med ham tenker jeg kan være vanskelig av to grunner. For det første er det ingen garanti for at du får sannheten fra ham. Han vil antakelig lyve og si det som er mest behagelig for ham selv. Du kan jo ikke stole på at det er sannheten i alle fall. En annen ting er dette med fortrengte og falske minner. Det er et veldig komplekst felt. Hjernen vår er skrudd sammen sånn at den gjerne «fyller inn med ting den tror passer» når det er hull i hukommelsen vår. Det er dermed utrolig vanskelig å vite om et fortrengt minne som kommer til overflaten virkelig ER et fortrengt minne, eller om det faktisk er et falskt minne. Med mindre du har andre troverdige kilder å spørre, vil du kanskje aldri få er godt svar på hva som skjedde. Kanskje målet heller bør være å slå seg til ro med å ikke vite? Til det kan en psykolog være til god hjelp. Anonymkode: 711d9...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #19 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 20.24): For mange år siden lå jeg med noen et par ganger ikke helt frivillig. Det har vært fortrengt i flere år, men begynner så smått å komme tilbake. Men jeg sitter med så mye spørsmål jeg trenger svar på for å komme meg videre. Jeg har kun navn og adresse å gå etter, ingen nummer eller annen kontaktinfo. Er det greit å sende et brev til denne personen, eller er det skikkelig merkelig? Har ingen planer om å henge ut denne personen, men bare spørre om hva som skjedde og hvor mange ganger vi egentlig møttes og sånt. Anonymkode: ac262...458 Har du fått gjort noe med dette ? Anonymkode: 9e54f...1f9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #20 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har du fått gjort noe med dette ? Anonymkode: 9e54f...1f9 Har ikke foretatt meg noe nei, var ganske klar beskjed om at å ta kontakt blir helt feil. Så jeg sitter stille i båten og satser på at jeg ikke har gjort noe alt for dumt for mange år siden. Kjipt å ikke vite men.. Anonymkode: ac262...458
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå