Gå til innhold

Stor hevelse- får ikke legetime før om en uke...hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en stor hevelse øverst på ribbeina. Den er like under der bh-en går. Det er ikke en kul, men en jevn forhøyning på ca. 15 ×5 cm. Den er ikke vond, ikke rød. Kjennes akkurat ut som resten av kroppen, ikke hard, ikke klumpete. Den oppstod etter en lang biltur. 

Jeg kontaktet lege, men får ikke time før neste uke. Jeg er selvsagt bekymret for at det kan være kreft. Noen tips til å komme fortere inn? 

Anonymkode: 92d30...0b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan beltet eller noe annet ha ligget her og gnikket? 

Anonymkode: 8ef6a...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Vente på time? Om det endrer seg kan du evt ringe igjen, men en uke er raskt for legetime.

Anonymkode: 9ba1e...100

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke akutt, det går fint å vente én uke. 

Anonymkode: 5bf4d...cba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

15x5 cm?? Det er mye 😕 Kan ikke være brokk når det ligger utenpå ribbeina hvert fall... Hmm 🤔

Anonymkode: 5e21e...584

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan beltet eller noe annet ha ligget her og gnikket? 

Anonymkode: 8ef6a...bfb

TS her. 

Har tenkt på det. Men burde det ikke ha vært vondt da? Det kjennes mer ut som mykt kjøtt. Eller flesk. Om det gir mening...

AnonymBruker
Skrevet

En skal alltid kontakte lege igjen for purring på time om en tilstand forverrer eller forandrer seg. 
Noe som ikke virker akutt i utgangspunktet kan bli det mens en venter på en time som ligger litt frem i tid 

Anonymkode: bb722...de3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er såpass bekymret får man kontakte legevakt. 

Anonymkode: 365d2...5a8

Skrevet

Privat lege. 

Skrevet

Sikkert en belteslitasje eller noe 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, hevelsen er enda der. Den er fortsatt ikke vond, selv om jeg innbiller meg det av og til. 

TS

Skrevet

Du ringer legevakta

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en eller annen form for brokk? Har ingen kunnskap om slikt, men det hørtes ut som om det kanskje var det.

Anonymkode: 4f561...a34

Skrevet

Tror du skal legge ifra deg tanken om kreft, selv om du har fått en hevelse. En hevelse kan være alt eller ingenting, men det er neppe akutt. Du får slappe og følge med inntil videre, og blir det verre eller får du andre symptomer som feber, stikkende smerte osv så ringer du legevakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...