Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en fyr i snart 5 måneder, men vi definerer oss ikke som kjærester, bla på grunn av stor aldersforskjell og ulik livssituasjon.

Problemet er at han gir meg gaver som er det jeg vil kalle søppel. Det er sexy undertøy av dårligste kvalitet fra Kina. Det ser så glorete, tacky og billig ut at jeg opplever det som ydmykende å bruke og som en fornærmelse å få. Jeg føler meg objektivisert, som om jeg er en billig ting han har kjøpt og skal bruke for å bli opphisset. 

I tillegg blir jeg lei meg fordi jeg ser at han ellers omgir seg av ting med god kvalitet, så det handler ikke om at han ikke "vet bedre". Han kjøper bare gode og fine klær til seg selv og barna.

Uansett: Jeg vil ikke ha dette drittet av ham, og jeg føler meg ydmyket når han ber meg ta det på. Jeg er en godt voksen kvinne med skapet fullt av vakre underkjoler og nydelige sexy klær og trenger ikke tacky plastundertøy fra Kina som neppe tåler en eneste vask.

Er det bare jeg som er rar, eller hadde dere også opplevd det som en fornærmelse? Jeg gir blaffen i pengene og gavene, jeg er ikke noe opptatt av å få gaver, det handler om det symbolske i det. Jeg opplever det som nedverdigende at han gir meg lugubert og vulgært søppel. 

Og jeg aner ikke hvordan jeg skal formidle dette til ham heller, uten å virke som en utakknemlig idiot.

Anonymkode: f9c6f...201

• Liker 8
  • Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært sammen med en fyr i snart 5 måneder, men vi definerer oss ikke som kjærester, bla på grunn av stor aldersforskjell og ulik livssituasjon.

Problemet er at han gir meg gaver som er det jeg vil kalle søppel. Det er sexy undertøy av dårligste kvalitet fra Kina. Det ser så glorete, tacky og billig ut at jeg opplever det som ydmykende å bruke og som en fornærmelse å få. Jeg føler meg objektivisert, som om jeg er en billig ting han har kjøpt og skal bruke for å bli opphisset. 

I tillegg blir jeg lei meg fordi jeg ser at han ellers omgir seg av ting med god kvalitet, så det handler ikke om at han ikke "vet bedre". Han kjøper bare gode og fine klær til seg selv og barna.

Uansett: Jeg vil ikke ha dette drittet av ham, og jeg føler meg ydmyket når han ber meg ta det på. Jeg er en godt voksen kvinne med skapet fullt av vakre underkjoler og nydelige sexy klær og trenger ikke tacky plastundertøy fra Kina som neppe tåler en eneste vask.

Er det bare jeg som er rar, eller hadde dere også opplevd det som en fornærmelse? Jeg gir blaffen i pengene og gavene, jeg er ikke noe opptatt av å få gaver, det handler om det symbolske i det. Jeg opplever det som nedverdigende at han gir meg lugubert og vulgært søppel. 

Og jeg aner ikke hvordan jeg skal formidle dette til ham heller, uten å virke som en utakknemlig idiot.

Rett ut formiddler du det og han bør du kutte 

Anonymkode: 234ac...e31

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker mer som om dette handler om sex ikke om gaven i seg selv, virker som om det var gaven som trigget dine problemer med det seksuelle. Kanskje det hadde vært bedre om han hadde kjøpt billige stygge blomster istendefor.

Anonymkode: e34c7...355

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke likt om min kjæreste bare gidde meg seksuelle gaver for sin egen nytelse.  Som ikke engang er fine.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spør han " reflekterer dette billige plastundertøyet dine følelser for meg?"

Anonymkode: 35002...c66

• Liker 35
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Virker mer som om dette handler om sex ikke om gaven i seg selv, virker som om det var gaven som trigget dine problemer med det seksuelle. Kanskje det hadde vært bedre om han hadde kjøpt billige stygge blomster istendefor.

Jeg vet ikke om jeg forstår hva du mener...

Ts

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg forstår hva du mener...

Ts

Han blir kåt av å se deg i det du oppfatter som tacky drittundertøy - ville du satt mer pris på en bukett nelliker (som er styggeste blomstren jeg vet om til sammenligning) :P

Men seriøst TS; si det rett ut, dette var grusomt, jeg håper virkelig ikke dette er noe du forventer jeg skal ta på? 

• Liker 13
Skrevet

Du skriver st du ikke definerer dere som kjærester? Hva er du da? Du får undertøy i gave? Hallo! Hvis du er en godt voksen kvinne bør du kunne klare å si fra. Dropp å kjøpe noe til meg er du snill. Hyggeligere om dere gjør noe sammen/en opplevelse sammen feks.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

😅, jeg tror ikke jeg tør, men det er jo faktisk sånn jeg føler det. Jeg vil tusen ganger heller få en massasje eller noe nydelig sexy undertøy han har kjøpt på konkurssalg til 10 kroner, for det er ikke beløpet det handler om.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags fyr er dette egentlig ? 
Er han er normalt oppegående mann med gode verdier og interesse for vanlige ting som opptar folk flest? 
Jeg oppfatter det som han vil krydre sexlivet deres , og han ser deg for seg i dette undertøyet han sikkert bestiller på nett.
Er han litt vel «enkel» siden han virker litt ensporet i tankegangen ? 

Anonymkode: 619c8...2f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Han blir kåt av å se deg i det du oppfatter som tacky drittundertøy - ville du satt mer pris på en bukett nelliker (som er styggeste blomstren jeg vet om til sammenligning) :P

Men seriøst TS; si det rett ut, dette var grusomt, jeg håper virkelig ikke dette er noe du forventer jeg skal ta på? 

Ja, det er litt det jeg har tenkt, at han kanskje blir opphisset av å se meg utkledd som en "billig hore" (unnskyld alle prostituerte, jeg ønsker ikke å snakke stygt om dere).

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så sier du nei takk, dette passer deg ikke.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har "vært sammen med en fyr i snart 5 måneder".
Han gir deg sexy undertøy i gave.
Du vet hvilken kvalitet tingene barna hans (antar jeg?) har.

Men du definerer ikke dette som et forhold.... vet han dette?

Forøvrig synes jeg du sender blanda signaler. Du kan godt få sexy undertøy av han som på alle måter objektiviserer deg og kroppen din, men undertøyet skal være av kvalitet? Så du kan godt oppføre deg som ei prostituert men det skal være high end prostituert?

Du skriver i HI at det er snakk om gaver. I flertall. Men har kun nevnt et eksempel med noen sexy truser som ikke falt i smak. Hva annet er det du ikke liker som du får?

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags fyr er dette egentlig ? 
Er han er normalt oppegående mann med gode verdier og interesse for vanlige ting som opptar folk flest? 
Jeg oppfatter det som han vil krydre sexlivet deres , og han ser deg for seg i dette undertøyet han sikkert bestiller på nett.
Er han litt vel «enkel» siden han virker litt ensporet i tankegangen ? 

Anonymkode: 619c8...2f8

Ja, det handler om at han vil spice opp sexen, men hvorfor med tacky søppel? Jeg har både fetisjklær, pels, lakk, korsetter og hva det måtte være, så han behøver ikke å gi meg disse tingene.

Han er en oppegående mann med god utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet

😅, jeg tror ikke jeg tør, men det er jo faktisk sånn jeg føler det. Jeg vil tusen ganger heller få en massasje eller noe nydelig sexy undertøy han har kjøpt på konkurssalg til 10 kroner, for det er ikke beløpet det handler om.

Ts

kanskje du "litt tilfeldig" skal vise ham noe du syntes er fint, og samtidig uttrykke på en god og hyggelig måte at du liker dette stoffet, kvaliteten, osv. Han må jo bli kjent med deg og hva du liker etter 5 mnd? Bryr han seg nok om deg vil han legge merke til hva du sier, og tenke på det neste gang han skaffer deg noe. Dersom han ignorere disse tingene, virker det på meg som at han ikke respekterer deg nok.. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fryktelig dårlig råd, og dette er dessverre en gjenganger på KG.

Man rådes til å være frekk, konfronterende, ta igjen osv. Man kan lure på om det er voksne mennesker som poster dette. At folk liker disse innleggene gjør det ikke akkurat noe bedre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg føler meg ydmyket når han ber meg ta det på.

(...) trenger ikke tacky plastundertøy fra Kina som neppe tåler en eneste vask.

Si det må vaskes før bruk. Det er noe i stoffet som irriterer din hud.

Se til at det ikke overlever en vask. 

Anonymkode: 9500a...3ce

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Du har "vært sammen med en fyr i snart 5 måneder".
Han gir deg sexy undertøy i gave.
Du vet hvilken kvalitet tingene barna hans (antar jeg?) har.

Men du definerer ikke dette som et forhold.... vet han dette?

Forøvrig synes jeg du sender blanda signaler. Du kan godt få sexy undertøy av han som på alle måter objektiviserer deg og kroppen din, men undertøyet skal være av kvalitet? Så du kan godt oppføre deg som ei prostituert men det skal være high end prostituert?

Du skriver i HI at det er snakk om gaver. I flertall. Men har kun nevnt et eksempel med noen sexy truser som ikke falt i smak. Hva annet er det du ikke liker som du får?

Ja, vi er enige om at vi ikke skal være kjærester foreløpig. 

Jeg skjønner ikke hva du mener, dessverre.... Jeg har ikke lyst til å oppføre meg som en prostituert i det hele tatt...? Gaver betyr ikke så mye for meg, men hvis man først gir noe, så synes jeg det er hyggelig om det ligger litt omtanke bak det, eventuelt at det er en gave som alle vil like, som blomster.

Han har vel gitt meg rundt 10 gaver og nesten alle har vært søppel. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han gir meg så masse gaver, jeg får litt følelsen av å bli kjøpt og betalt, dessverre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si det må vaskes før bruk. Det er noe i stoffet som irriterer din hud.

Se til at det ikke overlever en vask. 

Anonymkode: 9500a...3ce

🤣 Knallgod idé.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hadde ikke tatt det å få undertøy som en fornærmelse, nei. Men om du ikke liker det han kjøper, er det vel bare å si at det er best å kjøpe sånt selv? Drøyt forresten å kalle klær mange hår med for søppel. Det holder å si at du ikke ønsker dette. 

Ps. Jeg vil også ha din jobb hvis det gir ibesvært råd til at alle klær fra innerst til ytterst har topp kvalitet. Jeg har mye fint undertøy selv, men prislappene svir. 

Anonymkode: 348d2...50a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...