AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Har en samboer. Vi eier hus sammen, ingen barn. Han er en veldig fin person, snill, omtenksom. Gjør mye i huset. Ikke noe å klage på sånn sett. Men sexlivet er ikke eksisterende. Jeg har prøvd å tatt det opp flere ganger, men det skjer ingenting. Enten er han for sliten, det er for varmt, for kaldt.. synes dette begynner bli veldig frustrerende. Føler han ikke prøver engang å møte meg halvveis. Ønsker barn, er 35 år. Når jeg snakker om det med han, sier han snart.. vi skal prøve snart.. jeg prøver å si hva jeg tenker, men da sier han bare at han vil vente, og vi er to om det. Som jo er sant. For noen uker siden fikk jeg melding av en jeg møtte før jeg traff samboer. Desverre ble det ikke noe den gangen, da han ikke var på et sted i livet hvor det passet med kjæreste. Med han følte jeg vi hadde god kjemi, og de samme ønskene for fremtiden. Samme grunnleggende behov. Så hva nå? Samboer sier han ikke vil miste meg. Og jeg er jo utrlig glad i han og. Men vet ikke om jeg kan leve i et forhold uten sex. Hva ville dere her inne gjort? Anonymkode: dfc16...10c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Aldri lurt å stille slike spørsmål på KG. 90% av responsen på slike tråder er alltid at man skal forlate mannen, stol heller på deg selv Anonymkode: 9eed8...5fc 2 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Med han følte jeg vi hadde god kjemi, og de samme ønskene for fremtiden. Samme grunnleggende behov. Men det har gått år... sannsynligvis har dette endret seg. Synes du bør gjøre opp med deg selv om du vil gå fra din samboer først Anonymkode: 24e14...816 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har en samboer. Vi eier hus sammen, ingen barn. Han er en veldig fin person, snill, omtenksom. Gjør mye i huset. Ikke noe å klage på sånn sett. Men sexlivet er ikke eksisterende. Jeg har prøvd å tatt det opp flere ganger, men det skjer ingenting. Enten er han for sliten, det er for varmt, for kaldt.. synes dette begynner bli veldig frustrerende. Føler han ikke prøver engang å møte meg halvveis. Ønsker barn, er 35 år. Når jeg snakker om det med han, sier han snart.. vi skal prøve snart.. jeg prøver å si hva jeg tenker, men da sier han bare at han vil vente, og vi er to om det. Som jo er sant. For noen uker siden fikk jeg melding av en jeg møtte før jeg traff samboer. Desverre ble det ikke noe den gangen, da han ikke var på et sted i livet hvor det passet med kjæreste. Med han følte jeg vi hadde god kjemi, og de samme ønskene for fremtiden. Samme grunnleggende behov. Så hva nå? Samboer sier han ikke vil miste meg. Og jeg er jo utrlig glad i han og. Men vet ikke om jeg kan leve i et forhold uten sex. Hva ville dere her inne gjort? Anonymkode: dfc16...10c Flott fyr som ikke ønsker sex? Hadde passet meg finfint. Anonymkode: 82a30...2d3 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Har du prøvd å gjøre mer husarbeid? Anonymkode: d65fc...018
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å gjøre mer husarbeid? Anonymkode: d65fc...018 Gjør husarbeid ganske ofte. Han og.
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Flott fyr som ikke ønsker sex? Hadde passet meg finfint. Anonymkode: 82a30...2d3 Han er virkelig en flott fyr. Mer sex og det hadde vært perfekt
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men det har gått år... sannsynligvis har dette endret seg. Synes du bør gjøre opp med deg selv om du vil gå fra din samboer først Anonymkode: 24e14...816 Går jo ikke fra han for han andre. Det gjør jeg ikke. Er for jeg selv ikke føler jeg får det trenger. Hvertfall sånn det er nå
Rødstrupa Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har en samboer. Vi eier hus sammen, ingen barn. Han er en veldig fin person, snill, omtenksom. Gjør mye i huset. Ikke noe å klage på sånn sett. Men sexlivet er ikke eksisterende. Jeg har prøvd å tatt det opp flere ganger, men det skjer ingenting. Enten er han for sliten, det er for varmt, for kaldt.. synes dette begynner bli veldig frustrerende. Føler han ikke prøver engang å møte meg halvveis. Ønsker barn, er 35 år. Når jeg snakker om det med han, sier han snart.. vi skal prøve snart.. jeg prøver å si hva jeg tenker, men da sier han bare at han vil vente, og vi er to om det. Som jo er sant. For noen uker siden fikk jeg melding av en jeg møtte før jeg traff samboer. Desverre ble det ikke noe den gangen, da han ikke var på et sted i livet hvor det passet med kjæreste. Med han følte jeg vi hadde god kjemi, og de samme ønskene for fremtiden. Samme grunnleggende behov. Så hva nå? Samboer sier han ikke vil miste meg. Og jeg er jo utrlig glad i han og. Men vet ikke om jeg kan leve i et forhold uten sex. Hva ville dere her inne gjort? Anonymkode: dfc16...10c Dette er 2 gangen du legger ut denne tråden på 1 time…. !? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har en samboer. Vi eier hus sammen, ingen barn. Han er en veldig fin person, snill, omtenksom. Gjør mye i huset. Ikke noe å klage på sånn sett. Men sexlivet er ikke eksisterende. Jeg har prøvd å tatt det opp flere ganger, men det skjer ingenting. Enten er han for sliten, det er for varmt, for kaldt.. synes dette begynner bli veldig frustrerende. Føler han ikke prøver engang å møte meg halvveis. Ønsker barn, er 35 år. Når jeg snakker om det med han, sier han snart.. vi skal prøve snart.. jeg prøver å si hva jeg tenker, men da sier han bare at han vil vente, og vi er to om det. Som jo er sant. For noen uker siden fikk jeg melding av en jeg møtte før jeg traff samboer. Desverre ble det ikke noe den gangen, da han ikke var på et sted i livet hvor det passet med kjæreste. Med han følte jeg vi hadde god kjemi, og de samme ønskene for fremtiden. Samme grunnleggende behov. Så hva nå? Samboer sier han ikke vil miste meg. Og jeg er jo utrlig glad i han og. Men vet ikke om jeg kan leve i et forhold uten sex. Hva ville dere her inne gjort? Anonymkode: dfc16...10c Gått videre. Så lenge dere ikke har barn så har du den frigheten å gjøre hva du vil uten å måtte ta hensyn til andre. Hadde aldri blitt i sexløst forhold i sånn situasjon. Er kvinne forresten Anonymkode: af6d3...c37 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 Om han ikke aksepterte parterapi/sexolog asap ville jeg dratt. Anonymkode: 0f9ac...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 Samme svar som i forrige tråd. Nei, det er jo umulig det. Jeg vil gjerne fikse der og at det skal fungere, for han er så fin på andre områder. Men ingenting jeg gjør hjelper. Gnisten blir liksom litt borte. Men dét du vil fikse, er presis som det skal være. Etter hans mening. Ingen barn, ingen sex - perfekt! Hans største problem er at du maser om endringer han ikke er interessert i. Men han har heldigvis funnet en løsning: Når du maser, jatter han med og sier 'Jaja, skal nok, lover!!!', for så slutter du for en stund. Inntil du skjønner ingenting skjedde denne gangen heller. Så blir det en ny runde med mas og tomme løfter. Og ingenting skjer. Prøv å lese tråden nedenfor. Du bør kjenne igjen mønsteret. Han lover endringer, hun (TS) klarer ikke å innse hun blir lurt, ingenting skjer. Hun har spilt fire år av sitt liv på å vente. Hadde selvfølgelig aldri vært utro. Har forsøkt å prate med han, men får prøve igjen. Er så veldig lei det og.. Du har forsøkt å prate med ham, men har han forsøkt å høre på deg? Nei. Han trenerer og saboterer. Det er venteposisjon-tekknikken igjen. Du føler du ikke kan gjøre noe før du har snakket med ham. Han unnviker samtalen. Er for sliten, kanskje neste uke. Du føler du først kan handle når han har forstått. Han forstår ingenting, aldri... du må forklare det bedre. Neste uke, kanskje. Du ber om svar, ja eller nei. Du får aldri det klokkeklare ja'et eller nei'et som du venter på for at du kan gå videre. Ser du det selv? Anonymkode: c4d12...e7f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Hva sier han om grunnen til at dere ikke har sex da? Har du stilt spørsmål på en tydelig måte? Det er lov å si at du ønsker å legge en plan for når dere skal begynne å prøve på barn. Jeg ville tatt opp veldig direkte at "Jeg savner å ha mer sex, og synes det er sårt at vi har så lite sex og at det virker som du ikke vil snakke om det." Anonymkode: f9b2e...157
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sier han om grunnen til at dere ikke har sex da? Har du stilt spørsmål på en tydelig måte? Det er lov å si at du ønsker å legge en plan for når dere skal begynne å prøve på barn. Jeg ville tatt opp veldig direkte at "Jeg savner å ha mer sex, og synes det er sårt at vi har så lite sex og at det virker som du ikke vil snakke om det." Anonymkode: f9b2e...157 Sier ikke så mye. Bare at han er sliten. Orker ikke.. jeg har sagt jeg vil ha barn, da sier han snart. I løpet av året.. men det skjer ingenting! Har prøvd å tatt det opp, men det hjelper ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller si.
