AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Hei. har spist 1500 kalorier i en måned i dag og har gått ned 7kg. Skal forsette og spise 1500 kalorier frem til 1juni. Det er ingen stress får meg og spise kaloriunderskudd enkel diett synes jeg personlig. Men det jeg lurer på er har kroppen deres respondert dårlig etter lenger tid på underskudd? 🤭Er aktiv med lange turer i skogen dagelig går 20km hver dag. Eier aktive raser så vi er på langtur i heia hver dag utenom søndag. Hvor lenge har dere «rast» ned i vekt før det har begynt og stoppe opp? Anonymkode: 12d4c...cab
anon01 Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Ja, etter 5-6 uker stagnerte vekten helt. På dette tidspunktet trente jeg hardt 6 dager i uka, og gikk på streng lavkarbo med kaloriunderskudd. Dette i samråd og med tett oppfølgning av coach. Svaret var at kroppen trengte ett push, så løsningen var å få lov til å spise litt fritt 1 dag i uka (telte ikke kalorier men holdt beherskelse). Altså det var lov til å spise pizza, sushi, ta seg en øl eller ett glass vin, osv. Etter 2 uker med dette, så begynte kroppen sakte med sikkert å miste vekten igjen. 2
Bully Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 anon01 skrev (1 time siden): Ja, etter 5-6 uker stagnerte vekten helt. På dette tidspunktet trente jeg hardt 6 dager i uka, og gikk på streng lavkarbo med kaloriunderskudd. Dette i samråd og med tett oppfølgning av coach. Svaret var at kroppen trengte ett push, så løsningen var å få lov til å spise litt fritt 1 dag i uka (telte ikke kalorier men holdt beherskelse). Altså det var lov til å spise pizza, sushi, ta seg en øl eller ett glass vin, osv. Etter 2 uker med dette, så begynte kroppen sakte med sikkert å miste vekten igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har alltid vært normalvektig, men trives best på bmi 20/21. For å holde meg der er 1500kcal daglig min «vedlikeholdsdose». Så for meg er det inntaket normalt, og tror ikke du trenger å regne med at kroppen din skal respondere dårlig etter en stund. Men selvfølgelig må du passe på å spise næringsrikt og bra mat, så du får inn alt du trenger på disse kaloriene. Jeg er 170cm og 36år. Da jeg gikk ned fra bmi 23 til 20/21, måtte jeg ligge på 1250kcal. Føler noe skjer etter 30år, og damer trenger mye mindre mat (dessverre)😅 Anonymkode: 1338f...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå