Gå til innhold

Er det mulig å få dekket masseter botox pga smerte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med at kjeven knyter seg, og har mye vondt på grunn av det, i hodet og kjeven. Så fant ut av at Botox kan hjelpe. Var av tannlegen og hun sa jeg skulle gjøre noen øvelser, men de hjalp ikke noe. 

Er student, og har i grunn ikke økonomi til å bruke flere tusen på botox, så lurer på om det er mulig å få noe dekket på en eller annen måte? Har noen erfaringer? Fungerer egentlig botox mot dette?

Anonymkode: 03513...2a5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Luer på det samme

Anonymkode: 03513...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått Botox i nakken pga hodepine. Diagnose og behandling ble gjort av nevrolog. Det måtte dokumenteres at alle andre muligheter var forsøkt, så lang prosess å få det dekket. Ville anbefalt å teste det ut privat og om det fungerer snakk med fastlegen og få henvisning til spesialist.

Anonymkode: 00e0d...78c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du skal begynne med å få deg en time med legen og få en evt henvisning videre til spesialist om nødvendig. 
De selvmedisineringen skal du være litt forsiktig med  

Anonymkode: bbc5c...846

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig å få dekket men få tannleger og spesialister syns positivt om botox så du må finne en som er positiv til det. Er spesialist du må få resept av

Anonymkode: 3dce8...a70

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også forsøke å finne en fysioterapeut som er god på nålebehandling av muskulatur, med såkalt IMS-behandling. Det har veldig god effekt, men ikke alle som gjør den typen behandling i den muskelen.

Spør deg rundt, finn en fysioterapeut med akupunkturutdanning, en som er erfaren og har behandlet det før.

Anonymkode: 2f029...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...