AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har en årelang konflikt med bf, han har vunnet frem med løgner og har daglig omsorg over felles barn. Siden han fikk så god hjelp av bvt, som trodde på det han sa om meg. Så har han likesågodt fortsatt å dra dem inn for å bistå ham i alt, og det er kun for å knekke meg. Han sa han skulle ødelegge livet mitt før alt skjedde. Jeg var i sjokk de første årene og var helt lam av skrekk, men har etterhvert lært å ta opptak av alt jeg kan. Og har fått endel bevis på at det som står i de første papirene og rettsaken ikke stemmer. Men det har vært vanskelig å få bvt til å gå inn fortiden, selv om hele etaten her er byttet ut siden den gang, for de sier de er bekymret nå. Det er som om de ikke kan gå tilbake på noe av det, at det ikke er mulig at de kan ha tatt feil. Men de bekymrer seg jo nå fordi han klager så mye, og hvis de bare hadde hørt på opptaket og sett det som stod, at det ikke er sant det han sa, så vil de jo kanskje og forhåpentligvis innsett at han fortsatt lyver, og vil stille meg i dårlig lys. Jeg er traumatisert av hele greiene, og barnet vår sliter med konsekvensene fortsatt. Men jeg vil ikke gi opp å få frem sannheten. Men hva kan jeg gjøre? Jeg ønsker ikke å bli hetset her med at det alltid er mer bak, så de hadde nok grunn. Jeg kan ikke fortelle alt, for det er så mye og vondt. Men nei, de tok feil, han er et dårlig menneske, og bvt har ikke alltid rett i det de gjør. Er det noen som kan gi meg noen gode råd? På forhånd takk❤️ Anonymkode: 710ac...56e 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Prøv å se saken litt utenfra. De de nye i bvtj nå ser er en mor som kun fokuserer på å skulle bevise at tidligere ting er feil. De ser ikke en mor som møter dem og prøver å vise dem at her er det ikke noe feil nå, kun at det ikke var noe feil da. Jeg skjønner at det er jævlig å bli beskyldt feil og at man ønsker å bevise sin uskyld. Men av og til er det beste for barnet og deg selv å greie å legge fortiden bak og fokusere på her å nå. Det er ikke rettferdig, men det er det beste for barnet. Anonymkode: 2b7fc...881 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøv å se saken litt utenfra. De de nye i bvtj nå ser er en mor som kun fokuserer på å skulle bevise at tidligere ting er feil. De ser ikke en mor som møter dem og prøver å vise dem at her er det ikke noe feil nå, kun at det ikke var noe feil da. Jeg skjønner at det er jævlig å bli beskyldt feil og at man ønsker å bevise sin uskyld. Men av og til er det beste for barnet og deg selv å greie å legge fortiden bak og fokusere på her å nå. Det er ikke rettferdig, men det er det beste for barnet. Anonymkode: 2b7fc...881 Han kommer til å fortsette til barnet er voksent, det er derfor jeg har så lyst å få fram sannheten nå, for dette skjer hele tiden, han "bekymrer" seg og jeg blir gransket. Barnet ønsker å flytte til meg, og jeg kan ikke annet å si at han er ønsket, men det går ikke nå. Så far krever at den første dommen skal vises til barnet som grunn til at det ikke går. Han har overbevist familiveileder om at det er det rette å gjøre, og dermed blir det lagt press på meg om at skal gjøres. Jeg sier nei, for dommen er på feil grunnlag. Og siden bvt har lagt det opp som et tema nå, føler jeg at jeg må få en mulighet til å forsvare meg mot det som er feil. Jeg har ikke sagt noe om dette med opptak og vist til gamle papirer ennå, men det frister veldig siden jeg ser dette som en mulighet å få fram at han er en løgner. Ts. Anonymkode: 710ac...56e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Noen innen bvt som kan hjelpe meg? Ts. Anonymkode: 710ac...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå