Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her og gråter for meg selv, trodde han skulle bli glad når jeg sa jeg var gravid, men istedenfor ble han forbanna og trua med å gå ifra meg om jeg ikke tar abort… jeg ble helt knust, klarer ikke ringe noen for å snakke med, jeg har ønsket meg barn lenge og nå føler jeg meg helt fortvilet og forvirra.. han fortalte meg at jeg skulle ikke ha hans barn fordi min far har psykisk syldom(bipolar) og at han heler ville hatt barn med noen andre isåfall….jeg har ikke ord

Anonymkode: e5ed9...763

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke snakket sammen om barn? Hvis barn aldri har vært tema hos dere, så er det jo merkelig av deg og tro at han skulle bli glad for nyheten om barn. 

Uansett, så er det ingen enkel situasjon du er i, å det er neppe noe tap å miste han hvis han ikke synes du er bra nok å få barn med. Hvorfor er han sammen med deg da, er du kanskje bare et tidsfordriv og tømmestasjon til han finner noen han anser som passende kone/ morsemne? 

Anonymkode: b1c5f...b47

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sitter her og gråter for meg selv, trodde han skulle bli glad når jeg sa jeg var gravid, men istedenfor ble han forbanna og trua med å gå ifra meg om jeg ikke tar abort… jeg ble helt knust, klarer ikke ringe noen for å snakke med, jeg har ønsket meg barn lenge og nå føler jeg meg helt fortvilet og forvirra.. han fortalte meg at jeg skulle ikke ha hans barn fordi min far har psykisk syldom(bipolar) og at han heler ville hatt barn med noen andre isåfall….jeg har ikke ord

Hvorfor trodde du han skulle bli glad? 

Anonymkode: 557da...aca

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig vondt når en blir dumpet på denne måten, men hvorfor er du gravid egentlig? 
Sluttet du med prevensjon uten hans viten ? 

Anonymkode: a09b6...c23

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Huff, dette høres ikke noe koselig ut, TS ❤️

Hva slags samtaler har dere hatt om dette med barn tidligere? Har det vært noe han har ønsket eller vært åpen for? Det er jo en samtale man bør ha vært innom når man er kjærester. 

Jeg tror forresten forholdet er over uansett om du beholder barnet eller ikke. Hvis han presser deg til å ta abort vil du for alltid se på ham i det lyset. Dessuten blir det jo da ingen barn på deg (han sier jo han ikke vil ha barn med deg), og da vil du antakelig bli bitter på at du ikke fikk barn - hvis det er noe du ønsker deg.

Anonymkode: d9013...4dc

• Liker 5
Skrevet (endret)

Man kan ikke bare gå ut bidra at noen vil ha barn! Han føler seg vel lurt og bedratt. Og det med rette!

Endret av Rotemor
  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fryktelig vondt når en blir dumpet på denne måten, men hvorfor er du gravid egentlig? 

Jeg har gått på p piller hele tiden, men vi var vært sammen i 8 år og når jeg da finner ut at jeg er gravid så sier han ting som at han heler ville hatt barn med noen andre osv og det er det som sårer meg mest, at det er meg som ikke er bra nok å få barn med plutselig når vi har snakka om å få barn mange ganger, selvom dette ikke var planlagt så trodde jeg faktisk at han kom til å bli glad og se på dette som et nytt kapittel for oss og bli foreldre sammen…jeg føler meg lurt, selvom andre over her skriver han er den som er blitt lurt

• Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet

Så han har løyet til deg i åtte år og sagt dere skal ha barn i fremtiden, men når du blir uplanlagt gravid da er det uaktuelt å få barn med deg? Herregud, han har jo lurt deg trill rundt!

Og det ta-abort-ellers-går-jeg argumentet hans er jo idiotisk, når han i samme åndedrag sier han kun vil ha barn med noen andre! 

Du ønsker jo barn i fremtiden, dermed kan du uansett ikke fortsette å være sammen med denne mannen. 

Anonymkode: b969a...6a5

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro deler at hans reaksjon skyldes sjokk. Gi det litt tid. Forklar han at han sårer deg. Er han ellers en empatisk og oppegående fyr, så vil han forstå. Siden du er overrasket over at hans reaksjon, så er det enda mer sannsynlig at hans reaksjon skyldes sjokk. 
Kjenner til et par andre tilfeller hvor mannen har blitt forbanna når han får nyheten, men når barnet har kommet har han blitt en god far - og også ønsket seg flere

Anonymkode: 8f9f8...46f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vil tro deler at hans reaksjon skyldes sjokk. Gi det litt tid. Forklar han at han sårer deg. Er han ellers en empatisk og oppegående fyr, så vil han forstå. Siden du er overrasket over at hans reaksjon, så er det enda mer sannsynlig at hans reaksjon skyldes sjokk. 
Kjenner til et par andre tilfeller hvor mannen har blitt forbanna når han får nyheten, men når barnet har kommet har han blitt en god far - og også ønsket seg flere

Anonymkode: 8f9f8...46f

Ja, uansett sjokk eller ei, en oppfører seg ikke så jævlig allikevel. 
Jeg skjønner uansett ikke helt foranledningen til denne graviditeten. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

Man kan ikke bare gå ut bidra at noen vil ha barn! Han føler seg vel lurt og bedratt. Og det med rette!

Kanskje like greit at de begge fant ut hvor de har hverandre. Han er jo en dårlig fyr uansett. 

Anonymkode: 9d053...ff3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sender deg en god klem 💖 Hør på dine følelser her og hva du ønsker!

Anonymkode: a5e42...17e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS skriver jo at hun ble uplanlagt gravid på p-pillen, men siden de har vært sammen i åtte år og snakket om å få barn så trodde hun selvfølgelig han kom til å bli glad. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen roper jo røde flagg - og samarbeid med ham blir fryktelig vanskelig også for et barn.

Jeg hadde nok tatt abort og gjort det slutt. 

Et barn fortjener så mye bedre 💔

Anonymkode: fcfb1...f11

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

Man kan ikke bare gå ut bidra at noen vil ha barn! Jan føler seg vel lurt og bedratt. Og det med rette!

Når de har snakket om å få barn sammen i åtte år og han har løyet så er det hun som er blitt lurt her! 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje like greit at de begge fant ut hvor de har hverandre. Han er jo en dårlig fyr uansett. 

Anonymkode: 9d053...ff3

Du mener hun fant ut hvor hun har ham, siden han er den som har løyet i alle år. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Denne mannen roper jo røde flagg - og samarbeid med ham blir fryktelig vanskelig også for et barn.

Det spørs jo på TS' alder. Nå har hun jo gitt åtte av sine fruktbare år til en mann som løy om at han ville ha barn med henne. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville tenkt som deg. Å få et barn med en drittsekk er å gi seg selv veldig mange problemer for de neste 20 åra (minst). Han høres ut som typen som kan gjøre livet skikkelig surt for TS. 

Det er selvsagt lov å bli sjokkert over en uplanlagt graviditet, men når man har vært kjærester i åtte år og har snakket om barn, så er dette selvsagt alt for sent å komme å si at man faktisk ikke vil ha barn med TS, man vil ha barn med noen andre i stedet. Det er så stygt gjort at det ikke finnes ord. 

Når det er sagt er det bare TS som kan avgjøre hva som er riktig for seg. Tenker at forholdet bør ta slutt uansett abort eller ikke - forholdet kan ikke overleve dette sviket fra hans side. Han har jo lurt TS i årevis.

Anonymkode: d9013...4dc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har vært sammen med deg i åtte år uten å fortelle deg at han ikke vil ha barn med deg pga faren din?

Han hadde vært singel der og da hvis det var meg. 

Anonymkode: b2ca2...92d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Foranledningen til graviditet er vel som oftest puling? 

Anonymkode: 1bbbe...3eb

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har gått på p piller hele tiden, men vi var vært sammen i 8 år og når jeg da finner ut at jeg er gravid så sier han ting som at han heler ville hatt barn med noen andre osv og det er det som sårer meg mest, at det er meg som ikke er bra nok å få barn med plutselig når vi har snakka om å få barn mange ganger, selvom dette ikke var planlagt så trodde jeg faktisk at han kom til å bli glad og se på dette som et nytt kapittel for oss og bli foreldre sammen…jeg føler meg lurt, selvom andre over her skriver han er den som er blitt lurt

Sitat

🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Anonymkode: e3111...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...