AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Jeg aner ikke hvor jeg skal skrive så jeg skriver her. Min far ble urettmessig anmeldt når jeg var ungdom og det gikk ikke bare utover han, men også utover meg. Det er 30 år siden nå! Husker jeg måtte i avhør i Bergen. Han bodde i en annen kommune. Tror dere anmeldelsen finnes ennå, og jeg må vel ta kontakt med politidistriktet han bodde i og Bergen politikammer for å få ut referat fra avhørene. 🤷♀️ Anonymkode: 8a0e3...2e7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 https://www.ung.no/oss/286234 Kanskje dette hjelper Anonymkode: 4883c...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.ung.no/oss/286234 Kanskje dette hjelper Anonymkode: 4883c...ff3 Takk, jeg skal ringe politiet i Bergen. Jeg må vite hvem som kom med anklager mot min far og som gjorde at min far ble anmeldt og jeg ble nektet å se han igjen før han døde. Jeg blir så lei og sint! Anonymkode: 8a0e3...2e7 5
Gjest Chroma Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk, jeg skal ringe politiet i Bergen. Jeg må vite hvem som kom med anklager mot min far og som gjorde at min far ble anmeldt og jeg ble nektet å se han igjen før han døde. Jeg blir så lei og sint! Anonymkode: 8a0e3...2e7 Hvis anklagene var grunnløse, hvorfor ble du nektet å se han?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Du har rett til innsyn i ditt eget avhør, men du har ikke rett til innsyn i saken eller selve anmeldelsen. Anonymkode: 847a5...5e9 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Chroma skrev (5 minutter siden): Hvis anklagene var grunnløse, hvorfor ble du nektet å se han? De trodde han hadde rørt meg, jeg ble sendt bort. Han har aldri gjort meg noe eller rørt meg. Jeg vet det var mange som var sure på han den gang fordi foreldrene mine var midt i en skilsmisse. Min mor bodde et annet sted i landet enn meg, mine søstrer og vår far. Men han har aldri rørt meg på noen som helst måte! Jeg leser i en gammel dagbok fra tida jeg ble sendt bort og det står min far er anmeldt og jeg måtte i flere avhør, jeg husker ikke hva vi snakket om i avhørene , jeg hadde nok ingenting galt å si om min far. Men jeg skjønte ikke den gang hvorfor jeg måtte være på Haukeland sammen med andre misbrukte barn og senere på et hjem med andre ungdommer. Og jeg fikk ikke besøke min far på sykehuset før han døde. Jeg skulle ønske det var en eneste advokat i Norge som ville hjelpe meg å nøste opp, men ingen bryr seg om gamle saker. Anonymkode: 8a0e3...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har rett til innsyn i ditt eget avhør, men du har ikke rett til innsyn i saken eller selve anmeldelsen. Anonymkode: 847a5...5e9 Mhm, men det er en start. 🙄 Anonymkode: 8a0e3...2e7
Gjest Chroma Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De trodde han hadde rørt meg, jeg ble sendt bort. Han har aldri gjort meg noe eller rørt meg. Jeg vet det var mange som var sure på han den gang fordi foreldrene mine var midt i en skilsmisse. Min mor bodde et annet sted i landet enn meg, mine søstrer og vår far. Men han har aldri rørt meg på noen som helst måte! Jeg leser i en gammel dagbok fra tida jeg ble sendt bort og det står min far er anmeldt og jeg måtte i flere avhør, jeg husker ikke hva vi snakket om i avhørene , jeg hadde nok ingenting galt å si om min far. Men jeg skjønte ikke den gang hvorfor jeg måtte være på Haukeland sammen med andre misbrukte barn og senere på et hjem med andre ungdommer. Og jeg fikk ikke besøke min far på sykehuset før han døde. Jeg skulle ønske det var en eneste advokat i Norge som ville hjelpe meg å nøste opp, men ingen bryr seg om gamle saker. Anonymkode: 8a0e3...2e7 Så grusomt! Da forstår jeg at du ikke klarer å legge det fra deg. Men, hva godt vil det gjøre å finne ut hvem som anmeldte? Og å få innsyn? Hva vil det forandre for deg? Forstår deg veldig godt altså.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 Chroma skrev (Akkurat nå): Så grusomt! Da forstår jeg at du ikke klarer å legge det fra deg. Men, hva godt vil det gjøre å finne ut hvem som anmeldte? Og å få innsyn? Hva vil det forandre for deg? Forstår deg veldig godt altså. Jeg vil få fred i hjertet, og jeg vil renvaske min far. Jeg må vite alt ellers vil jeg aldri få fred! Det er noe jeg bare må gjøre, men jeg vet ikke hvordan eller hvor jeg skal starte. Anonymkode: 8a0e3...2e7 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil få fred i hjertet, og jeg vil renvaske min far. Jeg må vite alt ellers vil jeg aldri få fred! Det er noe jeg bare må gjøre, men jeg vet ikke hvordan eller hvor jeg skal starte. Anonymkode: 8a0e3...2e7 Selv om han aldri har gjort deg noe så betyr ikke det at han aldri har gjort noe mot noen andre. Min overgriper utsatte meg for grove seksuelle overgrep fra jeg var 6 år og gjennom hele barneskolen. Han rørte aldri sine barn. De tror den dag i dag at han er uskyldig. At han var en god far for dem tviler jeg ikke på, at han var den som ødela livet mitt er også en sannhet. Verden er ikke svart/hvitt. Jeg skjønner at mye urett ble begått mot deg, men det er ikke offeret sin feil. Det er de som nekter dere samvær som har skylden her. Vil du virkelig ødelegge livet til en person som var modig nok til å si ifra om overgrepene hen ble utsatt for? Noe vedkommende forhåpentligvis har greid å lagt bak seg nå og lever er greit liv. Vil du traumatisere et annet menneske så mye? Jeg kan aldri forestille meg at din far ønsker at datteren hans skulle gjøre noe så egoistisk og vondt mot et annet menneske. Anonymkode: 847a5...5e9 9 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Selv om han aldri har gjort deg noe så betyr ikke det at han aldri har gjort noe mot noen andre. Min overgriper utsatte meg for grove seksuelle overgrep fra jeg var 6 år og gjennom hele barneskolen. Han rørte aldri sine barn. De tror den dag i dag at han er uskyldig. At han var en god far for dem tviler jeg ikke på, at han var den som ødela livet mitt er også en sannhet. Verden er ikke svart/hvitt. Jeg skjønner at mye urett ble begått mot deg, men det er ikke offeret sin feil. Det er de som nekter dere samvær som har skylden her. Vil du virkelig ødelegge livet til en person som var modig nok til å si ifra om overgrepene hen ble utsatt for? Noe vedkommende forhåpentligvis har greid å lagt bak seg nå og lever er greit liv. Vil du traumatisere et annet menneske så mye? Jeg kan aldri forestille meg at din far ønsker at datteren hans skulle gjøre noe så egoistisk og vondt mot et annet menneske. Anonymkode: 847a5...5e9 Ok så fordi du ble det så antar du alle som er anklaget og anmeldt er skyldig i overgrep.. om ikke så sine egne så IALLFALL noen andre. Bv trodde ting om meg fordi andre sa ting om meg og de trodde ikke på meg, sikkert fordi det har skjedd andre. Men du skal ikke anklage min far for noe jeg med hånden på hjerte kan sverge Gud på jeg vet han aldri har gjort. Det er notert! Anonymkode: 8a0e3...2e7 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok så fordi du ble det så antar du alle som er anklaget og anmeldt er skyldig i overgrep.. om ikke så sine egne så IALLFALL noen andre. Bv trodde ting om meg fordi andre sa ting om meg og de trodde ikke på meg, sikkert fordi det har skjedd andre. Men du skal ikke anklage min far for noe jeg med hånden på hjerte kan sverge Gud på jeg vet han aldri har gjort. Det er notert! Anonymkode: 8a0e3...2e7 Sånn løst gjettet tenker jeg du bør se på din egen mor, ex kjærester av din far hvem hadde noe å hevne/vinne på det her.. Anonymkode: 15bb0...1e5 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Selv om han aldri har gjort deg noe så betyr ikke det at han aldri har gjort noe mot noen andre. Min overgriper utsatte meg for grove seksuelle overgrep fra jeg var 6 år og gjennom hele barneskolen. Han rørte aldri sine barn. De tror den dag i dag at han er uskyldig. At han var en god far for dem tviler jeg ikke på, at han var den som ødela livet mitt er også en sannhet. Verden er ikke svart/hvitt. Jeg skjønner at mye urett ble begått mot deg, men det er ikke offeret sin feil. Det er de som nekter dere samvær som har skylden her. Vil du virkelig ødelegge livet til en person som var modig nok til å si ifra om overgrepene hen ble utsatt for? Noe vedkommende forhåpentligvis har greid å lagt bak seg nå og lever er greit liv. Vil du traumatisere et annet menneske så mye? Jeg kan aldri forestille meg at din far ønsker at datteren hans skulle gjøre noe så egoistisk og vondt mot et annet menneske. Anonymkode: 847a5...5e9 Herregud. Nå dikter du opp eventyr om TS sin situasjon. 🙈 Anonymkode: e205a...492 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har fått svar på det jeg lurte på øverst i tråden, så takk for meg. Anonymkode: 8a0e3...2e7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sånn løst gjettet tenker jeg du bør se på din egen mor, ex kjærester av din far hvem hadde noe å hevne/vinne på det her.. Anonymkode: 15bb0...1e5 Du prøver og sette griller i hode på meg, men det klare du dessverre ikke. Jeg forlater tråden nå, takk for meg. Anonymkode: 8a0e3...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om han aldri har gjort deg noe så betyr ikke det at han aldri har gjort noe mot noen andre. Min overgriper utsatte meg for grove seksuelle overgrep fra jeg var 6 år og gjennom hele barneskolen. Han rørte aldri sine barn. De tror den dag i dag at han er uskyldig. At han var en god far for dem tviler jeg ikke på, at han var den som ødela livet mitt er også en sannhet. Verden er ikke svart/hvitt. Jeg skjønner at mye urett ble begått mot deg, men det er ikke offeret sin feil. Det er de som nekter dere samvær som har skylden her. Vil du virkelig ødelegge livet til en person som var modig nok til å si ifra om overgrepene hen ble utsatt for? Noe vedkommende forhåpentligvis har greid å lagt bak seg nå og lever er greit liv. Vil du traumatisere et annet menneske så mye? Jeg kan aldri forestille meg at din far ønsker at datteren hans skulle gjøre noe så egoistisk og vondt mot et annet menneske. Anonymkode: 847a5...5e9 ...Hæ? Anonymkode: c3ca9...dd9 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 Alle kan anmelde alle. Det er ikke vesentlig. Poenget er hva som skjedde med anmeldelsen. Ble den henlagt? Ble det tatt ut tiltale? Ble han dømt? Anonymkode: 1803c...76c 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ok så fordi du ble det så antar du alle som er anklaget og anmeldt er skyldig i overgrep.. om ikke så sine egne så IALLFALL noen andre. Bv trodde ting om meg fordi andre sa ting om meg og de trodde ikke på meg, sikkert fordi det har skjedd andre. Men du skal ikke anklage min far for noe jeg med hånden på hjerte kan sverge Gud på jeg vet han aldri har gjort. Det er notert! Anonymkode: 8a0e3...2e7 Men BV kan jo ikke straffe faren din? Hva med de andre søsknene dine? Hva sier de? Det må jo være noen nær dere som anmeldte faren din i så fall, siden det ble tatt så alvorlig. Og det må jo være sterke indisier på at han har begått overgrep, siden du ikke fikk møte han igjen. Det er jo sånn at barn som er utsatt for overgrep får møte foreldrene igjen (da gjerne med tilsyn), så lenge det ikke er særlige grunner for at barnet ikke skal møte overgriperen igjen (eks. fordi det er skadelig for barnets psykiske helse). Anonymkode: 98f7d...828 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 Fant du ut av hvem det var? Var det er familiemedlem/en du kjente? Håper du fikk svar/litt ro i sjela ❤️ Anonymkode: 8a8da...760 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alle kan anmelde alle. Det er ikke vesentlig. Poenget er hva som skjedde med anmeldelsen. Ble den henlagt? Ble det tatt ut tiltale? Ble han dømt? Anonymkode: 1803c...76c Han ble anmeldt og inn til avhør, ikke dømt. Han døde halvt år senere. Anonymkode: 8a0e3...2e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå