Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2005 #1 Skrevet 28. desember 2005 Kjøpte kalkunbryst på 1,3 kg. Holder dette til fem personer? Vet jo at man regner 2-300 g per pers når man kjøper hel kalkun, gjelder dette også med bryst?
Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2005 #2 Skrevet 28. desember 2005 Åpnet pakken for å se på det, det så jammen lite ut... faen!! Tror jeg har kjøpt for lite jeg.
LilleBille Skrevet 28. desember 2005 #3 Skrevet 28. desember 2005 Til fem synes jeg kanskje det høres litt lite ut ... men det kommer an på hva du har ved siden av. Har du forrett og gratinerte poteter og "tung" saus - går det mindre enn om det er bare waldorfsalat feks. Hvis du steker den ferdig på forhånd - og avkjøler - og så skjærer den opp i tynne skiver - blir den mye drøyere enn om du skjærer den opp varm. (Skjær den opp og "pakk den sammen igjen" inni folie - gjerne smurt med litt marinade blir den ikke tørr). Bare varm den i ovnen før servering - som du gjør med vanlig stek.
Nanella Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Hvor lenge på forhånd kan man steke brystet da? Og hva slags marinade har du på for at det ikke blir tørt? Jeg har 2,5 kg til åtte personer blir dette litt lite også da :klø: ????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå