Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 (endret) Har en samboer. Vi eier hus sammen, ingen barn. Han er en veldig fin person, snill, omtenksom. Gjør mye i huset. Ikke noe å klage på sånn sett. Men sexlivet er ikke eksisterende. Jeg har prøvd å tatt det opp flere ganger, men det skjer ingenting. Enten er han for sliten, det er for varmt, for kaldt.. synes dette begynner bli veldig frustrerende. Føler han ikke prøver engang å møte meg halvveis. Ønsker barn, er 35 år. Når jeg snakker om det med han, sier han snart.. vi skal prøve snart.. jeg prøver å si hva jeg tenker, men da sier han bare at han vil vente, og vi er to om det. Som jo er sant. For noen uker siden fikk jeg melding av en jeg møtte før jeg traff samboer. Desverre ble det ikke noe den gangen, da han ikke var på et sted i livet hvor det passet med kjæreste. Med han følte jeg vi hadde god kjemi, og de samme ønskene for fremtiden. Samme grunnleggende behov. Så hva nå? Samboer sier han ikke vil miste meg. Og jeg er jo utrlig glad i han og. Men vet ikke om jeg kan leve i et forhold uten sex. Hva ville dere her inne gjort? Endret trådtittel. Chantielle mod. Endret 8. mars 2023 av Chantielle 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: e0acd...4cd
Rødstrupa Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Ta en alvorsprat m/samboer og fortell hvordan du føler det. Dersom han engasjerer seg mer i forholdet og faktisk endrer seg så blir jo forholdet bra. Du bør være villig til å gi han litt tid dersom du elsket han…Dersom ingenting skjer vurderer du vel å avslutte forholdet skulle jeg tro. Ville uansett fått en avklaring i det forholdet du et i før du i det hele tatt vurderer den andre mannen.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Ligg med fyren, se hvor god kjemien er. Din samboer fastholder deg i en evig venteposisjon. Han lover ting han ikke holder. Han sier aldri 'nei' for det er definitivt. Han sier 'kanskje neste uke', og neste uke sier han 'kanskje i helgen', og i helgen sier han 'når det ikke er så varmt lenger', og når det ikke er så varmt lenger' så kanskje når han ikke har så travelt på jobben, og når han ikke har så travelt på jobben så kanskje neste uke... Hvor mange år vil du spille på å vente på noe som aldri skjer? Anonymkode: 55efc...5cb 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Vær helt ærlig med samboeren din. Fortell at du kommer til å gå siden han ikke kan gi deg det som er viktig for deg. Hør om han er villig til å gå til sexolog eller samlivsterapeut for å løse det. Hvis ikke så går du. Har du lyst på barn vil du angre bittert om du blir med en som ikke vil ha barn. Det blir ikke et lykkelig forhold. Men, du har ingen garanti for at du finner noen andre å få barn med heller. Men du har i alle fall muligheten til å prøve. Anonymkode: c5512...38f 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Forstår ikke helt hvorfor du er sammen med han? Ikke vil han ha barn og ikke har dere sex, er dere bare tidsfordriv i mangel av bedre alternativer? Du er 35 år , du har ikke all verdens tid. du vet det? Anonymkode: f9408...226 1
Perle Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 Du er trettifem år og må ta ansvar for egen fremtid. Dette er en «no brainer» , du har faktisk bare dette ene livet. 3 1
Festlig Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 Jeg hadde tatt sats og latt det briste eller bære, og gått han hardt på klingen ang det med sex . Er han skjult homofil, bifil eller aseksuell ? Hvordan tenker han at han partner skal leve et liv uten sex ? Ikke hør på svar som ligner på snart, joda, ingen fare, jeg er sliten osv.. Sannheten et noe helt annet enn vage svar
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 Har samboeren din noen sinne hatt lyst eller alltid vært lunken? Kan det fikses liksom? Dersom svaret er alltid vært lunken så gå videre. Du trenger mer enn han Ang tidligere flamme, sannsynligheten er stor for at du forherliger han. Om du blir singel så kan det bli et fint eventyr, men ville ikke satset alt på han. Anonymkode: 62b33...772 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Ønsker du en bestevenn, eller en kjæreste/ektemann? Om begge er aseksuelle, og ikke ønsker barn, er jo forholdet greit nok. Med ett unntak, jeg hadde aldri klart å leve med noen som kommuniserte så dårlig. Anonymkode: 7b4c4...8b7 1
Hippogriff Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Antar man kan ha et fullverdig forhold uten sex forutsatt at begge parter er strålende fornøyde med det. Men det er jo ikke tilfelle her. Du har to viktige behov du ikke får dekket - sex og reproduksjon. Kan du leve uten det? Mannen ønsker jo ikke å gi deg det. Han har ikke disse behovene, og ser ingen grunn til å stille opp for din skyld heller. Jeg har ikke særlig tro på å presse ham eller gi ultimatum her. Kanskje du kan få ham motvillig på banen for en periode, men jeg tipper det vil skli over i gamle mønstre så fort han tenker faren er over.
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har samboeren din noen sinne hatt lyst eller alltid vært lunken? Kan det fikses liksom? Dersom svaret er alltid vært lunken så gå videre. Du trenger mer enn han Ang tidligere flamme, sannsynligheten er stor for at du forherliger han. Om du blir singel så kan det bli et fint eventyr, men ville ikke satset alt på han. Anonymkode: 62b33...772 I starten hadde han mer lyst. Og det var oftere. Særlig etter huskjøp føler meg veldig nedprioritert.
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2023 Festlig skrev (20 minutter siden): Jeg hadde tatt sats og latt det briste eller bære, og gått han hardt på klingen ang det med sex . Er han skjult homofil, bifil eller aseksuell ? Hvordan tenker han at han partner skal leve et liv uten sex ? Ikke hør på svar som ligner på snart, joda, ingen fare, jeg er sliten osv.. Sannheten et noe helt annet enn vage svar Nei han er nok ikke det. Aner ikke.. jeg har sagt så mange ganger at jeg syns sex er veldig viktig I et forhold. Uten det er man bare venner som bor sammen. Han sier han skjønner det, og at han skal forandre ting. Men ingenting skjer! Det er så frustrerende, føler liksom vi ikke er så nær hverandre som vi kunne vært. Selv om vi tilbringer mye tid med hverandre. Så er det alltid en avstand føler jeg. Siden vi ikke deler det intime..
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2023 Hippogriff skrev (15 minutter siden): Antar man kan ha et fullverdig forhold uten sex forutsatt at begge parter er strålende fornøyde med det. Men det er jo ikke tilfelle her. Du har to viktige behov du ikke får dekket - sex og reproduksjon. Kan du leve uten det? Mannen ønsker jo ikke å gi deg det. Han har ikke disse behovene, og ser ingen grunn til å stille opp for din skyld heller. Jeg har ikke særlig tro på å presse ham eller gi ultimatum her. Kanskje du kan få ham motvillig på banen for en periode, men jeg tipper det vil skli over i gamle mønstre så fort han tenker faren er over. Nei, jeg kan ikke leve et liv uten sex. Eller jeg kan, men jeg vil alltid føle noe mangler. 1
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #15 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ønsker du en bestevenn, eller en kjæreste/ektemann? Om begge er aseksuelle, og ikke ønsker barn, er jo forholdet greit nok. Med ett unntak, jeg hadde aldri klart å leve med noen som kommuniserte så dårlig. Anonymkode: 7b4c4...8b7 Jeg ønsker meg en kjæreste. Ønsker mer lidenskap, føle han har lyst på meg liksom..
Festlig Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Nei han er nok ikke det. Aner ikke.. jeg har sagt så mange ganger at jeg syns sex er veldig viktig I et forhold. Uten det er man bare venner som bor sammen. Han sier han skjønner det, og at han skal forandre ting. Men ingenting skjer! Det er så frustrerende, føler liksom vi ikke er så nær hverandre som vi kunne vært. Selv om vi tilbringer mye tid med hverandre. Så er det alltid en avstand føler jeg. Siden vi ikke deler det intime.. Javel ? Du får jo ikke ut av han hva som foregår ! Han gir totalt blaffen i sexen. Og du vil ha barn sammen med han ? På hvilken måte skal det skje ?
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #17 Skrevet 8. mars 2023 Festlig skrev (4 minutter siden): Javel ? Du får jo ikke ut av han hva som foregår ! Han gir totalt blaffen i sexen. Og du vil ha barn sammen med han ? På hvilken måte skal det skje ? Nei, det er jo umulig det. Jeg vil gjerne fikse der og at det skal fungere, for han er så fin på andre områder. Men ingenting jeg gjør hjelper. Gnisten blir liksom litt borte.
Festlig Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 Anonym-bruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er jo umulig det. Jeg vil gjerne fikse der og at det skal fungere, for han er så fin på andre områder. Men ingenting jeg gjør hjelper. Gnisten blir liksom litt borte. Det finnes flere hyggelige karer med sexlyst der ute. Ingen er perfekt, hverken kvinner eller menn, men skal en leve sammen i fremtiden så må sexen være der så lenge en er i stand til det rent kroppslig. Å nekte partneren din sex er stygt gjort og ekstremt egoistisk. Aseksuelle får finne seg en likesinnet. Men er du helt sikker på at han har ekte og genuine følelser for deg?
Anonym-bruker Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #19 Skrevet 8. mars 2023 Festlig skrev (26 minutter siden): Det finnes flere hyggelige karer med sexlyst der ute. Ingen er perfekt, hverken kvinner eller menn, men skal en leve sammen i fremtiden så må sexen være der så lenge en er i stand til det rent kroppslig. Å nekte partneren din sex er stygt gjort og ekstremt egoistisk. Aseksuelle får finne seg en likesinnet. Men er du helt sikker på at han har ekte og genuine følelser for deg? Ja. Eller, jeg føler meg jo sikker på det. Føler vi begge har veldig omsorg for hverandre, og er utrolig glad i hverandre. Og ønsker leve sammen. Mer usikker på om vi egentlig har seksuell kjemi. Jeg kan for eksempel ligge på fanget hans, mens han stryker meg på ryggen, men det stopper der. Alltid.
Goodtimes Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ligg med fyren, se hvor god kjemien er. Du mener vel ikke den fyren hun fikk melding av vel? 😅 Regner med ingen er så dumme at de oppfordrer noen til utroskap Enkelt sagt, prat med typen din om dine behov og at disse aldri blir respektert lengre. Samtidig kan du si at du er lei av unnskyldninger her og unnskyldninger der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå