Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på en ting i forhold til de nye reglene angående ansiennitetsberegning i HTA. 

Jeg jobber mitt 5. år som vikar i skole. Er utdannet lærer. Ansettes på årsvikariat.

Har tidligere arbeidet i en fast stilling (ca.15%) over en periode på 8 år (i privat tjeneste/bedrift). Har tidligere aldri fått dette godskrevet, men slik jeg leser forandringene skal jeg altså kunne få denne ansienniteten godskrevet nå? 
Hvordan blir dette i forhold til stillingsprosenten? Regnes det om til en fulltidsstilling? 

Håper det er noen kloke hoder der ute! 🤞🤞

Har levert inn alt av dokumentasjon til arbeidsgiver, men forventer liksom ikke velvilje av KS uansett🥵

Anonymkode: c4e23...ac3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer på en ting i forhold til de nye reglene angående ansiennitetsberegning i HTA. 

Jeg jobber mitt 5. år som vikar i skole. Er utdannet lærer. Ansettes på årsvikariat.

Har tidligere arbeidet i en fast stilling (ca.15%) over en periode på 8 år (i privat tjeneste/bedrift). Har tidligere aldri fått dette godskrevet, men slik jeg leser forandringene skal jeg altså kunne få denne ansienniteten godskrevet nå? 
Hvordan blir dette i forhold til stillingsprosenten? Regnes det om til en fulltidsstilling? 

Håper det er noen kloke hoder der ute! 🤞🤞

Har levert inn alt av dokumentasjon til arbeidsgiver, men forventer liksom ikke velvilje av KS uansett🥵

Lærer selv her med mesteparten av arbeidserfaringen fra yrker i det private, og jeg er selv nysgjerrig på hvordan dette vil fungere i praksis. 

Vil jeg f.eks. få uttelling hvis jeg bytter jobb? Må jeg bare ha ny kontrakt, eller må jeg ha ny arbeidsgiver (fylkeskommunen er jo arbeidsgiver..)? 

Dette må vel fagforeningene klare å finne utav for oss.

Anonymkode: 9e5ff...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun ved nytilsettinger etter 30.04. at man får all ansiennitet medregnet. De som er i et arbeidsforhold får ikke omregnet dette. 

Anonymkode: bbe2b...c0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir jo nyansatt for hvert år, i august. Pga vikariat, men det vil ikke gjelde?

AnonymBruker
Skrevet

Helt latterlig at det ikke har tilbakevirkende kraft. Gjett om mange kommer til å søke seg over til ny arbeidsplass nå🥴

Anonymkode: d7d27...87e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har allerede vært i kontakt med forbundet, men overrasker meg hvor lite de hadde satt seg inn i de nye reglene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg blir jo nyansatt for hvert år, i august. Pga vikariat, men det vil ikke gjelde?

Du blir ikke nytilsatt, men du får videreført ditt vikariat. Da beregnes ikke ansiennitet på nytt, men videreføres.

Anonymkode: bbe2b...c0a

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder kun ved nyansettelser, ja.

Hvordan dette vil praktiseres ift. videreføring av vikariat vil nok variere noe fra arbeidsgiver til arbeidsgiver, men i utgangspunktet regnes det kun som en «ny» stilling dersom du søker på en utlyst stilling på nytt, og ikke dersom det avtales videreføring av vikariatet du allerede går i.

Anonymkode: 17e4e...174

AnonymBruker
Skrevet

Legger ved dette fra Utdanningsforbundet angående vikariat. Jeg leser det slik at man regnes som nytilsatt ved nytt vikariat? Og derfor skal få de nye beregningene av ansiennitet? 5DF8D880-2920-42E5-B088-79741C1A256C.thumb.png.33f141332f160ec7245153d4986d4325.png

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker på utlyste stillinger i kommunen hver år, og ansattes på nytt hver august.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg søker på naboskolen, så vil jeg altså rykke opp til maks ansiennitet utav det blå? 

Potensielt mange som skal leke stolleken det neste året 😅

Anonymkode: 9e5ff...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Er nettopp det, vil det gjelde da? 
Er en diskusjon dette hos oss nå, eller vil det ikke gjelde fordi man fortsatt er ansatt i KS? Mange spørsmål rundt dette😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg søker på utlyste stillinger i kommunen hver år, og ansattes på nytt hver august.

Dersom du søker på en ny stilling skal ansienniteten din beregnes på nytt.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er nettopp det, vil det gjelde da? 
Er en diskusjon dette hos oss nå, eller vil det ikke gjelde fordi man fortsatt er ansatt i KS? Mange spørsmål rundt dette😂

KS er ikke en arbeidsgiver men en arbeidsgiverforening, så lærerne er ikke «ansatt i KS». 

Anonymkode: 17e4e...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...