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme svar som i forrige tråd. Nei, det er jo umulig det. Jeg vil gjerne fikse der og at det skal fungere, for han er så fin på andre områder. Men ingenting jeg gjør hjelper. Gnisten blir liksom litt borte. Men dét du vil fikse, er presis som det skal være. Etter hans mening. Ingen barn, ingen sex - perfekt! Hans største problem er at du maser om endringer han ikke er interessert i. Men han har heldigvis funnet en løsning: Når du maser, jatter han med og sier 'Jaja, skal nok, lover!!!', for så slutter du for en stund. Inntil du skjønner ingenting skjedde denne gangen heller. Så blir det en ny runde med mas og tomme løfter. Og ingenting skjer. Prøv å lese tråden nedenfor. Du bør kjenne igjen mønsteret. Han lover endringer, hun (TS) klarer ikke å innse hun blir lurt, ingenting skjer. Hun har spilt fire år av sitt liv på å vente. Hadde selvfølgelig aldri vært utro. Har forsøkt å prate med han, men får prøve igjen. Er så veldig lei det og.. Du har forsøkt å prate med ham, men har han forsøkt å høre på deg? Nei. Han trenerer og saboterer. Det er venteposisjon-tekknikken igjen. Du føler du ikke kan gjøre noe før du har snakket med ham. Han unnviker samtalen. Er for sliten, kanskje neste uke. Du føler du først kan handle når han har forstått. Han forstår ingenting, aldri... du må forklare det bedre. Neste uke, kanskje. Du ber om svar, ja eller nei. Du får aldri det klokkeklare ja'et eller nei'et som du venter på for at du kan gå videre. Ser du det selv? Anonymkode: c4d12...e7f Ja jeg ser det. Skjønner bare ikke hvorfor. Han sier han ikke vil miste meg, at han elsker meg. Forstår ikke hvorfor han ikke møter meg på halvveis
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 Her er det en avgjørelse du må ta, ts! Anonymkode: 09a67...a53 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva ville dere her inne gjort? Anonymkode: dfc16...10c Jeg ville blitt. Blir heller i forhold med samboeren min uten sex, en å skulle gå i fra henne bare pga sex. Men spiller liten rolle hva jeg eller andre på KG ville ha gjort. Spørsmålet er hva du vil. Anonymkode: c397e...44e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 12 minutter siden, Anonym-bruker said: Ja jeg ser det. Skjønner bare ikke hvorfor. Han sier han ikke vil miste meg, at han elsker meg. Forstår ikke hvorfor han ikke møter meg på halvveis Hva er det helt presis du ikke skjønner? (Jeg spør ikke sarkastisk). Han har det presis som han vil ha det, og formålet med alt han sier og gjør er å få deg til å slutte og forsøke å endre på status quo. Han møter deg ikke halvveis fordi 'halvveis' ikke er et sted han ønsker å være. Og han er ikke redd du stikker. Hvorfor? Fordi du har funnet deg i status quo hittil. Enhver krise i forholdet kan avverges med å si han elsker deg og vil gjøre alt for ikke å miste deg... så er du blid og medgjørlig en måned mer. Det er som å ignorere en rykker og kaste den til papirgjenbruk; det går en hel måned før det kommer en ny og man må forholde seg til problemet igjen. Han håper du etterhvert bare ikke orker å kjempe mer og bare aksepterer forholdet slik han vil ha det. Anonymkode: c4d12...e7f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva sier han om grunnen til at dere ikke har sex da? Har du stilt spørsmål på en tydelig måte? Det er lov å si at du ønsker å legge en plan for når dere skal begynne å prøve på barn. Jeg ville tatt opp veldig direkte at "Jeg savner å ha mer sex, og synes det er sårt at vi har så lite sex og at det virker som du ikke vil snakke om det." Anonymkode: f9b2e...157 Mest sannsynlig er svaret så enkelt at han ikke ønsker mer sex en hva de allerede har. Ser ofte på KG at mange spør «hvorfor vil han/hen ikke ha mer sex?». Oftest er svaret så enkelt at det er ingen «årsak». Man er fornøyd med status quo. Det er ikke sånn at alle er interessert i å ha sex mange ganger i uken🙄 Hva gjør man da? Anonymkode: c397e...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå