Gå til innhold

Er det noe poeng å ha de andre planetene i solsystemet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hater ikke de andre planetene.. men er det noe poeng med dem? Vi har om dem på skolen nå, og de virker så meningsløse. Solen er jo viktig for oss, det forstår jeg jo. Men hva F er poenget med f.eks Uranus og Neptun? eller Venus? De går bare rundt solen uten noe mål og mening.. Forstår egentlig ikke helt poenget med månen heller, den bare er til stede. Fint lys da, men det er ikke slik at vi bare må ha den. Virker bare så meningsløst med alle ubrukelige planetene der ute. hvilken rolle spiller det om f.eks Uranus eller Neptun er der ute? De bare er der. Herregud.

Anonymkode: 6024a...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bra du ikke hater dem, da. Ville vært et enormt sløseri med energi.

Anonymkode: 1c064...ffd

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår egentlig ikke helt poenget med månen heller, den bare er til stede. Fint lys da, men det er ikke slik at vi bare må ha den.

Selv om dette åpenbart er trolling, skal jeg likevel si dette

Flott at dere lærer om planeter og ikke minst månen, her har du mye å opplyses om. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hater ikke de andre planetene.. men er det noe poeng med dem? Vi har om dem på skolen nå, og de virker så meningsløse. Solen er jo viktig for oss, det forstår jeg jo. Men hva F er poenget med f.eks Uranus og Neptun? eller Venus? De går bare rundt solen uten noe mål og mening.. Forstår egentlig ikke helt poenget med månen heller, den bare er til stede. Fint lys da, men det er ikke slik at vi bare må ha den. Virker bare så meningsløst med alle ubrukelige planetene der ute. hvilken rolle spiller det om f.eks Uranus eller Neptun er der ute? De bare er der. Herregud.

Litt det samme som hva er poenget å andre land enn Norge?

Anonymkode: cde97...696

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De store gasskjempenes gravitasjon hindrer mange asteroider og annet småstein fra å nå det indre solsystemet. Sånn sett har de beskyttet oss i millioner av år.

Anonymkode: 08e4a...3a2

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekte. Hvorfor ikke bare sprenge dem alle?💀

(På et litt mer seriøst nivå, hvis du skal ha den holdningen til alle ting, blir det fort et veldig irriterende og slitsomt liv du må leve. Å hate alt som ikke har en grunn for sin eksistens ser jeg for meg at fort blir utmattende)

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kvitter oss med de, null stress. 

Anonymkode: c6e7b...1e1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ingenting betyr noe eller har en funksjon, alt som eksisterer er helt tilfeldig og meningsløst, og du er bare kropp og tanker. Du lever bare dette ene livet, osv, "Yolo" lissom

-neida. ;) 

Anonymkode: c928f...a41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skjønner hva du mener. 

Men hvis du er seriøs, så syns jeg synd på deg som ikke er fascinert av det som finnes utenfor vår jordklode. Det er jo så spennende!!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe, poeng, ja. Når er det ikke menneskene som har plassert ut disse himmellegemene da. ;) Fjerner du noen av dem så vil det muligens fjerne stabiliteten solsystemet er i nå. Ang Månen så står den bak tidevannseffekten som sannsynligvis har vært en nødvendighet for utviklingen av livet på Jorden.

Anonymkode: 32f26...40e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De store gasskjempenes gravitasjon hindrer mange asteroider og annet småstein fra å nå det indre solsystemet. Sånn sett har de beskyttet oss i millioner av år.

Anonymkode: 08e4a...3a2

Nettopp.. uten dem hadde kloden blitt bombardert med kometer og asteroider. Værmeldingen hadde inkluderte dette. 😀

Anonymkode: 197b8...0a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette innlegget gjorde meg faktisk helt stum… 😶 Jeg syntes kunnskapsnivået enkelte ungdom fremviser er skremmende.

TS: Uten månen hadde det antageligvis ikke oppstått liv på jorda. Og forsvinner den så vil jordens rotasjon endre seg og føre til istid. Jupiter har så sterk gravitasjon at den beskytter jorda mot nedslag fra asteroidebeltet. Osv. osv. 

Anonymkode: a3d63...9cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, helt bortkastet. Bli kvitt dem, og bygg heller parkeringsplasser av dem.

Anonymkode: e2a05...b06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
blåbærpai skrev (4 timer siden):

Oj da. Tipper du så vidt består. 

Skikkelig frekt sagt av deg!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...