AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Jepp, som tittelen beskriver; har en 14 mnd gammel som våkner ca 1 gang i timen for pupp gjennom hele natten. Nå begynner jeg så smått å bli litt frynsete av hele opplegget. Har vært tilbake i full jobb noen mnd, og denne livsstilen her tærer på! I tillegg har vi et barn til, på 3 - som også fortjener en mor med litt energi! Vi har forsøkt at pappa tar over osv, men jeg klarer bare ikke å høre på at ungen HYLSKRIKER. Og da mener jeg sånn at han blir blå i ansiktet, hoster og kaster opp. Da tar jeg minste motstands vei og slenger ut gymsokken. 🥵 Så absolutt et tilfelle av som man reder ligger man, men trenger veldig gjerne noen helt konkrete tips og suksesshistorier nå. OG, kan jeg kutte ammingen tvert nå? Eller må han fortsatt avvennes? Anonymkode: 4e5e9...1ea
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jepp, som tittelen beskriver; har en 14 mnd gammel som våkner ca 1 gang i timen for pupp gjennom hele natten. Nå begynner jeg så smått å bli litt frynsete av hele opplegget. Har vært tilbake i full jobb noen mnd, og denne livsstilen her tærer på! I tillegg har vi et barn til, på 3 - som også fortjener en mor med litt energi! Vi har forsøkt at pappa tar over osv, men jeg klarer bare ikke å høre på at ungen HYLSKRIKER. Og da mener jeg sånn at han blir blå i ansiktet, hoster og kaster opp. Da tar jeg minste motstands vei og slenger ut gymsokken. 🥵 Så absolutt et tilfelle av som man reder ligger man, men trenger veldig gjerne noen helt konkrete tips og suksesshistorier nå. OG, kan jeg kutte ammingen tvert nå? Eller må han fortsatt avvennes? Anonymkode: 4e5e9...1ea Kutt nattammingen tvert… en så stor unge har virkelig ikke behov for mat på natten. Du må stå i det rett å slett. Far må ta legging og netter, du må bare holde avstand ellers er det tilbake til start og det blir mye værre for både dere og barnet. Anonymkode: e94b7...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Trenger ikke nattamme lengre. La far ta det. Barnet lukter melken hos deg. Kanskje det er for lite mat ved leggetider? Gi grøt og melk på flaske når barnet legger seg. Kanskje barnet søker trygghet? Sov på en madrass ved siden av og se om det hjelper? Klør i tenner? Mye inntrykk i bhg? Anonymkode: cee41...f2d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Sånn var datteren min også. Jeg kuttet ammingen tvert, for det nyttet ikke å hverken trøste eller være i rommet så lenge hun visste jeg hadde pupp 😅 tok avvenning i forbindelse med at jeg måtte reise bort tre netter. Hun var med far, og selv om det var baluba så gikk det faktisk overraskende greit da jeg kom hjem igjen. Anonymkode: a7adf...1f7
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Flaske! Pumpet og ga flaske på kvelden fra 8 mnd og da sov han så og si hele natta. Han koste seg med flaske og fikk i seg mer ved det enn amming. Ved 14 mnd burde ungen få nok fast føde ved siden av at nattamming ikke burde være et tema lenger.
mingus Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kutt nattammingen tvert… en så stor unge har virkelig ikke behov for mat på natten. Du må stå i det rett å slett. Far må ta legging og netter, du må bare holde avstand ellers er det tilbake til start og det blir mye værre for både dere og barnet. Anonymkode: e94b7...3b7 Nei, det blir ikke nødvendigvis verre. Snakker av erfaring. Gjør du det? Ungen er veldig liten enda, det er ikke snakk om en toåring liksom. Bare et lite barn som sover urolig og søker trøst og nærhet hos mammaen sin. Edit; TS går gjennom det samme med min på 13 mnd de siste to tre dagene og holder på å bli gal, men vet det er en fase som går over snart. Vi koser oss mens vi kan. Tenkte å trappe ned over et par mnd nå også slutte rundt sommeren, så skal pappaen ta henne på natta. Endret 8. mars 2023 av mingus
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 Hvis du vil ha så lite skriking som mulig så burse du innføre fast leggerutine, være nazi på duppetidee også legge ungen akkurat den han/hun er trøtt (ikke overtrøtt eller for tidlig). Er barn trøtte sovner de uansett kjappere. Med fast leggerutine vet de hva som skjer og innstiller seg på at det er legging. Slik de har det når de sovner er slik de vil ha det når de våkner mellom søvnsykluser. Hvis du klarer å få de rul å sovne uten amming vil de ikke trenge amming når de våkner mellom søvnsykluser. Legg ammingen til først i leggerutinen. Funka her! 25 min gråt i fars armer første kveld. 2 neste og sovna.momentant dag 3. Dette er.ikke Ferber, var lå ved siden av hele tiden. Og siden babyen ikke sovna til amming, men med en voksen ved siden av seg sovna han kjapt mellom søvnsyklusene natta igjennom. Fra å ha ammet hver time til amme 1-2 ganger pr natt. Anonymkode: e9eda...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå