AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Brukte Valergan for mange år siden men opplevde da at jeg fikk skikkelig hangover dagen etter. Legen min sa den gang at det kan ikke stemme, medisinen går ut av kroppen så jeg skulle ikke ha plager med dette dagen etter. Nå har jeg startet opp på Alimemazin og akkurat det samme skjer, jeg får sove men sagen etter er jeg helt ødelagt. Føler meg veldig døsig og sovner gjerne lett. Blir litt kvalm og svimmel også, må tvinge kroppen til å ikke sovne. Noen som har samme erfaring eller råd til andre løsninger på søvnproblemene? Anonymkode: bc8dc...f32 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Begge de medisinene er jo kjent for å være søvndyssende og kan føre til hangover. Det er dessverre vanlig med den type medisiner. Har du prøvd melatonin? Jeg bruker Atarax på kvelden, riktig nok for kløe, men de brukes jo ofte for angst og søvnproblematikk. Jeg får ikke hangover av dem. Men noen gjør sikkert det. Man må nok prøve seg frem. Anonymkode: 688b6...219
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Begge de medisinene er jo kjent for å være søvndyssende og kan føre til hangover. Det er dessverre vanlig med den type medisiner. Har du prøvd melatonin? Jeg bruker Atarax på kvelden, riktig nok for kløe, men de brukes jo ofte for angst og søvnproblematikk. Jeg får ikke hangover av dem. Men noen gjør sikkert det. Man må nok prøve seg frem. Anonymkode: 688b6...219 Takk for tips! Anonymkode: bc8dc...f32
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Da tuller legen din, for de ALLER fleste får en voldsom hangover av Alimemazin. Ikke er den den til å dele heller dessverre. Anonymkode: 243a3...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da tuller legen din, for de ALLER fleste får en voldsom hangover av Alimemazin. Ikke er den den til å dele heller dessverre. Anonymkode: 243a3...d5b Jeg var såpass dårlig fra før sist jeg brukte den så jeg visste ikke om symptomene kom fra medisin eller kropp. Nå har jeg hatt et langt opphold men så tok jeg den i natt. Fikk sove etter en halvtime, men hva hjelper det? Den ødela hele dagen min. Slit med å klare å holde meg våken, kroppen skriker etter hvile og søvn. Skal ikke ta den i natt Anonymkode: bc8dc...f32 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Får ekstremt hangover av den og da har jeg til og med halvert dosen. Blir redusert til langt på dag dagen etter. Anonymkode: 93e81...17f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får ekstremt hangover av den og da har jeg til og med halvert dosen. Blir redusert til langt på dag dagen etter. Anonymkode: 93e81...17f Hvordan halverer du den? Den er jo i kapselform? Anonymkode: 243a3...d5b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Du kan få den slik at du tar dråper istedenfor. Anonymkode: 93e81...17f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Ta den veldig tidlig. Sånn ca 10-12 timer før du skal stå opp. Blir også litt bedre når du har tatt den noen dager Anonymkode: 62020...a80
isw Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Alle 1.generasjons antihistaminer kan ha denne bivirkningen. Fordi de krysser over til hjernen, gir de trøtthet. Noen utnytter denne bivirkningen ved å bruke denne typen medisiner som sovemedisin, og kan ha god effekt av det, men utfordringen er som du sier at du kan få hangover neste dag. Alimemazin / Vallergan (samme medisin) har vanligvis ganske kort halveringstid, men kan hos enkelte være lengre. Halveringstid er individuelt og henger sammen med hvor mange legemiddelnedbrytende enzymer du har i leveren din. Hvis du bruker denne medisinen for søvn, så er det eneste du kan gjøre å trøste deg med at det pleier å gå over etter 2-3 uker. Hvis du bruker den mot allergi, så finnes det 2. og 3.generasjons antihistaminer som ikke krysser over til hjernen og som derfor verken gir trøtthet eller hangover.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Vallergan er noe av det verste jeg har prøvd, og jeg prøvde over tid med lave doser. Jeg kunne ikke kjøre bil, klarte knapt gå på butikken dagen etter. Anonymkode: 835e2...fe5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå