Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bestemme meg. Har datet en fyr (han er 53, jeg er 46) i to-tre måneder, og hatt sex med ham mange ganger. Nå må jeg bestemme meg for om dette skal bli noe fast. Mye "fornuftig" taler for, mens noen få "ufornuftige" ting taler imot.

Plusser

Veldig interessert i meg, snill, omtenksom, jeg er ikke i tvil om at dette er ekte og noe han virkelig vil

Bra jobb, tjener mye, firmabil og hytte

Høy, slank, velstelt, trener, friluftsliv

Ordnet liv, har vært gift leeeenge, to voksne barn

Liker bøker, finkultur, mat og vin, og er flink på kjøkkenet

Liker sex på mange måter - men er ikke for kinky for meg, i sengen er han altså ikke "kjedelig og glad i rutiner"

Er lang og stor der nede, jeg liker sex med ham

Minuser

Er noen år eldre enn meg, kanskje litt kjedelig og glad i rutiner

Jeg har alltid vært litt svak for det de kaller "badboys", men han er ikke det i det hele tatt

Skallet, en liten talefeil

Litt rart at en mann driver med yoga

Litt snobbete og forfengelig, hører på jazz og klassisk og sånn, aviser og bøker

Stemmer noe annet enn meg

Uvant at han ber aftenbønn (jeg oppdaget det), men han er ikke sånn religiøs at han går i kirken

Han er typen til å fri en gang og jeg vet ikke om jeg vil gifte meg igjen

Har hatt hund en gang. Er usikker på om han vil igjen, og hva jeg mener om det.

Anonymkode: 4102d...74f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hovedsaken er vel om du har følelser? Hvis du ikke har følelser vil du irritere deg grønn over hvem som helst.

Anonymkode: 52a79...c71

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hovedsaken er vel om du har følelser?

Joda, men jeg er redd for at følelsene skal ødelegge for en riktig beslutning. Derfor prøver jeg å skyve dem vekk og heller se på plusser og minuser.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

JMinuser

Jeg har alltid vært litt svak for det de kaller "badboys", men han er ikke det i det hele tatt

Litt snobbete og forfengelig, hører på jazz og klassisk og sånn, aviser og bøker

Uvant at han ber aftenbønn (jeg oppdaget det), men han er ikke sånn religiøs at han går i kirken

Sikker på at det ikke er du som har en talefeil?

Han forstår jo tydeligvis ikke hva du sier når du forteller ham hva du ønsker og mener.

Anonymkode: 45097...4cd

AnonymBruker
Skrevet

Alle har minuser og plusser. Hvis du kan leve med minusene og du er glad i ham, så hå for det.

Anonymkode: 518ba...a68

• Liker 2
Skrevet

Ønsker du deg en mann å bli gammel med høres han ut som et kupp. Ønsker du deg korte forhold og følelsesmessige opp- og nedturer med badboys, lar du ham gå. 

• Liker 6
Skrevet

Fins det mange badboys i 50-åra da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen røde flagg i de minuser der, så om du har følelser for han, synes jeg du skal fortsette. Du finner aldri noen som du matcher på alt med. 
Tingen er, at jeg tviler noe på om du har følelser for han. Hadde du hatt det, tror jeg glatt du hadde oversett de "bagateller"

Anonymkode: ce6c6...b36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange av punktene her er noe overfladiske, men forstår at man vurderer dette også. Har dere gode samtaler? Ler dere sammen? Har du lyst å tilbringe tid med ham? Ser du for deg en fremtid uten ham? Og hvorfor må du bestemme deg nå, du kan jo bare fortsette å bli kjent med ham og så se hva som skjer

Anonymkode: 10739...8e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg må bestemme meg. Har datet en fyr (han er 53, jeg er 46) i to-tre måneder, og hatt sex med ham mange ganger. Nå må jeg bestemme meg for om dette skal bli noe fast. Mye "fornuftig" taler for, mens noen få "ufornuftige" ting taler imot.

Plusser

Veldig interessert i meg, snill, omtenksom, jeg er ikke i tvil om at dette er ekte og noe han virkelig vil

Liker sex på mange måter - men er ikke for kinky for meg, i sengen er han altså ikke "kjedelig og glad i rutiner"

Minuser

Halvparten av minusene var egentlig pluss i mine øyne 

Anonymkode: 9714d...91f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et minus at han leser aviser og bøker? Skyt meg nå. 

Anonymkode: c4d32...8a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et minus at han leser aviser og bøker? Skyt meg nå. 

Anonymkode: c4d32...8a1

Lol 🤣

Pluss: Liker bøker, finkultur,..

Minus: Leser aviser og bøker

Blir vanskelig å oppfylle disse kravene...

Anonymkode: 45097...4cd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at om du var virkelig forelsket, så ville du ikke tenkt så mye over "minusene". Ingen av dem er jo veldig alvorlige.

Anonymkode: ed7ee...cf1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Plusser

Minuser

Det går ikke an å like at fyren liker finkultur, men mene at det er snobbete å høre på jazz og klassisk. Snobberi dreier seg dessuten om å tro at man er bedre enn andre, så sant og si er man aldri snobbete bare ut i fra smak. Jazz og klassisk er kanskje esoterisk, sært eller elitistisk, særlig for folk som er veldig A4 og lite kultiverte, men ikke snobbete.

Både dette og en del av det andre du påpeker tyder jo på at du selv hverken er spesielt moden eller kultivert, så det spørs om denne fyren er noe for deg.

Anonymkode: 57b5e...c84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skallet, forfengelig og stemmer noe annet enn meg hadde vært dealbreaker 

Anonymkode: ce56d...578

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På meg virker det som at du bare måtte finne på en del på minussiden, for å ha mange punkter. Mye av det som står der, som musikksmak, bør absolutt ikke være noe minus. Jeg har venner som elsker alle mulige typer musikk, da føler jeg meg heller litt snål, som aldri for eksempel har likt klassisk.

Ville du ha likt det om kjæresten din satt og ramset opp masse ubetydeligheter og kalte det minus ved deg? Og lurte på om han kanskje skulle se seg om etter noen andre? Ikke noe særlig at hun liker bøker, og tenk: Hun leser aviser! Tenk om han satt her og fortalte at du leste en aftenbønn, og listet det opp under negative sider... Jeg hadde blitt så forbannet hvis en kjæreste utleverte meg sånn!

Du virker tydelig misfornøyd. Den man føler kjærlighet og varme tanker for, den overser man at kan ha noen feil, eller mene noe annet enn en selv i enkelte saker. Da betyr det mennesket så mye at noen forskjeller ikke spiller noen rolle.

Synes ikke du virker noe investert i forholdet deres, så da er det kanskje best å trekke seg ut.

Anonymkode: 2b09a...754

AnonymBruker
Skrevet

Det er pluss i boka at han er snill og god, men minus at han ikke er badboy? Og pluss at han leser bøker, men minus at han leser bøker? 

Her er det så mange motstridende punkter at jeg tror du bare bør droppe fyren. Du virker ikke spesielt interessert når du ikke får bestemt deg om noe er positiv eller negativt en gang, og likesågodt slenger egenskapene både på pluss og minus.  

Anonymkode: 23731...a60

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...