AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Vi har nå totalrenovert en eldre bolig fra 80-tallet. Boligen har akkurat nok soverom til oss som bor i huset, vi har dessverre ikke gjesterom. Vi har laget kjellestue som er meningen at skal brukes av min eldste sønn som er fra et tidligere forhold. Vi har to barn til sammen. Nå har tydeligvis min samboer snakket med svigermor og snudd helt, nå er det ikke godt nok med sovesofa i kjellerstuen. Hun må ha seng når hun er på besøk.. Det er ikke snakk om en stor kjellerstue, men plass til sofa, bord, tv, litt oppbevaring og det er det. Så hvis det skal stå en seng der inne så er det faktisk ikke plass til noen sofa. Jeg har bestilt en ganske dyr sovesofa fra sofacompany som blir til dobbel sovesofa, så det er ikke sånn at jeg har kjøpt det kjipeste hun skal ligge på. Samboeren min blånekter på noen annen løsning enn at moren skal ha seng der inne, fordi «han bestemmer» og han skal «innrede» rommet til hele familien.. Men kjellerstuen har hele veien vært ment som et oppholdssted for ungdommen i hus og hans venner da det er rett ved siden av rommet hans. Og hans soverom er det eneste i kjelleretasjen. Men nå når jeg sa nei til dette, så skal liksom samboeren min også begynne å bruke det, kun på trass.. Og han ser ikke hvor urimelig han er i det hele tatt! Svigermor besøker oss kun 1 gang i året og resten av tiden besøker vi henne. Så at vi skal innrede huset etter henne og ikke oss som bor her hele tiden er helt uaktuelt for meg! Hva i alle dager sier jeg til han for å få han til å se at han er urimelig? Anonymkode: f5039...52e 13
c_buk Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Si "nei, du er urimelig ". Hører han ikke på deg så er han en ubrukelig idiot. 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 8. mars 2023 Dersom svigermor (eller noen andre, for den saks skyld) ikke liker sovemulighetene som blir tilbudt så er de velkomne til å booke et hotellrom i steden. For egen regning, selvsagt. At et rom skal innredes for å passe til noen som er i boligen et fåtall ganger i året, på bekostning av de som bor der fast, er vanvidd. Har du spurt samboeren din hvordan han klarer å se en slags snål form for logikk i dette? 🤔 Anonymkode: e6d4d...c9c 44 13
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 For å få det riktig, har sønnen din eget soverom på lik linje med resten av familien ? Skal kjellerstuer brukes som en TVstue / oppholdsrom? Mannen vil heller ha inn en seng til sin mor istedenfor for sovesofa ? Anonymkode: 2ca17...33c 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 c_buk skrev (Akkurat nå): Si "nei, du er urimelig ". Hører han ikke på deg så er han en ubrukelig idiot. Det har jeg selvfølgelig sagt. Og han mener jeg er urimelig tilbake nå både pga at kjellerstuen hovedsakelig skal brukes av ungdommen i hus og hans venner (dette har vært planen hele veien) og fordi moren hans ikke får ha seng stående her. Jeg sa også at hvis det ikke var godt nok for henne å sove på en sovesofa så var hotell alltids et alternativ.. Jeg kommer godt overens med svigermor altså og er glad i henne, men det finnes grenser. Anonymkode: f5039...52e 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Hva med en dagseng? Anonymkode: 87859...75b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 Vi tar vare på våre foreldre. De er eldre etterhvert. En sovesofa er både kronglete å komme inn i, og vond å sove i. Derfor valgte vi å kjøpe en god kontinentalseng med tilgang på begge sider. Selv om rommet egentlig ikke passet til det. Svigers har også satt inn en god dobbeltseng i kjellerstua, for at gjester skal sove godt der. Det sagt, for oss er det en selvfølge å ta vare på hverandre på den måten. Om det kommer basert på press, og dårlig kommunikasjon, hadde jeg mulig vært vanskelig. Men, du, jeg forstod egentlig hva du var ute etter når du begynte å snakke om en dyr sofa til et tenåringsrom... Har du virkelig ikke noe bedre å gjøre i dag? Anonymkode: f1168...040 3 1
c_buk Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har jeg selvfølgelig sagt. Og han mener jeg er urimelig tilbake nå både pga at kjellerstuen hovedsakelig skal brukes av ungdommen i hus og hans venner (dette har vært planen hele veien) og fordi moren hans ikke får ha seng stående her. Jeg sa også at hvis det ikke var godt nok for henne å sove på en sovesofa så var hotell alltids et alternativ.. Jeg kommer godt overens med svigermor altså og er glad i henne, men det finnes grenser. Anonymkode: f5039...52e Da tenker jeg du har gjort det du kan gjøre. Dere hadde en enighet om det rommet. Så det innreder du bare som planlagt. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 Kan hun ikke låne senga til en av ungene når hun er på besøk, så kan de ta sovesofaen? Vi har en liten fireroms uten gjesterom. Foreldrene mine (skilte) låner rommet til en av ungene når de er her. Funker fint så lenge det ikke er ukesvis. Hadde vi hatt kjellerstue hadde det vært enda mindre problem. Anonymkode: 0caee...d01 35 2 9
Beloved Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Synes det høres urettferdig ut at din sønn skal få soverom+egen kjellerstue mens de andre barna bare får soverom. Kanskje det er det mannen din reagerer litt på innerst inne, og synes at kjellerstua derfor bør ha en dobbeltfunksjon. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å få det riktig, har sønnen din eget soverom på lik linje med resten av familien ? Skal kjellerstuer brukes som en TVstue / oppholdsrom? Mannen vil heller ha inn en seng til sin mor istedenfor for sovesofa ? Anonymkode: 2ca17...33c Ja, selvsagt har han soverom. Men soverommet er ikke så stort at det fungerer som oppholdsrom. Kjellerstuen skal brukes som tv-stue/oppholdsrom ja, tenåringen har selv spart penger og kjøpt inn playstation + diverse andre gadgeter til å bruke der. Samboer vil heller sette inn en seng enn en sofa ja, jeg har kjøpt en sofa med sjeselong som blir om til dobbel sovesofa slik at vi også kan ha gjester der. Anonymkode: f5039...52e 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 Jeg ville fokusert på hvor upraktisk det er at ungdommen skal drive og henge i bestemor sin seng. For det er jo en viss sannsynlighet for at det kommer til å skje. Kan rommet til eldstesønnen være et gjesterom også kan han ta sovesofaen når bestemor er på besøk? Da blir det hans ansvar at rommene er nogenlunde ryddige også, og når han etter hvert flytter ut så kan rommet bli et mer generelt gjesterom? Anonymkode: ce827...fa2 16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 Beloved skrev (Akkurat nå): Synes det høres urettferdig ut at din sønn skal få soverom+egen kjellerstue mens de andre barna bare får soverom. Kanskje det er det mannen din reagerer litt på innerst inne, og synes at kjellerstua derfor bør ha en dobbeltfunksjon. De andre barna er 4 og 2 år gamle, de har forøvrig også egen stue i andre etasje og lider ingen nød😅 Anonymkode: f5039...52e 10 4
Luckiness Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Det må jo være innafor at din samboer skal bruke kjellerstuen også. Det er jo ikke bare ditt hus… Kjøp en god overmadrass som passer til sovesofaen. Kanskje det gir bedre komfort. 4
Gjest Anonyme-meg Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 Var samboeren med på planen om at kjellerstuen skulle være et oppholdsrom for ungdommen da?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville fokusert på hvor upraktisk det er at ungdommen skal drive og henge i bestemor sin seng. For det er jo en viss sannsynlighet for at det kommer til å skje. Kan rommet til eldstesønnen være et gjesterom også kan han ta sovesofaen når bestemor er på besøk? Da blir det hans ansvar at rommene er nogenlunde ryddige også, og når han etter hvert flytter ut så kan rommet bli et mer generelt gjesterom? Anonymkode: ce827...fa2 Sofaen er en 3 seter med sjeselong som brettes ut til en dobbel sovesofa, så ingen sitter eller trør rett oppå det som skal ligges på. Har også foreslått denne løsningen til samboeren min, men det var visst ikke godt nok. Virker som han bare har slått seg helt vrang på det her og at moren SKAL ha sin egen seng og nærmest sitt eget rom i huset😅 Anonymkode: f5039...52e 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 Anonyme-meg skrev (Akkurat nå): Var samboeren med på planen om at kjellerstuen skulle være et oppholdsrom for ungdommen da? Jepp! Vi har jo tegnet og bygget opp kjelleren sammen😅 Anonymkode: f5039...52e 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 Kjøp en sammenleggbar gjesteseng som kan settes inn på rommet. Vipps, så har dere seng😄 Anonymkode: 1e599...5b0 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sofaen er en 3 seter med sjeselong som brettes ut til en dobbel sovesofa, så ingen sitter eller trør rett oppå det som skal ligges på. Har også foreslått denne løsningen til samboeren min, men det var visst ikke godt nok. Virker som han bare har slått seg helt vrang på det her og at moren SKAL ha sin egen seng og nærmest sitt eget rom i huset😅 Anonymkode: f5039...52e Da får han bare være sur. Anonymkode: 7c210...a1a 10
Gjest Anonyme-meg Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp! Vi har jo tegnet og bygget opp kjelleren sammen😅 Anonymkode: f5039...52e Ja da er det litt spesielt å komme med dette nå. Kanksje svigermor kan ligge på rommet til ungdommen og han ligge på sovesofaen de gangene hun er på besøk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå