AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Jeg skulle lete etter noe i garasjen idag og fant 30 liter beis jeg har helt glemt bort. De sto under og bak noe, så jeg har ikke sett de før nå. Er beisen ødelagt når den tiner opp igjen, eller kan jeg bruke den på vårparten når jeg hadde tenkt å beise huset og garsjen? Anonymkode: 92c0a...014 1
Maskinfører Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skulle lete etter noe i garasjen idag og fant 30 liter beis jeg har helt glemt bort. De sto under og bak noe, så jeg har ikke sett de før nå. Er beisen ødelagt når den tiner opp igjen, eller kan jeg bruke den på vårparten når jeg hadde tenkt å beise huset og garsjen? Anonymkode: 92c0a...014 Her er det nok ikke noe fasitsvar du må nesten se den an en vil sikkert si kjør på en som selger vil si kast den kjøp ny her hos meg 🙂
newman01 Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Flügger sier ihvertfall at vannbaserte produkter som har vært utsatt for frost kan leveres til nærmeste gjenvinningsstasjon. De tåler ikke frost. Du risikerer at den malingen ikke er spesielt bra, og huset vil se ut som det har fått skabb eller noe sånt, og at du da må frem med skrape og fjerne alt før du igjen kan grunne huset og male på nytt
halap Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Les på emballasjen eller last ned tds, teknisk datablad, fra produsentens hjemmeside. Det er umulig å hjelpe deg uten p vite hvilken maling/beis det er. mest sannsynlig: vanntynnet maling = kast løsemiddelbasert maling/beis = kan sannsynligvis brukes. om du åpner et spann, så vil den være kornete og umulig å røre opp om den er vanntynnet og ikke har tålt lagringen i kuldegrader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå