Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å bytte jobb. Redd for å angre, redd for å ikke mestre arbeidsoppgavene, redd for å ikke bli likt eller i det hele tatt å trives i ny jobb.

Jeg har jobbet i nåværende bransje i 8 år, har ikke utviklet meg faglig, føler jeg har stagnert og hodet har blitt bomull. Det eneste er at jeg kan systemet, oppgavene og hverdagen flyter. Jobben er fast og trygg, men jeg har ingen motivasjon, ingen mestring. Jeg føler jeg trenger nye arbeidsoppgaver, møte nye mennesker, nytt miljø osv, men frykter gresset ikke er grønnere på den andre siden. 

Jeg er 33 år og har ingen planer om å jobbe i samme sted til jeg går av med pensjon. 

Anonymkode: b98e7...db3

AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 19bf8...e18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det AKKURAT som deg. Hva skal vi gjøre?🥺

Anonymkode: 0fa4d...d4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har det AKKURAT som deg. Hva skal vi gjøre?🥺

Problemet er at jeg ser potensial i andre, jeg tenker de fint kan bytte jobb men når det gjelder meg selv så er usikkerheten på 100. Så for din del hadde jeg sikkert sagt SØK!

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det verste som kan skje? Trives du ikke i ny jobb kan du søke andre jobber.

Anonymkode: 410d0...68b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er at jeg ser potensial i andre, jeg tenker de fint kan bytte jobb men når det gjelder meg selv så er usikkerheten på 100. Så for din del hadde jeg sikkert sagt SØK!

Jeg har det likt. Redd for å ikke mestre, ikke trives, redd for å brute ut av den kjente og trygge arbeidshverdagen, selv om jeg har stagnert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det verste som kan skje? Trives du ikke i ny jobb kan du søke andre jobber.

Anonymkode: 410d0...68b

Det verste er at jeg angrer, da kan jeg ikke søke meg tilbake og kanskje aldri finne en jobb som jeg kan. Jeg har mastergrad men tror alt i livet mitt er flaks. Så hvis jeg mister denne jobben som er "flaks" så er det ikke sikkert jeg finner noe lignende.

Skrevet

Tror det du føler gjelder  veldig mange, kanskje spesielt kvinner.

Det er viktig å ta et steg, på utsiden av seg selv. Hva er det du er god på, hva er det andre liker med deg. Er sikker på at du kan skrive en lang liste med positive  punkt  

Utvikking er for mange veldig viktig og jeg forstår deg som at dette er viktig for deg. Tror du vil angre om du ikke bare sier til deg selv at nå skal jeg søke. 

Så når prosessen med søking pågår, søknader og interjuer, vil du føle både mestring og redsel. Men ra frem notatene du har skrevet til deg selv, om alt du er god til.

Det eneste jeg tror jeg med sikkerhet kan si, er at det vil ikke bli enklere etterhvert.

Bare å ta steget idag. Lykke til

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du finne en mellomting og søke noe lignende, men med større ansvar? Har du en type jobb der du enkelt kan bytte bransje? Jeg byttet jobb for et par år siden, et par nivå opp fra det jeg gjorde tidligere. Mer ansvar/mandat, men ikke personalansvar, da jeg ikke ønsker det Høyere lønn, fler utfordringer. Jeg skulle gjerne blitt der jeg var, trivdes veldig godt, men det var få utviklingsmuligheter og nesten bare rutine. Jeg savner fortsatt mye med gamlejobben, men selve stillingen er mer spennende, selv om det meste blir rutine etter hvert.

Anonymkode: 46f0a...a2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du finne en mellomting og søke noe lignende, men med større ansvar? Har du en type jobb der du enkelt kan bytte bransje? Jeg byttet jobb for et par år siden, et par nivå opp fra det jeg gjorde tidligere. Mer ansvar/mandat, men ikke personalansvar, da jeg ikke ønsker det Høyere lønn, fler utfordringer. Jeg skulle gjerne blitt der jeg var, trivdes veldig godt, men det var få utviklingsmuligheter og nesten bare rutine. Jeg savner fortsatt mye med gamlejobben, men selve stillingen er mer spennende, selv om det meste blir rutine etter hvert.

Anonymkode: 46f0a...a2f

Mulighetene er der, det handler bare om min redsel 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...