Arild37 Skrevet 8. mars 2023 #21 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det ingen tog og slikt da? Aldri hørt om denne mannsdagen. Ikke at jeg tror noen ville tatt sutremenn seriøst uansett. Er det noe incels har funnet på? Hva blir det neste? Milliardærdagen for milliardærer som synes synd på seg selv i Sveits? Anonymkode: bd208...eb3 At du hater menn er din sak, men selv om kvinner har flere utfordringer i dagens samfunn, så betyr ikke det at vi ikke har utfordringer som er unike for menn, at du kaller det å ta opp dette for syting sier egentlig mest om deg. Men nå er det ikke mannedagen som er tema her, er tross alt kvinnedagen, så tror vi legger den død 4
Macro Skrevet 9. mars 2023 #22 Skrevet 9. mars 2023 (endret) Arild37 skrev (8 timer siden): At du hater menn er din sak, men selv om kvinner har flere utfordringer i dagens samfunn, så betyr ikke det at vi ikke har utfordringer som er unike for menn, at du kaller det å ta opp dette for syting sier egentlig mest om deg. Men nå er det ikke mannedagen som er tema her, er tross alt kvinnedagen, så tror vi legger den død Han/hun ventet på kvinnedagen mer enn oss. Endret 9. mars 2023 av Macro
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #23 Skrevet 9. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Kvinnedagen er ingen gavedag. Det er en kampdag. Vennligst ikke gjør den om til noe wannabe valentines bruke-penger-på-tull-dag. Anonymkode: 367a8...a1b Stemmer. Anonymkode: 25c10...77d 2
frøkna Skrevet 9. mars 2023 #24 Skrevet 9. mars 2023 Jeg fikk faktisk en plante av samboer i dag. Hyggelig nok, men tenker ikke at kvinnedagen er noe dag som markeres med gaver. Man skal løfte frem kvinners sak politisk.
Helene1982 Skrevet 9. mars 2023 #25 Skrevet 9. mars 2023 frøkna skrev (5 minutter siden): Jeg fikk faktisk en plante av samboer i dag. Hyggelig nok, men tenker ikke at kvinnedagen er noe dag som markeres med gaver. Man skal løfte frem kvinners sak politisk. Enig. Ingen trenger gaver, men det er hyggelig om noen sier gratulerer med dagen, da jeg leser det som at de støtter kvinner og deres utfordringer. Det betyr ikke at de ikke støtter menn. 2
Honey Dew Skrevet 9. mars 2023 #26 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor er det ingen tog og slikt da? Aldri hørt om denne mannsdagen. Ikke at jeg tror noen ville tatt sutremenn seriøst uansett. Er det noe incels har funnet på? Hva blir det neste? Milliardærdagen for milliardærer som synes synd på seg selv i Sveits? Anonymkode: bd208...eb3 Hvis du mener at menn sutrer, sutrer jo kvinnenr enda mer pga kvinnedagen.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #28 Skrevet 11. mars 2023 Samme grunn som at Ku Klux Klan ikke får gaver av afro-amerikanere. Anonymkode: 77a22...ec4
herzeleid Skrevet 11. mars 2023 #29 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 18.46): Morsdag = mor får gaver. Farsdag = far får gaver. Kvinnedagen = ??? Det er en viss logisk brist her altså 🤔🤔🤔 Anonymkode: 82e26...eae Fordi kvinnedagen i hovedsak er en kampdag for en svært begrenset andel av norske kvinner og ikke en feiring av kvinner som sådan, i motsetning til morsdagen som er en feiring av mødre. En nær sammenligning er kanskje arbeidernes dag, der de færreste markerer denne og det for de fleste vil være lite naturlig å dele ut gaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå