Gå til innhold

bedrifter som selger abonnement, og konvolutter med "adressat betaler for sending i Norge"


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bedrifter som selger abonnement på for eksempel helsekost-produkter, lotteri med XX antall lodd hver måned, eller andre ting. Når de skal sende ut reklame til folk, så snakker de selvfølgelig varmt om hvor "fantastisk" de produktene deres er, og så følger det med en greie som folk skal skrive inn navn / adresse og sånne ting på for å sende til dem. Pluss en konvolutt hvor man skal legge i den greia med navnet / adressen sin på. På sånne konvolutter står det selvfølgelig navnet på bedriften, post-nummeret deres og sånn. Samt en "adressat betaler for sending i Norge" øverst i det høyre hjørnet. 

Men hvordan betaler sånne bedrifter egentlig for frakt når posten leverer sånne svar-konvolutter til dem? Har posten en oversikt over hvor mange sånne konvolutter som har kommet inn hver uke / hver måned (og hvor mye dette koster) og så sender de ut en regning hver uke / hver måned? Eller sender posten bare ut meldinger om at "nå har det kommet forsendelse til XX bedrift, som må hentes på nærmeste postkontor" og hver gang noen fra den aktuelle bedriften kommer til postkontoret, så må de betale frakten for alle disse konvoluttene før de kan få levert ut posten de har mottatt?

Anonymkode: e84c1...3c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bedrifter som selger abonnement på for eksempel helsekost-produkter, lotteri med XX antall lodd hver måned, eller andre ting. Når de skal sende ut reklame til folk, så snakker de selvfølgelig varmt om hvor "fantastisk" de produktene deres er, og så følger det med en greie som folk skal skrive inn navn / adresse og sånne ting på for å sende til dem. Pluss en konvolutt hvor man skal legge i den greia med navnet / adressen sin på. På sånne konvolutter står det selvfølgelig navnet på bedriften, post-nummeret deres og sånn. Samt en "adressat betaler for sending i Norge" øverst i det høyre hjørnet. 

Men hvordan betaler sånne bedrifter egentlig for frakt når posten leverer sånne svar-konvolutter til dem? Har posten en oversikt over hvor mange sånne konvolutter som har kommet inn hver uke / hver måned (og hvor mye dette koster) og så sender de ut en regning hver uke / hver måned? Eller sender posten bare ut meldinger om at "nå har det kommet forsendelse til XX bedrift, som må hentes på nærmeste postkontor" og hver gang noen fra den aktuelle bedriften kommer til postkontoret, så må de betale frakten for alle disse konvoluttene før de kan få levert ut posten de har mottatt?

Anonymkode: e84c1...3c7

De kjøper et visst antall konvolutter med dette på og betaler for disse

Anonymkode: 3530d...847

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

 De kjøper et visst antall konvolutter med dette på og betaler for disse

 Anonymkode: 3530d...847

Så dersom Person A sender tilbake en tom konvolutt. 

Men Person B sender tilbake skjemaet som er fylt ut med navnet deres og sånn. 

Og Person C stapper oppi mest mulig  reklame (men ingenting som inneholder deres eget navn eller adresse) og sender tilbake. 

Må posten ta like mye betalt, uavhengig av hvor mye disse konvoluttene inneholder? Eller kan posten kreve litt mer betaling dersom en konvolutt er littegrann tykkere, og veier litt mer enn de andre konvoluttene?  

Anonymkode: e84c1...3c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så dersom Person A sender tilbake en tom konvolutt. 

Men Person B sender tilbake skjemaet som er fylt ut med navnet deres og sånn. 

Og Person C stapper oppi mest mulig  reklame (men ingenting som inneholder deres eget navn eller adresse) og sender tilbake. 

Må posten ta like mye betalt, uavhengig av hvor mye disse konvoluttene inneholder? Eller kan posten kreve litt mer betaling dersom en konvolutt er littegrann tykkere, og veier litt mer enn de andre konvoluttene?  

Anonymkode: e84c1...3c7

Nei 

Anonymkode: 3530d...847

Skrevet

Jobber ikke med den typen kundehåndtering/markedsføring, men får i blant tilsendt konvolutter fra kunder. 
Om en kunde sender inn ett brev til oss, uten porto, så får vi faktura for det. Og brevet kommer etter vi har betalt. 
 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 14.52):

De kjøper et visst antall konvolutter med dette på og betaler for disse

Anonymkode: 3530d...847

Om de forhåndsbetaler for returfrakt så må da det være et stort tap for bedriften? Jeg ser for meg at de fleste som får sånt i posten bare kaster det i søpla... 

Anonymkode: bfc6e...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...