Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk er ulike og tanken er god bak.

har nettopp opplevd et dødsfall i familien som er vondt nå. Ei venninne skriver så voldsomt, og oppsummerer alt som har vært kjipt i livet mitt, og så kommer DETTE oppå der igjen. 
Hva hjelper det meg at hun river av plasteret på gamle sår midt i den sorgen vi står i nå?? Og skriver: hadde dette skjedd meg hadde jeg ikke taklet det, hadde dødd.. 

forstår at det er omsorg som ligger bak.. men dette er jo ikke hjelp i det hele tatt. Og denne venninnen er i tillegg psykiatrisk sykepleier. 

Anonymkode: 3ab75...92a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og denne venninnen er i tillegg psykiatrisk sykepleier. 

Hjelp..

Vet du jeg skjønner faktisk hva du mener, de gjentar og oppsummerer og legger det skikkelig frem for en. Jeg har også en slik venninne, fikk en laaaaang melding da faren min døde,  der hun legger ut i vide og breie om min smerte og skriver at tårene hennes renner. Jeg svarte bare "hvorfor har du ikke ringt meg?" Fikk svar "vært opptatt" 

Anonymkode: b80c9...222

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere som er som henne, skjønner ikke helt hva de tenker på. Virker veldig uempatisk. Har ei venninne som er sånn og virker nesten som hun liker å gni inn andre sine problemer og hvor kjipt man har det 

Anonymkode: e1859...f6b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

har nettopp opplevd et dødsfall i familien som er vondt nå. Ei venninne skriver så voldsomt, og oppsummerer alt som har vært kjipt i livet mitt, og så kommer DETTE oppå der igjen. 
Hva hjelper det meg at hun river av plasteret på gamle sår midt i den sorgen vi står i nå?? Og skriver: hadde dette skjedd meg hadde jeg ikke taklet det, hadde dødd.. 

forstår at det er omsorg som ligger bak.. men dette er jo ikke hjelp i det hele tatt. Og denne venninnen er i tillegg psykiatrisk sykepleier. 

Br henne skjerpe seg og få noen antenner! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Og så har du de som ALLTID har det verre enn deg uansett hva det gjelder. Skulle tro det var en konkurranse, såååå teit😝

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Br henne skjerpe seg og få noen antenner! 

det hadde jeg faktisk svart - kanskje mer som "hvordan tenker du at din sorg og opplisting av vanskelige perioder i mitt liv skal hjelpe meg i min sorg" ?? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen dårlige sosiale antenner🫣Hadde en veninne som dette, som gned fortiden min i trynet hele tiden. Og selvsagt nåtidens. For jeg er ikke miss perfect(som henne)-jeg gjør feil i dag og! Jeg faset henne ut, men ergrer meg over at jeg aldri ga beskjed😫

Anonymkode: ae19a...759

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud for noen dårlige sosiale antenner🫣Hadde en veninne som dette, som gned fortiden min i trynet hele tiden. Og selvsagt nåtidens. For jeg er ikke miss perfect(som henne)-jeg gjør feil i dag og! Jeg faset henne ut, men ergrer meg over at jeg aldri ga beskjed😫

Virkelig! Hun er veldig dramatisk av seg, og alt settes på spissen. Også om seg selv hvis det er noe. Føler ofte at jeg må ta det hun sier med en klype salt.. hun skal liksom være litt morsom når hun skal fortelle om helseangsten sin.. 

som at hun fikk angstanfall og syklet rett til sykehuset, gikk inn på akutten og la seg i stabilt sideleie i ei seng som sto der..  det skal liksom være morsomme historier, som kanskje ikke har helt rot i virkeligheten. 
som sykepleier, og psyk. sykepleier i tillegg burde hun ha litt mer antenne. 
Alt skal være så voldsomt hele tida. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg bør en roe ned en så tung situasjon vi står i nå, ikke fyre den opp

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere som er som henne, skjønner ikke helt hva de tenker på. Virker veldig uempatisk. Har ei venninne som er sånn og virker nesten som hun liker å gni inn andre sine problemer og hvor kjipt man har det 

Anonymkode: e1859...f6b

Tror det er en måte å få fokuset bort fra egne problemer.. og fyre opp andres vansker slik at hun føler noen har det verre. 
gode venner skal bare støtte, og få deg til å føle deg bedre 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mora mi. Gjør enhver vanskelig situasjon litt tyngre/verre og vrir det gjerne til å handle om seg selv i tillegg.

Anonymkode: 8fe1b...446

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke omsorg! Det er direkte slemt mange psyk Spl som selv sliter med psyken å

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...