Gå til innhold

Hvorfor tenker så mange at samboere som opplever sextørke enten skal finne seg i det eller slå opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har man først investert tid og kapital i en person vil man ikke slå opp. Sex er en viktig del av livet til folk og det er også galt å nekte de seksuell utfoldelse. Hvorfor blir sex nærmest sett på som en rettighet for single, men noe annet når man er i forhold? Man moraliserer så jævlig.

Man vet at det å se eller vite at de rundt en har mer penger går utover egen opplevde livskvalitet. Sånn er det med sex og. Så lenge man vet at folk rundt en og i mediene har et bedre sexliv taper man altså masse "verdi".

Endret av Majer
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Med rettighet mener jeg at ingen skal blande seg inn i sexlivet til single, må tåle fortiden deres, unngå slutshaming etc. Når man er i forhold er reglene helt annerledes. Da er det tilbake til moralistene fra 1200 tallet.

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er ikke en rett for sin flere. Men man har jo ingen å være trofast mot om man ikke er i forhold. 

Vil man ligge rundt med kjæreste, får man avtale gjensidig åpent forhold. 

Anonymkode: e2c7b...a35

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det flere alternativer da? Ja, enten finne seg i det eller slå opp. Jeg personlig velger å slå opp. 

Anonymkode: 8cced...235

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale at desse trøtte aseksuelle personene finner seg en likesinnet og lar oss andre som VIL ha sex i fred 

Anonymkode: 0fa66...271

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Blir litt skeptisk til problemstillingen når den kommer fra en som sier at sex nærmest blir sett på som en rettighet for single.. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Et ekstremt merkelig spørsmål😵💫😵💫😵💫

Anonymkode: 10325...19c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er ikke en rettighet?

Og det er jo valgene + et par til.

3. Spørre om åpent forhold og risikere nei og brudd.

4. Gå i terapi sammen

Værre er det ikke. Man er da ikke hjernedød nok til å gå inn i et monogamt forhold om man er poly? Er du poly så date poly, ikke date monogame folk.

Anonymkode: 96629...d95

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (12 minutter siden):

Har man først investert tid og kapital i en person vil man ikke slå opp. Sex er en viktig del av livet til folk og det er også galt å nekte de seksuell utfoldelse. Hvorfor blir sex nærmest sett på som en rettighet for single, men noe annet når man er i forhold?

Ingen nekter noen noe. Er man i et monogamt forhold og ikke respekterer grensene til partner, så er det jo et fritt valg å slå opp og pule rundt? Du kan dog ikke tvinge noen til å være sammen med deg om de ikke vil . DET er galt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil anbefale at desse trøtte aseksuelle personene finner seg en likesinnet og lar oss andre som VIL ha sex i fred 

Problemet er nok ikke å være aseksuell men å gå lei av partner generelt, inkludert seksuelt. 

Anonymkode: 9bcab...3b4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke en rettighet å ha sex med noen. Det er mulig å jobbe med det sammen, gå i terapi, sexolog, finne sammen ut hva som gjør det vanskelig. 

Anonymkode: fe6c3...72d

• Liker 7
Skrevet

2 tråder med samme tema/innhold er slått sammen.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du er de andre alternativene da? 

• Ha sex selv om man ikke vil? (AKA "frivillig" voldtekt) 
  • At noen som ikke får sex så ofte som de vil automatisk må innvilges åpent forhold? (Uavhengig av partners meninger om monogami) 

Eller tenker du at det å jobbe med forholdet og forsøke å finne tilbake til sex er det som burde gjøres? 

Sex er ikke noe man har RETT på . Verken om man er i et samboerskap eller om man er singel. 
Om man ønsker å ha sex og ikke har en partner som ønsker det samme, kan det løses med onani. (Både for single og samboende.) 

Anonymkode: fdf80...893

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er virkelig ikke en rettighet å ha sex med noen. Det er mulig å jobbe med det sammen, gå i terapi, sexolog, finne sammen ut hva som gjør det vanskelig. 

Aldri i verden om jeg skulle finne meg i å sitte og tigge etter sex. 
Terapi eller ei. 
Jeg tolker det dit at en Ikke tenner på hverandre lenger pga manglende følelser eller at en har blitt ekstremt overvektig 

Anonymkode: 71504...bdb

Skrevet
Majer skrev (11 minutter siden):

Har man først investert tid og kapital i en person vil man ikke slå opp. Sex er en viktig del av livet til folk og det er også galt å nekte de seksuell utfoldelse. Hvorfor blir sex nærmest sett på som en rettighet for single, men noe annet når man er i forhold?

Egoisme.

Mange mennesker er rett og slett ute av stand til å sette seg inn i andres situasjon, og dermed også ute av stand til å ta andres situasjon på alvor.

Og da får du disse som blir "sjokkerte" når partner er utro, selv om de hadde all grunn til å forvente dette.

Ikke at utroskap er OK – for all del! Men på samme måte som visse adferder med forutsigbarhet ender med at man får seg en på trynet, uten at det dermed er OK å slå, så vet alle hva de faktisk kan forvente til slutt hvis de mer eller mindre konstant avviser partneren sin.

Og nei: Det er ikke at partner lever i sølibat de neste 50 årene…

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo fort sånn når det er så ekstremt mange som ikke forstår at et forhold må vedlikeholdes og jobbes for, da blir det jo til at folk stikker med en gang det er en liten dump i sexlivet 

Anonymkode: f5302...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Egoisme.

Mange mennesker er rett og slett ute av stand til å sette seg inn i andres situasjon, og dermed også ute av stand til å ta andres situasjon på alvor.

Og da får du disse som blir "sjokkerte" når partner er utro, selv om de hadde all grunn til å forvente dette.

Ikke at utroskap er OK – for all del! Men på samme måte som visse adferder med forutsigbarhet ender med at man får seg en på trynet, uten at det dermed er OK å slå, så vet alle hva de faktisk kan forvente til slutt hvis de mer eller mindre konstant avviser partneren sin.

Og nei: Det er ikke at partner lever i sølibat de neste 50 årene…

Så man skal la seg bli voldtatt for å ikke bli bedratt? Hmmmmm, hva med å bare slå opp eller søke hjelp om man ikke "får" sex? De er jo det logiske å gjøre, det egoistiske er å være utro og prioritere egen utløsning forran et menneske man elsker (for hvorfor være med vedkommende og være utr om du ikk eelsker de?)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så man skal la seg bli voldtatt for å ikke bli bedratt? Hmmmmm, hva med å bare slå opp eller søke hjelp om man ikke "får" sex? De er jo det logiske å gjøre, det egoistiske er å være utro og prioritere egen utløsning forran et menneske man elsker (for hvorfor være med vedkommende og være utr om du ikk eelsker de?)

Ingen bryr seg om vrangforestillingene dine.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er ikke aseksuell, men har vært i forhold hvor jeg har mistet lysten på sex. Fordi sex med den personen ikke har vært god, at vedkommende ønsker noe jeg ikke vil, at vedkommende ikke ønsker å snakke om måter man kan gjøre sexliv mer tilfredsstillende på, partner har dårlig hygiene ol. 

Anonymkode: a1123...31c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aldri i verden om jeg skulle finne meg i å sitte og tigge etter sex. 
Terapi eller ei. 
Jeg tolker det dit at en Ikke tenner på hverandre lenger pga manglende følelser eller at en har blitt ekstremt overvektig 

Anonymkode: 71504...bdb

Skriver jeg det? Jeg tenker manglende sex er symptom på problemer i forholdet. At en eller begge ikke får dekket behovene sine og derfor mangler lyst. Om begge ønsker å bli kan man da jobbe med forholdet og som resultat få bedre sexliv. Det handler ikke om å tigge seg til sex.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...