Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har et gammelt forfallent hus han bor i, han vet jeg ikke vil flytte inn der, så han sa jeg kan selge mitt og bygge meg et nytt hus på hans tomt så leier han ut gamle huset .  Jeg må så klart stå for ALT avkostnader , helt kostnaden med å søke, tegninger til huset, det må  borres etter grunnvann, det må lages vei  ''8 dette er et stykke inn i skogen i ulendt terreng)  det må strekkes lang kabel  til strøm  . Det må lages til en septikktank eller biovac opplegg. I tillegg til graving ut av tomt og bygging av huset. Jeg ser da at salget av huset mitt ikke rekker til alt så jeg må låne myye penger.  

Spørmålet mitt er . Hva skjer om vi ikke klarer å bo sammen, om jeg vill flytte derfra og selge?  Blir han eier av huset siden det står på hans tomt?  

Anonymkode: d9ff2...1b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Catbert skrev (2 minutter siden):

Det hadde jeg aldri gått med på! 🤣

Lukrativt for ham da 😅

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Det å bygge på avsides steder er ofte veldig dårlig butikk.

Det skal godt gjøres å havne under 5 millioner og bli ikke overrasket om huset er verdt bare 4 millioner når du har låst deg inn i huset, eller mindre.

Ville aldri i livet gått inn på en slik løsning. 

• Liker 20
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette er garantert et risiko- og tapsprosjekt for deg.

For han er det vinn-vinn. Men for deg er stor risiko og garantert tap. Tenk deg nøye om.

Anonymkode: 22eba...184

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har et gammelt forfallent hus han bor i, han vet jeg ikke vil flytte inn der, så han sa jeg kan selge mitt og bygge meg et nytt hus på hans tomt så leier han ut gamle huset .  Jeg må så klart stå for ALT avkostnader , helt kostnaden med å søke, tegninger til huset, det må  borres etter grunnvann, det må lages vei  ''8 dette er et stykke inn i skogen i ulendt terreng)  det må strekkes lang kabel  til strøm  . Det må lages til en septikktank eller biovac opplegg. I tillegg til graving ut av tomt og bygging av huset. Jeg ser da at salget av huset mitt ikke rekker til alt så jeg må låne myye penger.  

Spørmålet mitt er . Hva skjer om vi ikke klarer å bo sammen, om jeg vill flytte derfra og selge?  Blir han eier av huset siden det står på hans tomt?  

Dårligste forslag jeg har hørt på lenge😝

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen vil ha noen til å bygge et hus til han uten han trenger å løfte en finger.

Du er gal hvis du går med på noe sånt ! 

Om det skjærer seg, hvem vil kjøpe huset tror du? Du må i tillegg sørge for at huset og tomta har samme eier, og det blir kun en kjøper og det er mannen. 
Han vil sikkert gi deg et skambud for at du skulle komme deg ut av dette forholdet. 

Anonymkode: bf4ab...cf9

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Ikke gå i kvinnefella og gjør det mannen ønsker fordi du er så forelsket. Bare ikke gjør det! Bygg hus sammen på felles tomt.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet. Hadde vi vært gift, ok, men en kjæreste? Nei. Blir det slutt blir det jo så kleint å bo der, og han sitter igjen med et nybygd hus og du med tap. Skikkelig kvinnefella.

Anonymkode: 6918d...5ed

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trenger du virkelig å spørre om det? Da er det bare et tidsspørsmål før du blir lurt trill rundt uansett, så det er bare å gå i gang.

Anonymkode: 90000...7a3

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det! 

Anonymkode: 994ec...b44

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ser nok selv at dette er en fryktelig sprlig ide 😛 

Anonymkode: beaad...b47

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hahha, dette blir jo for dumt, det skjønner du selv.

Anonymkode: c29c7...a0a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Han vil eie tomta men ikke huset. Han blir da grunneier med ganske mye rettigheter. Her gjelder det å ha en grundig festeavtale.

Ville kjøpt hus som var på et sted litt mer aktuelt for meg, noe som kunne ha dekket opp mest mulig av begges behov og så kunne han ha leid ut sitt og betalt husleie til deg. Dersom det ikke er aktuelt å kjøpe sammen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må få en takst på bare tomt (som hans bidrag er) også en takst av hele eiendomen komplett.

Utifra dette setter dere opp eierbrøken, og det vil vel bli en skjevdeling hvor du feks eier 80% og han 20% om han ikke vil spytte i mer penger. 

ved er evt brudd selger dere og deler etter eierbrøken. 

Anonymkode: bce3d...405

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med å selge bolig med festeavtale og uten egen tomt. 

Klart han vil at du skal bygge han et gratis hus. Jeg vil også at du skal bygge meg et gratis hus. 

https://em1dahl.no/a-kjope-bolig-pa-festet-tomt/

Anonymkode: c26e7...10e

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei, nei! Dette må du ikke gå med på. Det vil være et gigantisk risikoprosjekt fra din side. Bare det at han forslår noe så lusent og prøver å lure deg ville gjort at jeg revurderte hele forholdet. Han er ikke villig til å satse på deg og forholdet deres, han vil bare at han skal få viljen sin (bo på sin eiendom) og du skal ta alle kostnadene for det. Vinn-vinn for han, tap-tap for deg. Sånn gjør man ikke når man er glad i noen. 

Hvis dere skal ha en framtid sammen så får dere sammen finne et hus eller en tomt et annet sted. Hvis du ikke vil flytte inn til ham, og han ikke vil flytte inn til deg - så må man gå for en tredje løsning der begge flytter. Der skal selvsagt begge betale for seg. 

Eventuelt kan jo han bygge nytt hus på sin tomt da. Du kan kjøpe det inn etterhvert hvis forholdet varer. Men risikoen får han ta som eier tomta. 

Anonymkode: ad24d...e28

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det høres ut som en klein karvdu er sammen med! Mitt første råd er; kvitt deg med han!!

Videre er ikke dette mye hokus pokus! ALT kan reguleres i en avtale dere i mellom, men gå til advokat å få satt den opp.

Me, igjen, kvitt deg heller med han, det han mener her blir ikke siste gang…dra!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en eksepsjonelt dårlig ide. Om man likevel skulle gått videre med det ville jeg aller først krevd at egen tomt ble skilt ut (som du kjøper til takst), alle utbedringer av tomta som også gagner hans gamle hus skal selvfølgelig deles på.

Uansett høres han ikke ut som en du ønsker å ende opp som nærmeste nabo til når det skjærer seg, og det faktum at det står et falleferdig hus rett ved vil trekke ned verdien på ditt hus om du skal selge. 

Er dette samme fyr det er skrevet flere tråder om tidligere, eller finnes det fler av samme kaliber der ute (det hørtes bare så kjent ut)? Er det samme fyren fatter jeg ikke hvorfor dere fortsatt er sammen, om ikke....så fatter jeg fortsatt ikke hvorfor dere er sammen. 

Anonymkode: 28e16...56b

• Liker 7
Skrevet

Du kan jo si at du gjør det hvis han skiller ut tomta og gir deg den gratis.

Men nei, bedre å kjøpe et ferdig hus et annet sted, det der hørtes veldig lite lurt ut. Og det blir ALLTID enda dyrere enn man tror når man bygger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...