AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Noen som har erfaringer med nautisk svimmelhet? Har fått det den igjen siste uken og er utrolig redd for hjernesvulst. Fikk det for ca et år siden, men har hatt lang pause siden da. Anonymkode: c14a6...9b6
Minya Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Ja, men jeg har fibromyalgi *og* bivirkninger på medisiner, så det er til dels normalt. Det er større sjanse for at du har noe annet enn hjernesvulst, og de aller fleste årsakene til nautisk vertigo er som regel ufarlige, selv om det kan oppleves ekkelt som faen.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Hadde det i 3-4 mnd for noen år siden. Var helt grusomt. Fikk MR av hodet og. Fant aldri ut av hva det var. Var så uvel og uggen samtidig. Anonymkode: d43b6...756
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Minya skrev (13 timer siden): Ja, men jeg har fibromyalgi *og* bivirkninger på medisiner, så det er til dels normalt. Det er større sjanse for at du har noe annet enn hjernesvulst, og de aller fleste årsakene til nautisk vertigo er som regel ufarlige, selv om det kan oppleves ekkelt som faen. Håper du har rett, tusen takk! Håper du føler deg bedre Anonymkode: c14a6...9b6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde det i 3-4 mnd for noen år siden. Var helt grusomt. Fikk MR av hodet og. Fant aldri ut av hva det var. Var så uvel og uggen samtidig. Anonymkode: d43b6...756 Har du kjent noe siden da eller har det gått helt over? Anonymkode: c14a6...9b6
AprilLudgate Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Jepp, har krystallsyke i midtre buegang. Og ppps.
Hensatt Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Krystallsyke, virus på balansenerven, stiv nakke, stress osv. Mye det kan være og ofte henger flere av de sammen, men det høres ikke ut som hjernesvulst. For å roe din egen bekymring kan du uansett få tatt en MR for sikkerhets skyld. Jeg var selv gjennom mange utredninger før de fant ut at jeg hadde også hadde krystallsyke. Krystallanfallene kom lenge etter stress , angst, stiv nakke osv. Ting henger sammen og begynner ofte med det ene eller andre og fører det andre med seg så sykdomsbildet blir sammensatt og vanskelig å finne riktig diagnose og behandling. Men man må begynne i en ende og utelukke det ene etter det andre.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Ja har det nå. Tok alt av blodprøver, nevrologiske tester og MR. Alle prøvene var fine. Viste seg å være virus på balansenerven. Hør med legen din og ta evt. prøver. Var også redd for hjerneslag og svulst da det er et kjent fenomen i familien. Anonymkode: dd87c...184
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Blizz1 skrev (7 timer siden): Krystallsyke, virus på balansenerven, stiv nakke, stress osv. Mye det kan være og ofte henger flere av de sammen, men det høres ikke ut som hjernesvulst. For å roe din egen bekymring kan du uansett få tatt en MR for sikkerhets skyld. Jeg var selv gjennom mange utredninger før de fant ut at jeg hadde også hadde krystallsyke. Krystallanfallene kom lenge etter stress , angst, stiv nakke osv. Ting henger sammen og begynner ofte med det ene eller andre og fører det andre med seg så sykdomsbildet blir sammensatt og vanskelig å finne riktig diagnose og behandling. Men man må begynne i en ende og utelukke det ene etter det andre. Tusen takk! Har ikke vondt i nakken men har hatt veldig mange problemer med stiv rygg og stiv nakke så kan hende det ligger noe i det. Anonymkode: c14a6...9b6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 AprilLudgate skrev (7 timer siden): Jepp, har krystallsyke i midtre buegang. Og ppps. Håper du blir bedre! Anonymkode: c14a6...9b6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja har det nå. Tok alt av blodprøver, nevrologiske tester og MR. Alle prøvene var fine. Viste seg å være virus på balansenerven. Hør med legen din og ta evt. prøver. Var også redd for hjerneslag og svulst da det er et kjent fenomen i familien. Anonymkode: dd87c...184 Håper du blir bedre! Anonymkode: c14a6...9b6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja har det nå. Tok alt av blodprøver, nevrologiske tester og MR. Alle prøvene var fine. Viste seg å være virus på balansenerven. Hør med legen din og ta evt. prøver. Var også redd for hjerneslag og svulst da det er et kjent fenomen i familien. Anonymkode: dd87c...184 Er ikke ts, beklager at jeg spør her! men hvirdan fant du ut at det var virus på balansenerven? Er det farlig? Går det over av seg selv? Er selv veldig svimmel, hver dag! Vært det i snart 3 mnd. Spesielt når jeg står i ro, eller beveger på meg! Synes det er så sykt mange som er svimmel her for tiden, hva skjer!😅😅 Anonymkode: 8113a...08f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk! Har ikke vondt i nakken men har hatt veldig mange problemer med stiv rygg og stiv nakke så kan hende det ligger noe i det. Anonymkode: c14a6...9b6 Stiv nakke kan føre til nautisk svimmelhet- cervikogen svimmelhet (nakkesvimmelhet) Anonymkode: efdda...0f4
AprilLudgate Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er ikke ts, beklager at jeg spør her! men hvirdan fant du ut at det var virus på balansenerven? Er det farlig? Går det over av seg selv? Er selv veldig svimmel, hver dag! Vært det i snart 3 mnd. Spesielt når jeg står i ro, eller beveger på meg! Synes det er så sykt mange som er svimmel her for tiden, hva skjer!😅😅 Anonymkode: 8113a...08f Sjekk FBgruppa for langvarig svimmelhet og krystallsyke. Du får gode svar der
Einus Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Tror reisesyketabletter kan hjelpe for kort varighet mot krystallsyke.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 Einus skrev (16 timer siden): Tror reisesyketabletter kan hjelpe for kort varighet mot krystallsyke. Hvilke da? Anonymkode: c14a6...9b6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Fikk det akutt en gang, var et lite hjerneslag. Ble sendt i ambulanse på sykehuset og lagt rett på trombolyse, gikk bra uten varige mén. Anonymkode: e314f...0a5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 17.41): Fikk det akutt en gang, var et lite hjerneslag. Ble sendt i ambulanse på sykehuset og lagt rett på trombolyse, gikk bra uten varige mén. Anonymkode: e314f...0a5 Beklager, trist å høre! Godt å høre at det gikk fint Anonymkode: c14a6...9b6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 Hva er forskjell på nautisk svimmelhet og å være sjøsyk? Anonymkode: 1226d...103
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 Hadde det akutt for noen uker siden, de trodde det var drypp. Anonymkode: 74ea6...bc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå